Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Flis, glass, plate eller annet under kjøkkenskapene?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-09, 13:21   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flis, glass, plate eller annet under kjøkkenskapene?

Jeg er rammet av akutt beslutningsvegring i forhold til det (snart) kliss nye kjøkkenet vårt. Vi har valgt Lidingø-innredning:

Valnøtt-benkeplate

og Gravyr-håndtak

På gulvet blir det skipsgulv og veggene blir det panel malt med fargen "Fjærlett".

Spørsmålet er nå. Hva skal vi ha under kjøkkenskapene? Vi prøver å opprettholde den gamle stilen til huset vårt (som har grunnmur fra 1880), så hypermoderne bybilder på glass utgår litt. Noen veldig gode forslag?

Gammel 08-04-09, 13:42   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flis, glass, plate eller annet under kjøkkenskapene?

Noe sånt ser jeg for meg:

Gammel 08-04-09, 13:54   #3
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Vi har malt panel under kjøkkenskapene i vårt gamle hus. Kjøkkeninnredningen vår likner den du skal ha.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 14:14   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har flis, 5x5 cm store steinflis som er hvit-beige-brune. Veldig fint. Det er også fint med panel.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 15:04   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har lignende benkeplate og grå fliser. Det er pent.
Men jeg ville gått for malt panel om jeg skulle hatt gammel stil.

Og plater i stål ellers.

Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 15:04   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det siste er på mitt kjøkken da - ikke på ditt.

Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 15:42   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Malt panel eller matt glass.

Gammel 08-04-09, 15:54   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tapet som er litt "gammeldags" og pleksiglass over!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 18:20   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det tenkte jeg også!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 18:57   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, på generell basis: Stålplater er djevelens verk. Snakk om elendig skitopplegg! - Alt vises jo og jeg har aldri vasket så mye over komfyren som nå. (Går ikke an å bare vaske av en liten prikk med tomatsaus f.eks) - Dessuten så stjeler det mye lys.

Vel - gammel stil er det jo definitivt ikke. Jeg har enten godt for noen enkle, men kanskje litt ruglete fliser, ellers litt gammeldags tapet med plexiglass over. Plexiglass er kanskje dyrt, men ikke dyrere enn fliser vil jeg tro. *synser*

Personlig synes jeg slike er fine...Mindre enn vanlig murstein altså...

Gammel 14-04-09, 11:39   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kjøper man pleksiglass da? Stålplater kunne ikke ramlet meg inn. Jeg bestilte jo hvite hvitevarer også, selgeren trodde jeg var gal.

Gammel 08-04-09, 17:16   #12
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville absolutt valgt flis når du skal beholde litt gammel sjarm.
Er det mange meter det er snakk om? Om det ikke er så mye hadde jeg kanskje kikket på flis på utenlandske nettsider. Plutselig kan man ramle over noe antikt eller noe annet lekkert

Gammel 08-04-09, 17:59   #13
Frantzen
Passiv

Standard

Malt panel, det er gammeldags og moderne på samme tid.

Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 20:58   #14
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Malt panel, det er gammeldags og moderne på samme tid.

Er malt panel såpass motstandsdyktig at det holder seg pent over vask og komfyr?

Gammel 08-04-09, 21:21   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Er malt panel såpass motstandsdyktig at det holder seg pent over vask og komfyr?

Jeg har hatt mitt i bare et knapt år, men det ser ikke ut til at det "setter" seg noe mer enn på flis. Ikke er jeg noen supervasker heller, men det er fortsatt like fint. Jeg malte tre lag med oljemaling (eggehvite), og antar at jeg må male igjen om noen år. Jeg vet ikke, men er innstilt på det ihvertfall.

Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 23:31   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Dette synes jeg høres bra ut. Eventuelt kan du lime opp gamle aviser og legge pleksiglass foran. Eller sider fra gamle kokebøker. Eventuelt bare sider fra en gammel bok, som jeg gjorde.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 08:54   #17
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Vi har hatt malt panel under kjøkkenskapene i 9 år. Meget enkelt å vaske av og holde rent. Jeg mener å huske at vi har malt over 1 gang.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 20:57   #18
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Flott, nå slapp jeg å lage denne tråden.

Vi skal ha lys grå panel, Lidingø innredning og eikeplate.
Jeg har hittil vurdert 1) panel over kjøkkenbenken, med glassplate over, 2) stål eller flis kun over steketoppen og panel på resten.

Gammel 14-04-09, 17:51   #19
malena

malena sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Vi skal ha lys grå panel, Lidingø innredning og eikeplate.
Jeg har hittil vurdert 1) panel over kjøkkenbenken, med glassplate over, 2) stål eller flis kun over steketoppen og panel på resten.

Jeg tror vi har bestemt oss for hvite, glatte, matte, kvadratiske (helst 15x15) fliser over kjøkkenbenken.

Gammel 15-04-09, 22:13   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plexiglass kan ikke brukes bak komfyr, da må det være ordentlig glass - for det tåler varme.
For noen år siden hadde Obs Bygg plexiglassplater i et par størrelser. Hos oss passet disse fint, vi måtte kappe ene enden men den kunne vi heldigvis skjule bak et skap.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.