|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Barn og sminkeJeg lurer på hvilken alder kan jeg forvente meg at sminke blir et hett tema i heimen? Når begynner dagens barn/unge med sminke? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
tankefull
|
Sv: Barn og sminkeMin lille frøken på 2,5 år, sminker seg tidvis allerede. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og sminkeHer har jeg faktisk observert jenter helt nede i 3. trinn som bruker sminke.... Altså 9 år.
|
|
|
|
#4 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Barn og sminkeTenker du på å prøve hjemme eller å gå med ute på skolen eller fritiden? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og sminkeJenta mi får ikke begynne med det før i 12-års alderen. Og da må det være diskret.
|
|
|
#6 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og sminkeMin datter på 12 får ikke sminke seg. Hun bruker lipgloss, men det er det. Hun vet veldig godt at det er uaktuelt. I klassen hennes sminkerca halvparten av jentene seg hver dag (og ikke spesielt diskret, nei....). På samme klassetrinn (7.) på den andre skolen i kommunen, er det et litt større sminkepress. Der er det visst kun 2 som ikke sminker seg daglig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og sminkeVår datter begynte ikke med sminke før 8 klasse (nå 9 klasse), altså som 14 åring. Sist redigert av Tilde : 02-04-09 kl 19:58. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Barn og sminke
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Barn og sminkeMin nærmer seg 11 og det er ikke aktuelt med sminke ennå. Ikke bryr hun seg heller og ikke hadde hun fått lov.
|
|
|
#10 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Barn og sminke8 åringen maser stadig om å få lov til å sminke seg. Jeg mener at 12 år er tidligst, og hun skal da læres opp til å sminke seg pent og diskret.
|
|
|
#11 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Sv: Barn og sminkeDatteren min på 6,5 år, vil veldig gjerne sminke seg. Hun kan leke litt med det hjemme, men får ikke gå utenfor døren med det. Da er det bare lipgloss uten farge hun får bruke. Jeg synes at hun ikke trenger å bruke sminke før hun begynner på ungdomsskolen, og da har jeg lyst til å ta henne med til noen eksperter slik at hun kan lære hvordan hun skal sminke seg pent.
|
|
|
#12 |
|
Har ikke tittel
Sv: Barn og sminkeJeg har sett at flere jenter begyner å sminke seg allerede i 6. og 7. klasse. Og når de har begynt på ungdomsskolen, så sminker de seg "alle" sammen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barn og sminke9-åringen har vært med i en teatergruppe og synes det er stor stas med skikkelig voksensminke når de har forestilling. På skolen er det et par som sminker seg så smått (4. klasse), men det er ikke aktuelt for henne, og det aksepterer hun uten å mukke. Når det lir mot 7-8. klasse blir det vel mer mas, men betingelsen fra mor er i så fall et grundig sminkekurs først.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sv: Barn og sminkeOk...så jeg kan iallfall holde igjen hele barneskolen forhåpentligvis. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Barn og sminkeMange som begynner å sminke seg tidlig. Jeg er tante til 3 jenter som alle begynte å sminke seg rundt 10-årsalder. den yngste av disse er nå 13 år - hun sminker seg VELDIG kraftig. rundt øynene..
|
|
|
#16 |
|
saftig
|
Sv: Barn og sminkeEnern har mast om å få sminke seg et drøyt år eller så (
In vino veritas Sist redigert av safran : 02-04-09 kl 22:24. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
Sv: Barn og sminkeFrøkna mi er ikke veldig interessert foreløpig, men temaet har vært oppe noen ganger, og hun har spurt når hun kommer til å få lov til å begynne med sminke. Jeg har antydet ungdomsskolen og regner med at jeg holder meg til det. Da er det snakk om å bruke sminke utenfor huset, selvsagt - hjemme kan hun gjerne få leke seg med sminke før det.
|
|
|
#18 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barn og sminke13-årsalderen. Min eldste datter har gått gjennom ulike faser - svartsminket (
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Sv: Barn og sminkeJeg har ei jente på 7. På grunn av sensitiv hud prøver jeg å lokke henne til å bruke lipgloss eller lepomande med å gi henne noen med litt farge. Men hun biter rett og slett ikke på.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 02-04-09 kl 22:35. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Barn og sminkeSjuåringen min fikk sminkekoffert av niesene sine (tenåringer) til jul.
|
![]() |
|
|