Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 22:33   #1
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Pil

Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Jeg er ei av de.
Tenkte å starte en tråd med moteråd for de med denne kroppsfasongen. Jeg har ikke vært noe bevist på hvilke klær som best passer denne type kropp. Så om noen har noe å bidra med så hadde det vært kjempeflott!

Tråden er startet!

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 22:34   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Hei, jeg er også sånn.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 22:37   #3
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Jeg leste : "Jeg er lei av de"


Og tenkte: Jippi, denne diskusjonen blir det fart i...

siden jeg ikke er ei av de, så sniker jeg meg ut igjen...

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 23:43   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Jeg leste også "lei". Vel, jeg er jo i blant litt lei av min egen fasong, da, men jeg er også sånn.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 08:45   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Eplekropp venter i spennig på gode råd!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 08:50   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Hva er eplekropp da?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 08:53   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Jeg har ”eplekropp”. Dvs. at jeg typisk legger først på meg på magen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:01   #8
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva er eplekropp da?

I motsetning til "pærekropp" så vokser man raskest på midten. Jeg f.eks. har større mål over magen enn over rompa ....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:11   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

I motsetning til "pærekropp" så vokser man raskest på midten. Jeg f.eks. har større mål over magen enn over rompa ....

Går det an å ha eple- og pærekropp? Jeg legger jo fort på meg over magen. Men det gjør jeg jammen meg over rompa også.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 10:16   #10
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

jeg er også et eple.

:abonnerer:

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:36   #11
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Først litt beskrivelse av eplefasong.

Det er 2 typer kvinnekropper. Den ene er pæreformet, og den andre epleformet. Det har ingen ting med om du er slank eller overvektig. Hvilken kroppsfasong du har er fastsatt fra naturen og umulig å forandre. Du vil ha samme type kropp uansett om du er overvektig eller slank. Kroppstypen din begrunnes utifra hvor fettet legger seg, og det er hormonene som bestemmer det.

Sitat:

Apple shaped tends to describe women who have wide torsos (full bust, waist and upper back), as they store body fat around the mid section of their bodies (stomach, abdomen and chest). Such women have relatively slim thighs and upper legs. Apple shaped women often have a 'top-heavy' appearance, with a bust and midriff bigger than their hips, a prominent tummy and a flat bottom.The well recognized magnificent assets of an apple shaped lady are her proportionate face, neck, and bust. Never forget that apples are blessed with shapely legs and great arms.

For å se om du har eplefasong, Sjekk din 'hip-waist ratio'
~ del dine magemål på dine hoftemål;
Om verdien blir større enn 0.8, har du eplefasong.

Jeg har slanket meg og oppnådd disse målene:
Magen er 87cm, rumpa er 90 cm.
Dvs 'hip-waist ratio' 87/90=0,96
Altså helt klart over 0,8

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:58   #12
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:04   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Overdeler med v-hals, spes. hvis man har store pupper i tillegg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:35   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Melder meg inn. Jeg har en 8 kg for mye og alle de har lagt seg fra midjen og oppover. De fleste over puppene. Utrolig nok er jeg fortsatt i bukse/skjørt str 38-40 men å finne overdeler strever jeg med.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:45   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Jeg har eple- og pærefasong, og flatt brøst og kort hals.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:50   #16
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Eplekropp venter i spennig på gode råd!

....åsså jeg som leste epleskrott da....

Jeg er også et eple, med lange bein og kort overkropp

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 12:58   #17
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Er det noen som har prøvd ut bukser med ekstremt lavt liv? -Lurer på om det vil lønne seg?

Jeg hadde en teori før shoppinga på HM igår om at kansje bukser med høyt liv lønnet seg. Men det stemte IKKE for meg! Magen tøt ekstra mye ut over kantene i forhold til vanlig lavt liv. Str 26" i lavt liv passet fint som slimfit til meg, men måtte opp 2 tommestr :shock: for å få skviset på meg str 28" i samme bukse med høyt liv. Ikke fikk jeg puste og buksa slang plustelig løst under rumpa og på lårene, mens magen min så helt grusom ut. -Ikke lekkert.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:25   #18
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

"Har du eplefasong kan drainpipejeans og en løstsittende bluse være flatterende." Kilde kvinneguiden

Hurra!! Har sååå lyst til å kjøpe meg slim-fit jeans å ha støvletter utenpå. Det er jo bare så sexy! Hot Hot Hot!
-Er dere enig i at dette er et bra valg for eplejenter?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 15:03   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Om det bare finnes to kroppsfasonger er jeg nok eple...selv trodde jeg at jeg var et gladtjukt timeglass men

ER veldig med på v-hals og omslagsklær, men smale bukser (jeg er litt kalvbeint) og vid skjorte funker ikke - for jeg legger på meg på magen og ikke på puppene, for å si det sånn...ser jo bare enda mer gedigen ut med vid skjorte!

topper som er figursydd og med v-hals her jeg mest tro på....(iallefall til mitt fete timeglass)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 15:09   #20
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer med eple-fasong. (Slankere ben enn overkropp)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har eple- og pærefasong, og flatt brøst og kort hals.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no