|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Drømmer
|
Avsporing fra tråden solide joggeskoSer noen nevner de er skeptiske til billigsko der,så da ble jeg litt nysgjerrig på hva som menes med billigsko. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoØkonomisko, f.eks. DinSko også. Jeg har brukt joggesko til ungene i snart 10 år og her går det omtrent kun i merkevarer, simpelthen fordi det er bedre på alle måter, både i holdbarhet, hvordan de sitter på foten etc. Merkesko trenger derimot ikke være dyre. Emma har Timberlandsko kjøpt på salg til 300 kroner, men også Ecco goretexjoggesko til 7-800 kroner. Verdt hvert eneste øre.
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoUngene har hatt joggesko fra både Geox, Ecco, Timberland og DinSko, og jeg må si at skoene fra DinSko har vært minst like holdbare som de dyrere skoene. I tillegg har ungene stort sett foretrukket disse skoene når de har kunnet velge mellom å ta på dem og dyrere sko, og det forteller i hvert fall meg at de må være gode å gå i.
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoJeg er ikke glad i syntetiske sko med brei passform, så joggesko fra nille, Europris, Økonomisko, SparKjøp og Din Sko er ikke aktuelt å kjøpe. Joggeskoene skal ha god såle (helst med demping), være pustende (i alle fall ikke for tette) og sitte godt på foten. Min erfaring er at jeg da må litt opp i pris og gjerne kløpe sports- eller friluftslivmerker. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoSignerer 007 og Sitron. Det var vel jeg som skrev "billigsko", og det trenger ikke ha noen sammenheng med prisen egentlig. Jeg liker ikke tunge sko, sko med stiv såle, sko i syntetisk skinn og sko som man ser er limt/sydd dårlig. Det ser jeg oftest hos Økonomisko, Din Sko og skobutikkenes egne merker. Jeg syns det er ganske lett å se og føle kvalitet på sko og de beste skoene vi har hatt har vært relativt kjente skomerker som Nike, Timberland, Vans og Jumping Jack. Jeg går ikke blindt etter merker, men undersøker, sammelikner, bøyer og kjenner på de ulike skoene. Noen typer sitter også bedre på foten hans enn andre, og det syns jeg det er viktig å ta hensyn til. Nå som Glitterbarnet er eldre syns jeg det er lettere å kjøpe sko for neste sesong på salg også fordi han gjerne går opp en størrelse i sesongen.
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoBillig sko for meg er Sparkjøp, europris, økonomisko osv. Ser enkelte sverger til dette både for seg selv og ungene. Men jeg kunne aldri finne på å ta det verken på meg selv eller et barn. Jeg kjøpt noen billige "fjellsko" på g-sport en gang (Norheim det merket heter?) Det var utrolig tunge og dårlige sko. Gikk vel en mnd før jeg måtte ha nye. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoVi hadde forøvrig Rådis joggesko fra din sko i fjor, brukte de ett par dager før de bare var å kaste. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoEr Norheim et billig merke? Trodde det var dyrt, jeg.
|
|
|
#9 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoDet jeg kaller billigsko trenger ikke være det, idiotisk av meg egentlig å bruke det ordet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoJeg kjøper sko overalt jeg. Men ikke hva som helst nei.
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoMan får som oftest det man betaler for er mitt motto, både når det kommer til klær og sko. Så klart kan man være heldig å få fine ting på salg, men det er ikke det jeg mener da. Jeg har til gode å finne sko som holder noe videre på Økonomisko, men har kjøpt sko til meg selv der. Jeg kjenner når jeg prøver om de funker, og har maaaaange par å velge mellom, så ett og annet billigpar har det blitt. Men til ungene så holder det ikke. |
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoJeg er opptatt av at skoene skal være lette, slitesterke og puste. Goretex er en selvfølge vår og høst. Ecco sine sko med strikk er kjempegode, og har holdt hele sesongen og begynnelsen på neste. Ecco har også noen sko med nettingstoff som er veldig gode når det er på det varmeste. Jeg betaler gjerne ekstra for å få gode sko, sko kjøpt på sparkjøp eller europris varer ikke en uke hos oss ihvertfall.
|
|
|
#13 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoTurbo har hatt ecco joggesko,viking, de her som lufter selv geox?!? og joggesko fra sparkjøp som han fikk i fjor med biler på, de var tenkt på som reservesko.
Sist redigert av Honda : 12-04-09 kl 23:23. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoVi har prøvd både dyre og billige sko, og jeg kan ikke si at jeg hverken sverger til det ene fremfor det andre. Jeg ser an selve skoen, ikke prisen. I tillegg spiller det en rolle om det er vinter-eller sommersko. Det spiller også en rolle hvilken alder barnet er i (eller aktivitetsnivå.), for en 2-åring sliter som regel ikke på skoene like mye som en 5-åring. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoVi har hatt både dyre og billige sko og begge deler har vært både gode og dårlige. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing fra tråden solide joggesko
Samme her, jobber i bhg. på småbarnsavdeling, t.o.m de små klarte å slite ut |
|
|
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: Avsporing fra tråden solide joggeskoJeg har kjent på sko og latt barna prøve dem. Jeg kjøper ikke sko som kjennes ut som plastikk med tynne såler, heller ikke stive såler. Vi har hatt sko fra forskjellige merker, og i motsetning til mange her har jeg vært ganske fornøyd med ponni-sko. De har holdt hele sesongen, og barna har likt å ha dem på. Jeg synes ikke de virker så dårlige når man kjenner på dem heller. Ecco-sko har vi også gode erfaringer med. Geox og skofus derimot har stått for de verste bomkjøpa våre. Uten at det betyr at alle geox- og skofus-sko er dårlige. |
|
|
|
![]() |
|
|