Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Persienner?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-09, 01:08   #1
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Persienner?

Jeg har to vinduer på kjøkkenet som jeg aldri klarer å finne ut hvilken form for gardiner/solskjerming som fungerer. Jeg har prøvd hvite trepersienner, panelgardiner og tre ulike typer liftgardiner, alt i løpet av tre år. Det siste innkjøpet, enkle kremfargede liftgardiner, fungerer dårlig. Det ene vinduet er punktert, og det blir ikke aktuelt å skifte med det første, så jeg innser at det eneste som fungerer er å dekke til med persienner. Men hvilken type persienne bør vi satse på? Tre eller metall? Har en lettere minimalistisk stil, i den grad man kan kalle det vi har en stil.

Jeg har ikke lyst til å gjøre nok et bomkjøp, men jeg ser at vi trenger noe som dekker hele vinduet, samtidig som det slipper inn lys, så jeg tror - gjennom tre års prøving og feiling - at persienner er det nærmeste vi kommer fasiten. Vet ikke helt om jeg har lyst til å ha IKEAs trepersienner igjen, og IKEAs stålpersienner ser fryktelig simple ut, men hvor har de stilige persienner (i den grad persienner er stilige) som ikke må spesialtilpasses og koster skjorta?

Takk for tips!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 01:10   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persienner?

Hva med plisségardiner?

Dessuten er jeg nysgjerrig på hvorfor det ikke er aktuelt å bytte ut det punkterte glasset? Du trenger ikke å bytte hele vinduet - du trenger bare å bytte glasset. Det koster ikke urimelig mye.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 01:18   #3
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Persienner?

Det er aktuelt å bytte ut vinduet - eller glasset - på sikt, men ikke akkurat nå. Nær sagt alle vinduene i huset er punktert, og vi har skiftet ut noen, men pga. andre kostbare prosjekter som vi har gående nå og i nær framtid, må vinduene på vent en stund.

Skal sjekke ut plisségardiner, takk skal du ha!

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 01:19   #4
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Persienner?

På de vinduene vi har gjort noe med, har vi skiftet glasset, ikke hele vinduet, men det var da ganske dyrt?

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 01:24   #5
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Persienner?

Litt trådkupping.
Hvor "stor" er prisforskjellen på skifte hele vinduet og bare bytte glasset?
(har 2 vinduer som er skikkelig puktert og 1 som er sånn delvis punktert og alle 3 er på stua)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 01:26   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Persienner?

Kid har forresten treperienner som er ganske brede.
Jeg fikk tak i der.
Måtte ha en som var minimum 1.90 bred og der fikk jeg kjøpt en på 2 meter.
Den var ikke gratis, men 1000,- var rent billig mot den jeg kunne bestille på A-møbler.
Der kunne jeg få spesialbestilt en som ikke engang var bred nok, 1,80, og den kostet 3800,-

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 09:20   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persienner?

Hvis jeg skulle hatt persienner (og det skal jeg helst ikke), så hadde jeg investert i kvalitet. Kirsch sine, f eks. De ser mye bedre ut enn billigpersienner, og de fungerer også bedre. Altså, tiden de henger i vinkel er kraftig redusert, det er begrenset hvor ofte en eller flere av skinnene har vridd seg feil vei, osv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 09:27   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persienner?

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

På de vinduene vi har gjort noe med, har vi skiftet glasset, ikke hele vinduet, men det var da ganske dyrt?

Jeg husker ikke hvor mye vi betalte da vi gjorde det på 1 vindu i gamlehuset før vi solgte, men jeg husker at jeg syntes det var "billig" og jeg ikke kunne fatte & begripe at vi ikke hadde gjort det før.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 09:47   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Persienner?

Vi har trepersienner fra Kid, synes de er helt kurante.Å ikke var de altfor dyre heller.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 10:19   #10
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Persienner?

Bytte vinduer: 7 stk 120x160 cm, hvorav 4 med selvvaskende belegg og tre med varmereflekterende filter - 24 000, med arbeid. Vaskebelegget trakk opp noen tusen.

Det er ikke noe problem å gjøre det selv på mindre vinduer.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no