|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mei-tai på ryggen. Hvor?Antar det er det som passer best for ei på nå hele 1 år. Men åssen våger jeg det? Sette meg i sofa, eller? I senga? Og det hadde jo vært kjekt å få til på jobb, når hun er med der. Går det greit? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?Du slenger bare ungen på ryggen mens du står oppreist.
|
|
|
#3 |
|
<*(((<
|
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?TettInntil.no har diverse bildeserier som viser bruk av Mei Tai, for eksempel denne. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?Stå ved senga de første gangene du øver deg, så hun har noe mykt å lande i hvis du mot formodning skulle kløne det til. Man får fort en god slenge-over-skulderen-teknikk.
|
|
|
#5 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?Lurt å trene mens du står foran sofaen eller senga. Det letteste synes jeg er å løfte ungen sammen med MTen som det gjøres her: (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?Jeg bruker å kaste henne opp på ryggen . Øv over sengen til du føler du mestrer det . |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Audacious
|
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?Du kan også knytte meitaien rundt livet, sette ungen på hofta, skli ungen over på ryggen din mens du bøyer deg framover, dra meitaien opp og knyte. Jeg synes det er lettere å være sikker på at hoftestillingen blir riktig da, ifht. å "slenge" over skulderen. Men det krever litt trening, det var en teknikk jeg lærte på afrikansk babybæringskurs da Plutten var liten og jeg fortsatte å bruke den mye til forskjellige typer ryggbæring.
|
|
|
#8 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?Jeg begynte med ergo, men meitai er ikke så ulikt. De første par gangene forsøkte jeg mens jeg stod på kne i dobbeltsenga. Jeg fikk også hjelp til å sikkre de første gangene jeg forsøkte uten senga. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?Jeg har oppdaget at problemet ikke ligger i det med å "slenge" over skuldra, for det går egentlig aldeles utmerket og ligner lite på "slenging". Jeg bare løfter over, og vrir samtidig armene på en måte. Men problemet er å få plassert ungen med beina riktig, og få MT-en plassert riktig over ryggen, uten å miste ungen i prosessen.
|
|
|
#11 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?Kanina, hold den ene hånda på ungen mens du henter opp mei taien, drar opp stroppene og holder de opp over hodet mens du humper ungen på plass.
|
|
|
#12 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?
Takk! Men hvordan får jeg spredd beina på ungen mens jeg bruker en hånd til å holde fast, og en til å løfte MT-en opp? Jeg tror det må litt trening til, ja.
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?Om ungen er en mark, så knyter man MT-en rundt livet først. Så stiller man ungen i sofan og skviser den inntil med ryggen, mens man lirker MT-en mellom beina på den, stroppene over skuldrene og vips; et stykk krek sitter fast.
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Nei det tenkte jeg også på. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mei-tai på ryggen. Hvor?Føler du deg tryggere om du står på kne mens du knytter henne på ryggen?
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Ja vi må forsøke litt på en slow variant. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Nei, det har du rett i - min ettåring hadde aldri gått med på det.
|
![]() |
|
|