Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommerferietips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 08:39   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommerferietips?

Jeg sitter og tenker litt på sommerferien. Jeg liker å bestille tidlig, for da kan jeg glede meg lenge. Men i år har vi ikke noen klare preferanser på hvor vi ønsker å dra. Vi har en del reiser i løpet av våren (Moskva, New York, og muligens også Kreta), så jeg ser for meg at sommerferien skal tilbringes ikke så langt unna. Vanligvis er vi i Frankrike. (Ja, jeg sier vanligvis, for vi har vært der 5 ganger i løpet av våre 9 år sammen. *traust*) Men nå er jeg lei av den franske rivieraen, trenger å gjøre noe annet.

Italia eller Spania kan være aktuelt. Men de gangene vi har vært i Italia har vi vært litt misfornøyde med standarden. Jeg tar gjerne imot tips til glimrende steder å tilbringe et par uker med guttungen her. Eller har du noen andre tips til hvor vi kan reise? Vi har med oss en toåring. Og det bør være gode bademuligheter, sol og god mat. (Ikke Skandinavia.)

Håper noen gidder å hjelpe meg her!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 09:24   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferietips?

Jeg tror MinaX har vært på steder i Italia de har vært kjempefornøyd med, kanskje hun har noen tips?

Ellers er jeg glad i fastlandet i Hellas. Vi har vært i Parga, uten barn, men foreldrene mine har vært der flere ganger med små barn. Funker bra. I tillegg kan man leie bil og reise opp i fjellene eller til Aten. Opp i fjellene er det mange skisportsteder som er ganske stille om sommeren, med flott natur, og ikke fullt så varmt som nede ved kysten. I tillegg finner man fjellandskapet Meteora, som ser helt sprøtt ut, virkelig verdt et besøk. På veien er det mange severdigheter i form av ruiner og flotte dryppsteinshuler.

I området rundt Parga er det også mye historisk å se. Jeg syns ikke gresk mat er så innmari god, men på stedene utenfor sentrum var den adskillig bedre. Vi gikk konsekvent på steder med bare grekere og italienere.

Man kan også ta båten over til Korfu eller til Italia, men man må kjøre et stykke oppover Italia før det er noe verdt å se. Har jeg blitt fortalt.

Vi har også vært på nordkysten av Spania, opp mot Biscayabukta. Først i Pamplona for å feire Sanfermines (litt stress med en 2-åring, kan jeg tenke meg) før vi kjørte opp til kysten og fant en bitteliten fiskelandsby med et nydleig lite pensjonat og bare en liten kjøretur unna San Sebastian. Anbefales! Rett ved både kysten og fjellkjeden Pyreneene. Og ikke like hett som Hellas.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 09:35   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferietips?

Greske øyer uten tung chartertrafikk er jo alltid fint. Småkykladene (Koufonisi, Donousa) er aldeles vakre, Sifnos (Vathi er vakkert!), Naxos (litt nedover kysten), f.eks.

Ellers sier jo folk flotte ting om Kroatia, og for så vidt også Montenegro. Dit har vi lyst til å dra snart.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 09:43   #4
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sommerferietips?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.


Ellers sier jo folk flotte ting om Kroatia, og for så vidt også Montenegro. Dit har vi lyst til å dra snart.

Signerer med store bokstaver! Har ikke vært i Montenegro, men Kroatia er toppen!
Minst like fint som Hellas men billigere.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no