Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Aldersgrenser, PS3-spill (James Bond. Haster)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-09, 14:09   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Aldersgrenser, PS3-spill (James Bond. Haster)

Gutten fyller 11, og ønsker seg James Bond spill. Bestemora kjøpte, men ragerte på alderssgrensen som er 16 år.

Så, bytter vi før 1800 i dag (er gave) eller hva gjør vi? Hvor ille er slike spill. Jeg har null erfaring. Selv vil han garrantert ha det.... Vi ringte spillbutikk GAME i sted, og der sa de at barn på den aldreren kjøper 16 års spill. Er det egentlig tilfelle?

Veldig lite til PS3 som er 12 år i butikken, noen sang spill bare kunne han fortellle....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 20:10   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aldersgrenser, PS3-spill (James Bond. Haster)

Dette kommer sent men spill er nå engang mitt hjertebarn så jeg svarer allikevel.

Synes du det er OK at han spiller skytespill? Quantum of Solace er et FPS (første person skytespill). Ikke blant de mest voldelige, men man skyter andre mennesker i motsetning til aliens eller monstre som i hvert fall jeg mener gjør en del forskjell. Jeg tviler på om jeg ville latt en 11-åring spille dette spillet.

Personlig ville jeg ha tatt kontakt med GAME sentralt, de har ikke lov og anbefale spill med 16-års grense til 11-åringer. Det finnes flere gode spill til 11-åringer til PS3, det at de ikke har de inne i butikken medfører ikke at de kan anbefale spill med høyere aldersgrense. Personlig er jeg ikke så veldig opptatt av og følge disse aldersgrensene, man må se an modenhetsgraden på hvert barn men det er et LANGT steg fra 11 til 16 år. Hadde han vært 14 hadde jeg latt ham spille det.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 21:26   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersgrenser, PS3-spill (James Bond. Haster)

ja sant. Jeg synes James Bond til en 11 åring høres litt ekkelt ut, derfor vi var så i tvil! Og siden GAME mente at det var ok, måtte jeg høre her om noen har erfaringer med det spillet.

Vi var i byen i sted og byttet inn til gavekort, så får han se selv hva de har som kan intr han senere.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 11:59   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aldersgrenser, PS3-spill (James Bond. Haster)

Det tror jeg var et klokt valg. Jeg svarte et annet sted har på gode barnespill til PS3, se om du finner den tråden.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 12:08   #5
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Aldersgrenser, PS3-spill (James Bond. Haster)

Klokt valg!
Synes at man skal følge aldersgrensene jeg, det er en del av foreldreoppgaven å passe på hva barna forer hjernen sin med.

  Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 21:39   #6
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aldersgrenser, PS3-spill (James Bond. Haster)

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Klokt valg!
Synes at man skal følge aldersgrensene jeg, det er en del av foreldreoppgaven å passe på hva barna forer hjernen sin med.

Ja og nei, jeg mener at man bør se mer på modenhetsgraden til det enkelte barnet enn å se seg blind på aldersgrensen. En moden 14-åring kan godt spille spill med 16 års aldersgrense. Det er ikke slik at man plutselig blir moden på 16-årsdagen sin (for å velge en vilkårlig alder for eksempelets skyld).

Barn ser forøvrig ofte mye verre ting på TV eller DVD enn det som finnes i spill, og det er jo mye verre og følge med på hva de ser enn hva de spiller.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 10:39   #7
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Aldersgrenser, PS3-spill (James Bond. Haster)

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Ja og nei, jeg mener at man bør se mer på modenhetsgraden til det enkelte barnet enn å se seg blind på aldersgrensen. En moden 14-åring kan godt spille spill med 16 års aldersgrense. Det er ikke slik at man plutselig blir moden på 16-årsdagen sin (for å velge en vilkårlig alder for eksempelets skyld).

Barn ser forøvrig ofte mye verre ting på TV eller DVD enn det som finnes i spill, og det er jo mye verre og følge med på hva de ser enn hva de spiller.

Tror vi er veldig enige jeg. Men i utgangspunktet holder jeg på aldersgrensene, dønn firkantet som jeg er på enkelte områder.

Det er veldig vanskelig å reulere hva barna ser på men dog en viktig oppgave for oss som foreldre.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no