Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gutt mishandlet til døde, ny baby i fare?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-09, 21:09   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Gutt mishandlet til døde, ny baby i fare?

En mann dreper konas barn med vold. Når barnet obduseres oppdages et 17 cm langt brudd i hodeskallen og arr i ganen. Barnet har flere ganger vært innlagt på sykehuset pga skadene det ble påført av stefaren sin. Stefaren blir dømt til 6 års fengsel. Saken blir anket og i denne tiden får de et barn sammen.

Det er en grusom historie som er vanskelig å skjønne at tilhører virkeligheten.

Jeg synes seks års fengsel høres lite ut for drap pga mishandling. Mannen nekter straffeskyld og påstår at gutten fikk skadene som følge at selvskading. Hva kan man gjøre for å forhindre at det samme skal skje med babyen? Selv om mannen også blir dømt i ankesaken så vil det vel ta tid før soning?

Hvis han skal til soning tidlig vil han sitte inne i seks år og på den tiden er det mulig (?) å nå fram til moren slik at hun skiller seg. Eller?

Noen som vet hva som kan gjøres rent juridisk i slike tilfeller? Eller som vil si sin mening?

Gammel 26-03-09, 15:00   #2
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Gutt mishandlet til døde, ny baby i fare?

Har hun blitt værende hos han??? Og i også fått ett barn med han??
Jeg mener å ha hørt at han som døde ble funnet med papir i nesen og munn.

Jeg har egentlig ikke noe fornuftig å si, for det hele er bare så utrolig sjokkerende at jeg blir helt satt ut. Jeg håper INDERLIG at denne familien følges tett tett opp, og at det minste barnet blir passet godt på av alle som er rundt det.

Gammel 26-03-09, 15:05   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inntil vi får bedre barnevern i loven og alle er villig til å la seg undersøke/kontrollere mer for at slike saker skal avdekkes skjer det ingenting. Folk må bare melde bekymring og ha fokus på ungene. Det er mitt eneste håp.

Gammel 26-03-09, 15:06   #4
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Dessverre er foreldrevernet så sterkt at barnevernet får nesten umulige arbeidsforhold. Og det hjelper heller ikke at fylkesnemndene stort sett stiller like strenge krav som i rene straffesaker for å gå inn med tiltak, slik at ungene i praksis må ødelegges før noe kan gjøres.

Gammel 26-03-09, 18:26   #5
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Slik jeg ser det burde en slik familie bli fulgt tett opp i lang tid i et forsøk på å forhindre at det samme skjer igjen. Det er så uendelig tragisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.