Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har noen prøvd billige vinterdresser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-09, 15:26   #1
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Har noen prøvd billige vinterdresser

Etter flere år med mange dresser i forholdsvis dyr prisklasse har jeg nå sett meg lei på dårlig kvalitet. Nå har vi en aktiv 6 åring som sliter det meste. Og jeg har funnet ut at nå gir jeg opp å kjøpe dyrt. Må vi ha to til tre dresser pr år og 4 regnbukser ja da ønsker jeg heller å kjøpe billig. er det noen som har et billigmerke å anbefale? Da tenker jeg rundt 500kr.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 15:37   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen prøvd billige vinterdresser

Jeg anbefaler mer enn gjerne det settet du får kjøpt hos Sportsmann. Det er dress, regntøy, fleece-sett og et par ting til.
Vi har vært veldig fornøyd med det. I tillegg har vi to dresser fra SparKjøp som også har holdt helt fint.
Vi har kanskje ikke like mye og like lenge snø som andre steder i landet, men her har det i hvert fall vært mer enn nok.

Gammel 31-03-09, 15:45   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært veldig fornøyd med dressene fra Bogerud.
Boco tror jeg merket heter.

Ungene har aldri vært hverken våte eller kalde.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 16:09   #4
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

NameIt-dressen til jentungen har holdt henne varm i hele vinter. Nå har det ikke vært så mye snø og de kaldeste dagene har hun ikke vært ute og ikke er hun så gammel heller.

Gammel 31-03-09, 16:23   #5
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig fornøyd med våre dresser fra Reflex.

Gammel 31-03-09, 17:01   #6
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg anbefaler mer enn gjerne det settet du får kjøpt hos Sportsmann. Det er dress, regntøy, fleece-sett og et par ting til.
Vi har vært veldig fornøyd med det. I tillegg har vi to dresser fra SparKjøp som også har holdt helt fint.
Vi har kanskje ikke like mye og like lenge snø som andre steder i landet, men her har det i hvert fall vært mer enn nok.

Jeg er også kjempe fornøyd med barnehagesettet fra sportsmann

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 17:04   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Reflexdress til Hannah i år, den koster 499 kr. Vi er superfornøyde, og har fått masse skryt av barnehagen for at den er veldig tett.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 18:03   #8
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Reflexdress til størstesøster, og er like fornøyd med den som Monstertroll- og Rampetrolldressen. Prisen var 499 kr.

Gammel 31-03-09, 18:10   #9
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Minsten fikk en dress fra Europris til kr 299,- eller kr 399,-:grubler: og den har vært helt grei. Ikke Reima kvalitet akkurat, men har vært varm på det kaldeste, og ganske tørr på det våteste. Men den skulle nok vært impregnert!!

Gammel 31-03-09, 18:32   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Jeg er veldig fornøyd med våre dresser fra Reflex.

Veldig fornøyd med Reflex dressen vår.
Kostet 499,-.

Gammel 31-03-09, 18:34   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fornøyd med Reflex vi også.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 18:36   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt Boca, varm og fin med avtagbart fôr, men litt tung.
Har nå HH til begge to, den ene kjøpt på XXL til ca 500 til min akkurat fylt 7-åring i 1 klasse og en svært pent brukt til lillesøster. To forskjellige modeller, men jeg liker at föret er lett. Vi har også hatt en fra Leketøy og Reflex, spesielt førstnevnte var fin. Og Bevernylon fra Bogerud har vi hatt. Har egentlig vært ganske greit fornøyd med alle dressene. Bruker alltid ullundertøy og fleece i tillegg.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 31-03-09 kl 18:51.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 18:44   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Malins første vinterdress var en bevernylondress med uttakbart for fra Obs. Husker ikke merkenavnet. Den holdt to vintre, og en siste vår (uten for) før den ble for liten. Den er litt slitt i rompa etter aking, men ikke så mye at det har noe å si i bruk.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 12:19   #14
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Synes NameIt dressen til lillegull er helt fin. Har hverken blitt våt eller kald i den.

Gammel 01-04-09, 12:22   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt dress fra Skogstad noen sesonger nå, og de har fungert kjempebra. Relativt ofte i vaskemaskinen har de også vært. Den siste har holdt to sesonger, og det tror jeg jammen den forrige gjorde også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 12:23   #16
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jeg har brukt dressene de selger på Smart Club i et par år nå, og har ikke hatt noe problem med dem. De holder vesla varm (hun har vært ute hele dagen i hele vinter i naturbarnehage), tørr og komfortabel og fòret er avtagbart. De selger årets modeller til 150 kroner nå, ellers ligger de på 399 kroner, tror jeg.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 12:24   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar imot slike tips med takk. Vi har tidligere bare kjøpt reima. Jeg synes den egner seg ypperlig til helt små barn, men snuppa har slitt veldig på sin dress i år. Så mye at jeg ikke er sikker på om knerten kan arve den.

Skal jeg bruke 1000 kroner på en dress hadde jeg tenkt den kunne vare i to sesonger.

Gammel 01-04-09, 14:06   #18
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Nå er jo tida for å gjøre kupp på merkevarene, da!
Jeg har kjøpt mye billig HH bl.a på OBS de siste to eller tre vårene. Halv av halv pris og sånt.

Jeg har både hørt fra folk og fått med meg fra tester at de dressene Europris har skal være gode. Har ikke prøvd selv.
Det jeg derimot har kjørt er Navigare-dressen som OBS selger til under 500 kr. Den var veldig fin til min gutt som må ha mye ull under fordi han svetter mye selv om det er kaldt.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:24   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har sportsmann hjemmeside?

Gammel 01-04-09, 14:24   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha ... Sportmann. Ikke SportSmann. Fant siden selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.