|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
snart helsesøster
|
Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Ville tuller sånn når han spiser, kom hjem fra sykehuset på Onsdag og han er frisk, hoster ikke og har ikke feber.
|
|
|
#2 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Kan det være for lite hull i smokken? At han ikke vil jobbe for å få ut melka?
|
|
|
#3 |
|
snart helsesøster
|
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Nei, det er ikke det, vi har prøvd og han blir verre med større hull. Nå bruker vi Avent nr 2. Vi brukte nr. 3 før han ble syk og da gikk det fint. Nå protesterer han vilt på nr. 3. Merkelig.
|
|
|
#4 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Mine to har også vært sånn etterpå. Deres døgnbehov lå på i underkant av 800 ml og de drakk rundt 500. Byttet også smokker til str. 3, uten at det hjalp nevneverdig. Etter halvannen uke tok det seg opp igjen, men nå er S pån igjen og bare tuller. Han spiser ca 60 ml til måltidene, han trenger det dobbelte. Jeg tenker at jeg ikke orker å stresse med det så lenge vekta ikke går ned, allmenntilstanden er fin og han ikke virker dehydrert.
|
|
|
|
#5 |
|
snart helsesøster
|
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Godt å høre at det er flere i samme situasjon, er veldig, veldig frustrerende for mammahjertet å ikke få gutten sin skikkelig mett. Har time på helsestasjonen på tirsdag og da skal jeg veie. Jeg er jo også sykepleier, men merker jeg blir fort stressa og redd for at han skal bli dehydrert. Hvor mange dager tåler de å få i seg så lite da, MissS? Ville er vle ca på størrelse med guttene dine, han veier rundt 5,4 kg nå.
|
|
|
#6 |
|
snart helsesøster
|
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?En ting til, MissS: Vekker du S når han har spist lite en dag og han ikke våkner av seg selv og er sulten på natta? Jeg føler liksom at de kommer inn i en ond sirkel, og jo mindre de spiser jo mindre sultne blir de
|
|
|
#7 |
|
snart helsesøster
|
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Her er Villes tall fra de siste dagene:
|
|
|
#8 |
|
På lukket avdeling
|
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Han er vel enda sliten tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Mine har ikke hatt RS, gudskjelov, men Lillebror har vært mye syk med spise og drikkenekt. Min erfaring er at han spiser best i søvne. Jeg venter ikke på at han våkner, men begynner å gi ham flaske mens han sover og da drikker han i halvsøvne og tømmer flaskene mye bedre enn når han selv har våknet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Jeg tenker alltid forstørrede mandler når jeg hører om spisevegring, men jeg er jo bare en glad amatør.
|
|
|
#12 |
|
snart helsesøster
|
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Han har hatt halsvondt i forkant av RS infeksjonen men er ikke rød i halsen nå.
|
|
|
#13 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Vår lillesøster tullet masse med flaska da hun var mindre, så jeg vet akkurat hvor frustrert og fortvila man blir.
|
|
|
#14 |
|
På lukket avdeling
|
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Sånn til sammenligning så drakk Ane ca 240 ml pr døgn når hun var 3-4 kg i en veldig lang periode Kumilla. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Like blid!
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Det var en fin oversikt, Maylen.
|
|
|
|
#16 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Minstemann min hadde lite matlyst i en uke etter omgangssyken (da 4 mnd). Jeg fikk i ham ca halvparten av hva han drakk til vanlig, og var som deg veldig bekymret. Jeg snakket med legen, og han var - i mine øyne - litt vel avslappet til dette. Det var bare å ha is i magen så lenge han hadde våte bleier og almenntilstanden var grei. Det gikk som sagt ca 1 uke, og så begynte han plutselig å drikke masse igjen. Håper Ville gjør det samme nå. God bedring!
|
|
|
#17 |
|
snart helsesøster
|
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?MissS...hvilken tut bruker du på flaska da...når du blander inn grøtpulver?
|
|
|
#18 |
|
Like blid!
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?
Vi bruker størrelse 4 som er for tykkere væske, men det går litt fort da så jeg bruker heller Dr. Brown i str. 4 til S. Ser ut til at han liker den bedre. Jeg vekker han ikke. Han våkner selv for mat, men spiser lite. Mellom 30-50 ml. I dag har han drukket ca 50 ml til måltidene, men spiste mer til kvelds da han fikk velling. Ser ut til at han liker det godt.
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Jeg synes ikke det er så rart at barna får mindre appetitt etter en runde med hard sykdom. Det får jo vi også! Det tar tid å bygge opp matlysten igjen. Hadde samme problemet med lillesøster etter hennes uker med diaré, samt omgangssyke, og for oss gjorde tre nålestikk med akupunktur susen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
snart helsesøster
|
Sv: Noen med erfaring fra RS-virus og spisevegring i tida etterpå?Se, enda et tips.... *vurderer*
|
![]() |
|
|