Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor lenge blomstrer den?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 20:39   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Hvor lenge blomstrer den?

Dere som vet. Holder den seg til jul?
Det er første gang jeg har en sånn.
http://www.foreldreportalen.no/forum...1&d=1166039125

Vedlagte bilder
Filtype: jpg amaryllus.jpg (186,2 KB, 4 visninger)
Gammel 13-12-06, 20:46   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge blomstrer den?

Den holder seg definitivt ikke til jul.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 13-12-06, 20:58   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får forstørre et bilde og henge opp.

Gammel 13-12-06, 21:20   #4
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Den holder seg definitivt ikke til jul.

Kommer litt ann på hvor lenge den nå har vært i blomst.
Er den nettopp utsprunget så lar du den stå i noen dager og så skjærer du av blomsten med stilken og setter den i vase og husk på å skifte vann innimellom så kanskje.
Jeg gjorde det i fjor og hadde den lenge.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 13-12-06, 21:21   #5
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine har også sprunget ut for tidlig, men jeg har flere stilker og bare ett av de er blomstret på hver plante, så jeg håper at de neste vil blomstre nærmere jul så får jeg klippe bort de som blomstrer av eller noe...

SmarteSmelt er ikke aktiv  
Gammel 13-12-06, 21:30   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Den begynte å blomstre i går. Jeg får klippe den av og sette den i vann. Det kommer en til silk på samme planten, kanskje den kommer til nyttår.

Gammel 13-12-06, 21:34   #7
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette står om amaryllis:

Sitat:

Amaryllis skal vannes forsiktig hvis den er i potte og jorden kan gjerne tørke op mellom hver gang. Veksten til amaryllis reguleres av vann og temperatur; for å stoppe veksten minskes vanningen og planten settes kjøligere. Snu potten rundt med jevne mellomrom slik at den ikke vokser skjevt.Kilde: Tonje Bergh, Opplysningskontoret for blomster og planter)

Sitat:

- Når skal du kjøpe amaryllis, hvis den skal være fin på julaften?

- Når amaryllis kommer inn i varmen, kommer den ganske fort. En amaryllis med cirka 10 cm. ”stamme” vil stå i blomst etter ti dager. Etter det blomstrer den cirka en uke, .

SmarteSmelt er ikke aktiv  
Gammel 13-12-06, 21:35   #8
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Den begynte å blomstre i går. Jeg får klippe den av og sette den i vann. Det kommer en til silk på samme planten, kanskje den kommer til nyttår.

Nei ikke klipp den av riktig ennå men pass på å støtte opp stilken da den lett kan brekke. Etter noern dager kan du klippe av den som blomstrer. Den er lekker i en vase.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 13-12-06, 21:39   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Kommer litt ann på hvor lenge den nå har vært i blomst.
Er den nettopp utsprunget så lar du den stå i noen dager og så skjærer du av blomsten med stilken og setter den i vase og husk på å skifte vann innimellom så kanskje.
Jeg gjorde det i fjor og hadde den lenge.

Min erfaring er at den som blomstrer til jul blomstrer ikke til nyttårsaften, men et par år har jeg vært så heldig at knopp en har blomstret et par dager før jul og knopp to til nyttår.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 13-12-06, 21:50   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sett den kaldt.

Gammel 13-12-06, 22:25   #11
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Vi har ikke kalde rom i huset. Jeg skal heller kjøpe en til. Dne var så fin. Takk for tipset Vimsen.

Gammel 13-12-06, 22:25   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Du kan f lånet kalde rom av meg. Vi har ingen varme.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 13-12-06, 22:47   #13
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Uff, Berglijot. Det høres guffent ut.
jeg får heller sende litt varme over til deg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.