|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vask av lammeskinnJeg har et lammeskinn til tulla fra Bånsull som gjerne skulle hatt seg en vask. I papirene som var med står det at man enten kan håndvaske lammeskinnet eller vaske det i maksin på ullprogram, maks 30 grader. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vask av lammeskinnJeg vasket jentungens skinn for noen uker siden, etter en oppkastrunde. La det med pelssiden ut i trommelen, og kjørte vanlig ullprogram. Lufttørket etterpå, og rullet det sammen på kryss og tvers et par ganger mens det tørket, for at ikke skinnet skulle stivne. Det er akkurat som før.
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Vask av lammeskinnVi har to lammeskinn som begge har vært flere runder i vaskemaskinen. Det går helt fint.
|
|
|
#4 |
|
En anelse distre
Sv: Vask av lammeskinnTakk for svar dere. Da tror jeg sannelig jeg tar sjangsen på å putte det i vaskemaskina jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Vask av lammeskinnDet har også gått fint når jeg har vasket lammeskinnet på ullprogram. Brukte ullsåpe som jeg har kjøpt på nøstebarna. Skinnet var like fint etterpå
|
|
|
#7 |
|
En anelse distre
Sv: Vask av lammeskinnKan jeg forresten bruke Milo, eller bør jeg kjøpe ullshampoo? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vask av lammeskinnJeg brukte Milo.
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vask av lammeskinnJeg har vasket mitt mange ganger, med både parfymefri Milo og Neutral Ull & Silke. Jeg tørket det på varmekabler, til og med, hvis ikke ble det jo aldri tørt. Det ble litt stivt med det samme, men det gikk seg helt til igjen. Rulle det innimellom var jo lurt.
|
![]() |
|
|