|
|||||||
| Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Konfirmant ønsker seg kamera, hva velger man? Digital eller speilrefleks?Min bror skal stå til komfirmasjon i mai og ønsker seg et fotokamera.
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
|
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man?? Digital eller speilrefleks??Såg akkurat at expert hadde tilbud på Nikon D40. Trur det var til 2999,- Det er eit greit nybegynner kamera for den som har lyst på speilrefleks.
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man?? Digital eller speilrefleks??Om du ikke vil bruke så mye penger som det koster for et digitalt speilrefleks syns jeg ikke du bør kjøpe vanlig digitalkamera heller. Da er det bedre med f.eks gavekort hos en fotobutikk.
|
|
|
#4 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man?? Digital eller speilrefleks??Digitalt blir det vel uansett, enten kompakt eller speilrefleks.
|
|
|
|
#5 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man?? Digital eller speilrefleks??Du får rimelige pakkeløsninger med Nikon D40 nå (digital speilrefleks), ca 3000 inkludert objektiv. Jeg ville gått for det.
|
|
|
#6 |
|
Ser fremover!
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man?? Digital eller speilrefleks??
|
|
|
|
#7 |
|
Tøff i frakk
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man?? Digital eller speilrefleks??Sånn lite man putter i lomma heter kompaktkamera.
|
|
|
#9 |
|
Ser fremover!
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man?? Digital eller speilrefleks??
Kjekt når man kan lære noe nytt.
|
|
|
|
#10 |
|
villende
|
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man?? Digital eller speilrefleks??Da ville jeg kjøpt digital speilrefleks, f.eks. Canon D450. Jeg er enig med broren din. Hvis han skal ta skikkelige bilder er et speilreflekskamera bedre enn et kompaktkamera. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man?? Digital eller speilrefleks??+1 på digital speilrefleks. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man?? Digital eller speilrefleks??Om du setter av såpass stor sum til gave at du faktisk får kjøpt et speilreflekskamera - og det er det han ønsker seg, så synes jeg da at du skal kjøpe det. Om han blir litt bitt av basillen, kan du gi han fotokurs i bursdags eller julegave - så har du enda en gave ut av verden *ser fremover*
|
|
|
#13 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man? Digital eller speilrefleks?Som du allerede har fått påpeket - digitalt blir det vel uansett. Han skal vel ikke holde på med filmruller?
|
|
|
#14 |
|
grand multipara
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man? Digital eller speilrefleks?Jeg er skeptisk. Ja, speilreflekskamera gir fotoglede, men det er stort å drasse på. Jeg vet ikke hvor flink broren din er til å passe på ting, men ut fra min erfaring med gutter i den alderen er et lite kompaktkamera til å putte i lommen nok å holde styr på.
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man? Digital eller speilrefleks?Jeg ville gått for et billig speilreflekskamera. Eller en god fotobag og gavekort på fotobutikk så kan han legge i litt selv til å fylle bagen. Synes det er viktig med en god fotobag om man skal drasse rundt på et stort kamera. Gikk nesten 1år fra vi hadde råd til kamera til vi tok oss råd til bagen. I mellomtiden ble det ikke bært noe særlig rundt på. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Komfirmant ønsker seg kamera, hva velger man? Digital eller speilrefleks?Digitalt blir det vel okke som, ja. Jeg ville gått for speilrefleks.
|
|
|
|
#17 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Konfirmant ønsker seg kamera, hva velger man? Digital eller speilrefleks?Jeg tenker at det er dumt å kjøpe et kompaktkamera om han egentlig ønsker seg speilrefleks. Da vil han mest sannsynlig fortsatt ønske seg speilrefleks selv om han får et bra kompaktkamera. Om du ikke er villig til å betale for hele speilrefleksen så gi han et gavekort. Han får mest sannsynlig nok penger til konfirmasjonen til å legge til det ekstra. Vi har Nikon D40 og er veldig fornøyde. |
|
|
|
![]() |
|
|