|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Mannen min opererte bort mandlene i går, og jeg sliter med å komme på noe å servere ham. Det eneste jeg har klart å tenke ut er egg og potetmos. Hva annet kan jeg lage til ham? Han vil nok helst ikke ha suppe etter å ha drukket 2 liter av det i går. Loff er jeg redd vil gi kjip mage. Noen som har gode idéer? Han er i super form og er veldig sulten, så han vil nok gjerne ha noe som smaker godt i tillegg til at det er skånsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Jeg spiste loff-terninger med smør på. Uten skorpe, selvsagt.
![]() |
#4 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Lapskaus burde gå greit. Ingen skarpe kanter der.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Han skal vel ha kald mat? I hvert fall ble det poengtert da den unge mannen fjernet polypper - snittflaten er jo større på mandler.
![]() |
#6 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Jeg tror ikke jeg begrenset så mye hva jeg spiste, men det kommer vel an på hvor vondt man har. Knekkebrød er sikkert ikke så lurt de første dagene.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Jeg spiste sorbet-is den første uken. Og en og annen yoghurt, tror jeg. Men jeg hadde vondt, da.
![]() |
#8 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Smoothie, og ha et par rå egg oppi.
![]() |
#9 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Skli-mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Hva er skli-mat, Benzo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Kokt egg må han ikke spise, det kan legge seg som belegg på såret ble jeg fortalt på sykehuset når lillebror fjernet mandlene. Belegg øker risikoen for blødninger.
![]() |
#14 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?
Jeg vet ikke. Jeg har skjønt at jeg var unormal for jeg spiste som normalt etter et par dager. Jeg er veldig dårlig på å ikke spise og man blir ikke mett av is og sjokoladepudding, kun kvalm.
![]() |
#15 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Jeg tror ikke han burde spise potesmos heller av samme årsak som med egget, det kan klistre seg som belegg.
![]() |
#16 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Jeg skal lete etter en god mettende suppeoppskrift, det er det beste for å bli mett.
![]() |
#17 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Fiskeboller i hvit saus - husker svogeren min ikke spiste annet i en god uke, da han tok mandlene for et par år siden!
![]() |
#18 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Men meisje, det står på det skrivet vi har fått, hvor de foreslår blant annet potetmos på dag 1 og 2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?Han kan spise nesten hva han vil, med noen forbehold: Maten skal ikke være veldig varm, litt kaldlunken, og den må tygges veldig godt. Da blir jo alt som en suppe uansett. Sterkt krydret mat svir, så det er heller ikke noe særlig.
![]() |
#20 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva slags mat kan jeg lage til en som har fjernet mandlene?[quote=Monsoon;1565964]Hva er skli-mat, Benzo? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|