Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-06, 12:31   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Broren min er en lesehest. Han har lest LOTR, Harry Potter, Tidskompasset (?)og en rekke fantasy.

Han er som dere skjønner veldig på fantasykjøret, og jeg ser ingen grunn til å bremse ham. Kan dere anbefale noen knallbra bøker han kan få til jul? Annen sjanger kan selvsagt vurderes.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 12:47   #2
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Da har han sikkert også lest Mikael Endes "Den uendelige historien"? Hvis ikke, vil jeg anbefale den. Jeg slukte den i løpet av to sykedager da jeg gikk på ungdomsskolen, og husker den som en spennende og god leseopplevelse.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 12:52   #3
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Eragon av Christopher Paolini. To av tre bøker har foreløpig utkommet.
Trilogien Otorienes tid av Lian Hearn.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:30   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Jeg skulle også til å anbefale "Eragon."

Jeg kjøpte den nylig til en 13-åring - med stor interesse for LOTR etc - og han syntes den var kjempebra.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:32   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Har han lest Silmarillion også?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:34   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Ursula LeGuin: Trollmannen fra Jordsjø - første bok i en serie på fire.

Orson Scott Card: Enders spill (tror jeg, aldri lest den på norsk, men vet at den er oversatt)

Robert Jordan: Tidshjulet (det er navnet på serien) Jeg advarer om at den nå er oppe i 11 paperbackbøker og at de bare blir tykkere og tykkere

David Eddings: Belgariaden (?) Igjen, det er navnet på serien, jeg vet ikke hva bøkene heter på norsk.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:38   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Philip Pullmans "His Dark Materials"-trilogi er oversatt til norsk, den vil jeg veldig gjerne anbefale til en leseglad trettenåring, hvis han ikke har lest den allerede. "Den mørke materien" heter den på norsk, og bøkene heter "Det gylne kompasset", "Den skarpeste kniven" og "En kikkert av rav".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:41   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Ja, og så er jo etter hvert ganske mange av Terry Pratchetts Discworld-bøker oversatt, da. Jeg har ikke lest noen av dem i oversettelse, så jeg vet ikke hvordan de fungerer på norsk, men jeg er i alle fall veldig begeistret for serien selv.

Og så er det en del tegneserier som han begynner å bli i riktig alder til også. Neil Gaimans Sandman-serie er oversatt til norsk, og det er sikkert noen av Alan Moores og Frank Millers også. Hvis det må være på norsk, da.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 13:59   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Minst de to første bindene av Susan Coopers Mørket kommer-serie (Lysets ridder, Mørket kommer) er å få på norsk, dem elsket jeg virkelig da jeg var på alder med broren din, og det gjør jeg i grunnen fortsatt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 14:02   #10
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Tinetoff: vi er fremdeles samme person (jeg er bare den lite språkmektige delen).

Susan Cooper er strålende. Jeg har alle bøkene samlet i en stor paperback og pleier å lese dem om igjen i julen (handlingen i en av bøkene er lagt til julen, det er logikken bak dette).

Leser broren din engelsk? Jeg tror definitivt Terry Pratchett gjør seg best på engelsk.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 14:06   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Susan Cooper er strålende. Jeg har alle bøkene samlet i en stor paperback og pleier å lese dem om igjen i julen (handlingen i en av bøkene er lagt til julen, det er logikken bak dette).

Jeg har også den store paperbacken. Det hørtes ut som en finfin tradisjon!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 14:07   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har også den store paperbacken. Det hørtes ut som en finfin tradisjon!

Ehm. Jeg tror kanskje det er jeg som har den store paperbacken din. Kanskje jeg burde innføre Blås tradisjon ved å lese Tinetoffs bok i juleferien?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 14:09   #13
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Eragon av Christopher Paolini. To av tre bøker har foreløpig utkommet.
Trilogien Otorienes tid av Lian Hearn.

Kom meg i forkjøpet der ja Anbefales!

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 14:10   #14
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Minst de to første bindene av Susan Coopers Mørket kommer-serie (Lysets ridder, Mørket kommer) er å få på norsk, dem elsket jeg virkelig da jeg var på alder med broren din, og det gjør jeg i grunnen fortsatt.



Tror jeg må kjøpe til eldste datteren min. Høres midt i blinken ut

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 14:12   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ehm. Jeg tror kanskje det er jeg som har den store paperbacken din. Kanskje jeg burde innføre Blås tradisjon ved å lese Tinetoffs bok i juleferien?

Anbefales virkelig! Det er bind 2, The Dark is Rising, som foregår i jula. Den er kjempebra!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 15:00   #16
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Orson Scott Card: Enders spill (tror jeg, aldri lest den på norsk, men vet at den er oversatt)

.

Det er flere bøker om Ender, og det vil han absolutt like. Det er klassikere og det er noen viktige ting som berøres.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 15:20   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Bartimaeus-trilogien av Jonathan Stroud passer kjempebra for 13-åring. Har bare lest den på engelsk, men den er oversatt til norsk. Morsom for barnslige voksne også.

Omtale:
Nathaniel blei solgt til regjeringa som femåring av sine biologiske foreldre. De sendte han til magikeren Arthur Underwood, for at Nathaniel skulle bli lærlingen hans. De kommer greit nok overens, heilt til den sommeren Nathaniel fyller elleve år. Alt forandrer seg når han blir ydmyket i offentlighet av magikeren Simon Lovelace, og Arthur er for feig til å forsvare han. Nathaniel sverger at han skal ta hevn, og samtidig som han forsøker å late som om han er en underdanig lærling, finpusser han de magiske evnene sine.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 18:33   #18
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, og så er jo etter hvert ganske mange av Terry Pratchetts Discworld-bøker oversatt, da. Jeg har ikke lest noen av dem i oversettelse, så jeg vet ikke hvordan de fungerer på norsk, men jeg er i alle fall veldig begeistret for serien selv.

Og så er det en del tegneserier som han begynner å bli i riktig alder til også. Neil Gaimans Sandman-serie er oversatt til norsk, og det er sikkert noen av Alan Moores og Frank Millers også. Hvis det må være på norsk, da.

Skulle til å skrive omtrent dette.
Men, helst skal han jo lese det på engelsk, det er best sånn.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 18:38   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Bartimaeus-trilogien av Jonathan Stroud passer kjempebra for 13-åring. Har bare lest den på engelsk, men den er oversatt til norsk. Morsom for barnslige voksne også.

Trilogi??? Betyr det at det er en jeg ikke har fått lest, altså? *krise*
Eller er jeg enig med de andre her. Jordsjø-bøkene er veldig bra, Det samme med Susan Coopers bøker, men nå ser jeg at jeg ikke har samleboka *dobbelt krise*

  Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 18:45   #20
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger trengs! Bok til 13 år gammel lesehest!

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Trilogi??? Betyr det at det er en jeg ikke har fått lest, altså? *krise*
Eller er jeg enig med de andre her. Jordsjø-bøkene er veldig bra, Det samme med Susan Coopers bøker, men nå ser jeg at jeg ikke har samleboka *dobbelt krise*

Er det ikke deilig å oppleve sånne kriser som kan løses ved å hive seg på nettet?
Den siste i Bartimaeustrilogien, Ptolemy´s Gate kom i paperback nå i oktober.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no