Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Service på bil og betaling

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-09, 09:42   #1
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Service på bil og betaling

Kan man ikke få regning med seg fra verkstedet? Mannen min sier at man MÅ betale for å få ut bilen igjen. Er det sant, kan man på ingen måte få med seg regning?
Synes det høres rart ut jeg da,man kan jo få regning på de fleste andre ting.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:42   #2
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Det er helt normalt at du må betale for å få ut bilen, ja. Ellers har ikke verkstedet noen som helst sikkerhet for pengene.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:45   #3
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Så det er liksom vanlig at folk ikke betaler om de får en regning med seg heller da?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:45   #4
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Så det er liksom vanlig at folk ikke betaler om de får en regning med seg heller da?

Å ja. Det er gode grunner til at inkassoselskapene lever godt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:47   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Vi får alltid regning men så har vi vært kunde der i 10 år og alltid betalt som vi skal. Det er ikke den vanlige måten å gjøre det på. Det er vanlig at man må betale før man får bilen tilbake.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:47   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Kan man ikke få regning med seg fra verkstedet? Mannen min sier at man MÅ betale for å få ut bilen igjen. Er det sant, kan man på ingen måte få med seg regning?
Synes det høres rart ut jeg da,man kan jo få regning på de fleste andre ting.

Jeg jobber på et bilverksted, og en kan få med seg regning. Har en kjøpt ny bil hos oss får en automatisk kreditt, kjøper en bruktbil eller er kunde utenfra og de vil ha kreditt så tar vi en kredittsjekk av kunden ved å få personnummeret for å sjekke at de ikke har på seg noen betalingsanmerkninger eller inkassokrav fra tidligere. Vi sender ut haugevis av regninger hver dag. Og i disse dager er det heller ikke uvanlig at kundene ringer og sprø om de kan få delt opp regningen i avdrag, og da blir de bare vanlig renteberegnet med 10% i tillegg uten andre utsettelsesgebyrer så lenge de sier fra på forhånd.

Men hvis du skal ha regning så ordne dette før bilen skal hentes. Er litt dumt og stå der og da, for det er sikkert noen andre i bedriften som ordner sikkerhetssjekken. Vi er merkeverksted, så mulig de gjør det annerledes om det ikke er merkeverksted?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:48   #7
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Men man kan liksom få regning hos tannlegen på 16 000. :skrape:

Hva koster en 30 000 km service nå til dags?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:50   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Men man kan liksom få regning hos tannlegen på 16 000. :skrape:

Hva koster en 30 000 km service nå til dags?

Hva slags bil har dere? Regner med at når dere har bil som har gått såpass lite så har dere servicen på merkeverksted?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:50   #9
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Men man kan liksom få regning hos tannlegen på 16 000. :skrape:

Hva koster en 30 000 km service nå til dags?

Litt vanskelig å legge igjen tennene da. I hvert fall for de fleste.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:51   #10
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hva slags bil har dere? Regner med at når dere har bil som har gått såpass lite så har dere servicen på merkeverksted?

Det er Cross Polo som skal på verkstedet denne gangen,aner ikke hvilketverksted det er bestillt time på jeg.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:52   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Alt fra 1500 -6 tusen vil jeg tro. Kommer litt an på modell, merke, og sånn. Jeg troooor vi betalte 2500 for vår service. Det dobbelte for hovedservice.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:53   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Eller tar jeg helt feil nå?
Det er ikke jeg som styrer mest med den der bilen ...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 09:53   #13
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Begge brødrene mine har bilverksted og begge forlanger betaling på stedet.
Det er mange som ikke betaler når man får regning, det er dyrt og de utsetter det til det ytterste og da må bilverkstedene leie inn inkasso selskap, og det koster penger, pluss at det blir dyrere for kundene.

Så det er den enkleste lløsningen, en får jo gjerne vite hva det koster på forhånd, så en kan gå i banken før en skal hente bilen.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:00   #14
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Begge brødrene mine har bilverksted og begge forlanger betaling på stedet.
Det er mange som ikke betaler når man får regning, det er dyrt og de utsetter det til det ytterste og da må bilverkstedene leie inn inkasso selskap, og det koster penger, pluss at det blir dyrere for kundene.

Så det er den enkleste lløsningen, en får jo gjerne vite hva det koster på forhånd, så en kan gå i banken før en skal hente bilen.

Nuvel, men det går jo på hver enkelt person dette. Skal alle andre "straffet" fordi Jens Jensen ikke betalte regningen?

Så er det jo noen ganger sånn da, at banken ikke har penger akkuratt der og da. Og bilen plinge og dinger og den som kjører blir helt gal i hodet.
Km har gått over service punktet osv, bilen ^MÅ rett og slett på verkstedet.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:01   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Nuvel, men det går jo på hver enkelt person dette. Skal alle andre "straffet" fordi Jens Jensen ikke betalte regningen?

Nå snur du saken på hodet. Regning er en ekstraservice, ingen rettighet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:06   #16
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nå snur du saken på hodet. Regning er en ekstraservice, ingen rettighet.

Æsj, så dumt da.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:09   #17
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Det er jo bare å ta en telefon å høre praksis ved forskjellige verksteder.....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:09   #18
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Nuvel, men det går jo på hver enkelt person dette. Skal alle andre "straffet" fordi Jens Jensen ikke betalte regningen?

Så er det jo noen ganger sånn da, at banken ikke har penger akkuratt der og da. Og bilen plinge og dinger og den som kjører blir helt gal i hodet.
Km har gått over service punktet osv, bilen ^MÅ rett og slett på verkstedet.

Det er bare det sånn at det er ikke bare Jens Jensen som ikke betaler, det er mange.
Jeg har selv ringt til kunder som ikke har betalt, etter å fått med seg bilen, og det er ikke hyggelig i det hele tatt.
Thats life, det er mye bedre for en selv også, så når en tar bilen med seg hjem er en ferdig med det.
En slik service du skal ha koster ca 3-4000 kr, er det diesel bil det litt dyrere en bensin bil.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:10   #19
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Det er jo bare å ta en telefon å høre praksis ved forskjellige verksteder.....

Veit, men mannen min sier det er sånn uansett verksted. Derfor jeg lurte..

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:11   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Service på bil og betaling

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Veit, men mannen min sier det er sånn uansett verksted. Derfor jeg lurte..

Ta er ringerunde selv, for det er ikke vanlig praksis i merkeforhandler bransjen i alle fall. Finn et verksted som tar kredittsjekk og sender regning. Du har faktisk litt makt der pga. hvis du setter det som kriterie for at du vil ha bilen på verkstedet der. Verkstedene kjemper litt etter jobb nå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no