|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Perspektivutvider
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Trygdemissbruk!Hele høsten har de holdt på å diskutere denne sykelønnsordningen. Og de har stemplet alle oss som ikke er friske nok til å jobbe som unnasluntrere - det føler hvertfall jeg. For løsning er jo bare at den sykemeldte og arbeidsgiver skal snakke mer sammen, så blir man frisk og kan jobbe.
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget. ~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du? Sist redigert av Mumriel : 15-12-06 kl 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
weird
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trygdemisbruk!Er det ikke litt kjapt å konkludere sånn, da?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Trygdemisbruk!
Signerer kie her. Det skjer ikke sjelden at tabloidavisene bare forteller halve historien og knapt nok det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trygdemisbruk!Ja, her synes jeg også at du faller i den graven selv, Mumriel. Vi vet ikke bakgrunnen for at han er sykemeldt, og selv om det sammenfaller med en litt, hrm, skal vi si "uheldig episode", så er det altfor lettvint å trekke konklusjoner om at det er en sammenheng mellom dem.
![]() |
#5 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Kloke ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
Hvor: Barteby
![]() Sv: Trygdemisbruk!Kloke ord over her, men uansett er det jo ikke folketrygden som betaler de første dagene så om det er missbruk av sykmelding er det jo ikke missbruk av trygd. *flisespikker* |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Expired
![]() Sv: Trygdemisbruk!Misbruk. :flisespikker mer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Trygdemisbruk!Jeg vil også være forsiktig med å bruke ordet "misbruk". Her tror jeg helt sikkert at stortingsrepresentanten har fått en reaksjon på at han ble avslørt som gjør at han faktisk trenger å ta det med ro noen dager... |
![]() |
![]() |
#9 |
frakoblet
|
![]() Sv: Trygdemisbruk!Siden mange allerede har sagt det jeg hadde tenkt til å si, kan jeg legge til at jeg reagerte på dette sitatet fra Siv Jensen:
![]() |
#10 |
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trygdemisbruk!Dere er da så snille og korekte i dag.
Generelt er jeg enig.
Men rent hypotetisk: Si at ovennevnte er grunnen til sykemeldingen. Er det da virkelig grunn god nok for sykemelding? Om det er gjengs oppfating er det ikke rart sykefraværet er stort her i landet. Sammenlignbar motgang kan noen og enhver møte i livet, uten at det kvalifiserer til sykemelding.
![]() |
#11 |
weird
![]() Sv: Trygdemisbruk!Det er ikke belastningene i seg selv man sykmeldes for, men hva de evt. gjør med arbeidsdyktigheten din.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
frakoblet
|
Det kommer selvsagt helt an på hvilken tilstand han er i, og det er det mest sannsynlig ikke annet enn ham selv og hans nærmeste som kan svare på.
![]() |
#13 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Trygdemisbruk!Nei kanskje ikke misbruk, men io.m. at det er en FrP politiker, og det er jo de som er mest på hugget med å karakterisere folk på en ikke-alltid-så-positiv måte, og snakker mest om trygdemisbrukerne her til lands, så må man kunne tenke tanken høyt uten å konkludere. Synes jeg da, men da havner man jo på samme nivå som FrP-erne, så det er vel best å la være å synse noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trygdemisbruk!Jeg er enig med deg Mumriel. Nå kan det selvfølgelig ligge mer bak denne sykemeldingen enn det vi vet. Men slik det ser ut fra utsiden kan jeg ikke forstå at dette er noe annet enn det de har brukt hele høsten til å kritisert oss andre for å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Trygdemisbruk!Eh... det er forskjell på å få drite seg ut og få berettiget refs av sjefen uten nyhetsoppslag, og på å drite seg ut, bli forsvart av sjefen men hengt ut i samtlige av landets tabloide presser.
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
Hvis noen får seg en psykisk knekk så mener jeg at det kvalifiserer til en sykemelding ja. Forøvrig mener jeg bestemt at det er helsepersonell og helsepolitikere som skal sette grensene for hva som skal være en sykemelding eller ikke. |
![]() |
![]() |
#18 |
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
Da hjelper det jo veldig med karensdager ...
![]() |
#20 |
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
Det var ironisk ment ...
![]() |
|
|