Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor mange kvadrat dekker et trelitersspann med Sens?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-09, 18:13   #1
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor mange kvadrat dekker et trelitersspann med Sens?

Jepp, det lurer jeg på.

Jeg sitter her og prøver å føre kostnader over oppussing av stue/kjøkken.
Vi tenker ubehandlet Smartpanel e.l, og to strøk med Sens.

Hvis noen tilfeldigvis også har tips til en pen, lys gråfarge, så tar jeg gjerne imot.

Gammel 04-04-09, 19:37   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kvadrat dekker et trelitersspann med Sens?

Jeg har brukt 2 liter, en med grunning og en med farge, på et bittelite rom her hjemme. Sens er veldig lite drøy, synes jeg.
Da har jeg malt 2 strøk med grunning og 1 med farge, men har vel muligens nok til et strøk til. Det er snakk om kanskje 5 og en halv Huntonitt-plate til sammen, ikke mye med andre ord.

Gammel 04-04-09, 19:39   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Aner ikke ang. mengde, men Skumring er en fin, lys gråfarge. Jeg malte rommet til Herremannen i den for noen år siden, og endte opp med å bruke den i stue/kjøkken og gang også.

Gammel 04-04-09, 19:57   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forresten brukt Aladdin, den er mye mer grå enn det ser ut til. :delvis skuffet:

Gammel 04-04-09, 20:02   #5
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har brukt 2 liter, en med grunning og en med farge, på et bittelite rom her hjemme. Sens er veldig lite drøy, synes jeg.
Da har jeg malt 2 strøk med grunning og 1 med farge, men har vel muligens nok til et strøk til. Det er snakk om kanskje 5 og en halv Huntonitt-plate til sammen, ikke mye med andre ord.

Du har altså brukt én liter maling til 5-6 plater? Flott! Da har jeg noe å gå ut ifra. Det blir ikke billig, vi skal vel sette opp 35-40 plater.

Gammel 04-04-09, 20:08   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Du har altså brukt én liter maling til 5-6 plater? Flott! Da har jeg noe å gå ut ifra. Det blir ikke billig, vi skal vel sette opp 35-40 plater.

Du kan sikkert beregne litt mindre. Men de suger jo en del maling de platene. Ikke så mye som enkelte skulle ha det til, heldigvis.

Gammel 04-04-09, 21:25   #7
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sitat:

Produsentene oppgir hvor mange kvadratmeter en liter maling dekker på malingsboksen. Vanligvis vil det være et sted mellom åtte og tolv kvadratmeter per liter. Dette er for ett strøk, og du vil, i de fleste tilfeller, trenge to strøk maling.

For å finne ut hvor mye maling du trenger måler du opp veggene du skal male, trekker fra arealet på dører, vinduer og andre flater du ikke skal bruke veggmalingen på, og ganger med to (for to strøk).

Eksempel:
Flaten som skal males er 50 kvadratmeter.
Du skal male to strøk, dvs 100 kvadratmeter.
Produsenten oppgir et forbruk på åtte kvadratmeter per liter.
100:8= 12,5 liter maling.

Kilde: Dinside: Hvor mye maling trenger jeg?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 21:52   #8
malena

malena sin avatar

Standard

Takk for nyttig link, Jill.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.