|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Hvilket stoff er enklest å sy med for nybegynner?Sitter og snuser på www.stoffogstil.no, og de har jo masse fine stoffer. Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan de forskjellige stoffene er, og hvilke egenskaper de har.
![]() |
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvilket stoff er enklest å sy med for nybegynner?Dette var jo kult.
![]() |
![]() |
#3 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvilket stoff er enklest å sy med for nybegynner?Hvilke stoff er fine å sy smekker av? Det burde vel være enkelt?
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilket stoff er enklest å sy med for nybegynner?Var det ikke nettopp en tråd om dette?
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvilket stoff er enklest å sy med for nybegynner?Bomull rakner kanskje, men strechstoffer er jo ikke spesielt enkle å sy i - så jeg ville ikke anbefalt fleece, det er så mye mer levende og man må passe på å ikke trekke i stoffene etc. for å få det beint og slik man har tenkt mtp. fasong mm. Samme med jersey, enda mer levende enn fleece, men når det er sagt, så er det ok stoffer å sy i altså.
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hvilket stoff er enklest å sy med for nybegynner?:noteter voksdukslingser på huskelisten:
![]() |
![]() |
#7 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Hvilket stoff er enklest å sy med for nybegynner?Jeg har akkurat sydd en babybukse i denne kordfløyelen, den finnes i mange ulike farger: http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mo...rticleid=22465 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilket stoff er enklest å sy med for nybegynner?Hvis du holder stoffet stødig, og ikke drar i det mens du syr, så er fleece veldig enkelt å sy i, for det rakner ikke. |
![]() |
![]() |
#9 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hvilket stoff er enklest å sy med for nybegynner?Jeg syntes det var greit å begynne med litt tjukk bomull. Jersey er med stretch, og kanskje ikke det enkleste å starte med. Synes jeg.
![]() |
|
|