|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Æsj, jeg har gledet med til å lage oppskriften på Tina Nordstrøms mandelkjeks med kardemommesmak i kveld. Denne står i den første eller andre kokeboken hun kom ut med. Men så kom jeg på at boken ligger nedpakket i en bod i et annet hus ... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Jeg kan dytte på tråden for deg.
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Er det disse?
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Nei, men de så ikke så verst ut de du linker til der, Irma. Det var nesten ikke (eller ikke i det helt tatt?) hvetemel i de jeg pleier å lage. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Har du funnet igjen oppskriften, Daffy? :ivrig: |
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Ja, nå har jeg funnet igjen boken! Her kommer oppskrift, fra Tina Nordstrøms kokebok, disse er helt utrolig nydelige! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Tusen takk, Daffy! Disse skal prøves. |
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Nammis! Skal ikke pølsene trykkes litt ned så det blir flatere, eller flates det helt ut av seg selv i ovnen?
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Jeg har vel trykket litt på dem, ja. Og så har jeg skjært pølsene i skråkutt så de får biscottifasong. Hmm, tror jeg må lage disse i dag! Før har jeg alltid hakket mandlene med kniv, men nå har jeg en nøttekvern på kjøkkenmaskinen min. Kanskje jeg må gjøre en prøvebatch med finmalte mandler i dag. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Jeg kjører mandlene i food processoren, genialt. Må prøve disse!
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Sånn ca. hvor lenge skal de tørkes, forresten?
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Takk.
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Hjelp, deigen står i en bolle på kjøkkenet nå men er sinnssykt tørr? Den er liksom så smuldrete at den ikke henger sammen i det hele tatt. Du har ikke glemt noe væske i den oppskriften?
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Deigen er ganske tørr, ja. Man må jobbe eggene godt inn for å få riktig konsistens. Men jeg har alltid finhakket mandlene, ikke malt dem. Ser for meg at deigen blir enda tørrere med finhakkede mandler. Kanskje ha i litt mer egg da? Egg kommer jo mange forskjellige størrelser. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Jeg finhakket mandlene jeg også. Men jeg kan ha i et ekstra egg, skal løpe inn og prøve det nå.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?Nå står de og tørker i ovnen. Himmel for en vanskelig deig, det var så og si umulig å rulle pølser, alt smuldret. Så jeg måtte lage 6 mindre pølser og trykke dem flate, så ut som små brød.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Oppskrift på Tina Nordstrøms kardemommebiscotti?De ble veldig gode! Jeg prøver å ha litt smør i neste gang, og helt malte + finhakkede mandler, tror deigen blir litt mer medgjørlig da. Men de ble altså ganske så gode.
|
![]() |
|
|