Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Og jeg som er så redd for elg

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 14:42   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg som er så redd for elg

Den har vært rundt i hagen og spist av buskene og gått mellom bilene og søppelkassen. Det er ikke helt uvanlig, men det er jo nesten ikke snø ute.
Her står husene tett i tett. Jeg tror den har vært rundt og sett på julepynten.

Gammel 15-12-06, 14:47   #2
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Og jeg som er så redd for elg.

Ja julepynten fasinerer sikkert.

Her vi bor er det et ikke uvanlig syn. Vi bor like inntill et stort skogområde hvor elg, rådyr mm er hyppig på besøk. Føler meg heller ikke så høy i hatten jeg heller når elgen er nær meg.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 15-12-06, 14:49   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Og jeg som er så redd for elg

Ja, der er noen store dyr. En av hundene ble sparket i vinter og fikk knekt noen ribben. Han liker seg ikke.

Gammel 15-12-06, 14:51   #4
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Ja, der er noen store dyr. En av hundene ble sparket i vinter og fikk knekt noen ribben. Han liker seg ikke.

Huffda. Vanligvis er ikke elgen farlig men den er jo såpass diger at jeg ikke føler meg helt trygg.
En dag sist vinter fikk jeg en sms fra eldstejenta som var på skitur med ei venninne: Mamma det står en elg rett foran meg

Det gikk bra og jentene var rolige slik at de ikke skremte elgen. Men jeg ble noe svett.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 15-12-06, 14:52   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde pisset i buksa om jeg hadde sett en elg utenfor vinduet mitt. Dæven de er skumle!

Fluke er ikke aktiv  
Gammel 15-12-06, 15:38   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har vi også elg, rådyr og kronhjort innimellom i hagen vår.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 15-12-06, 16:00   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Rådyr og kronhjort har jeg aldri sett. Så moro.

Gammel 15-12-06, 17:28   #8
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Elgen var stadig i svigersene sin hage. De hadde visst noen veldig gode prydbusker.
Vi har stadig rein i hagen, og de har lagt sin elsk på noen klatreplanter. Det er et forferdelig spetakkel når de står og drar i dem, så da er vi ute og jager dem. Ble vekket av bikkja for noen uker siden. Han gikk rundt og pep, så jeg trodde han var dårlig i magen eller noe sånt. Gikk ut på trappa for å sette ham ut, og da var det et reinsdyr på vei fra vår hage og over til naboen. Det var nok det hunden hadde hørt og reagert på.

Gammel 15-12-06, 18:49   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elger er store og fasinerende - og egner seg best på avstand!

Gammel 15-12-06, 18:56   #10
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Rein er vel koselige. Vi har rein i nabohagen der campingvogna står, jeg har aldri hørt om rein som angriper mennesker eller dyr.
Og jeg er enig med Ingah, elgen er flott på avstand.

Gammel 15-12-06, 20:43   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er vant med å ha rein, rev, oter og hare i hagen fra jeg bodde hjemme i finnrmark. Snille dyr

Men her har vi bare svære udyr av elg , noen stygge rever og en hare i ny og ne.

Må stadig se rundt meg når jeg skal ut å det er mørkt for å se om det er elger ute hehe.
[bor rett under Mofjellet så er kanskje ikke så rart]

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Elger er store og fasinerende - og egner seg best på avstand!

Jah mann er ikke så veldig glad de gangene han har kommet sykklene hjem fra jobb og det har stått ett par i velkomstkomiteen midt på veien nedi her hehe

Honda er ikke aktiv  
Gammel 15-12-06, 22:28   #12
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Elg egner seg best på avstand ja

Jeg var ute og gikk tur alene tidlig en søndag morgen i sommer (ved NTNU Dragvoll for de som er lokalkjente). Ante fred og ingen fare da en elgkalv plutselig dukket opp på veien 30-40 meter foran meg. Det ante meg at han ikke var ute på tur alene og rett etterpå dukket elgkua opp. Da kan dere tro det var ei som snudde i en fei og småsprang av gårde! Nei - elgen kan holde seg i skogen den og ikke på tur-ruta mi! :streng:

Gammel 16-12-06, 01:52   #13
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men som bitte-liten trøst da. Den kommer ikke inn. Det må jo være noget

dutte er ikke aktiv  
Gammel 16-12-06, 09:46   #14
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Men som bitte-liten trøst da. Den kommer ikke inn. Det må jo være noget

Det spørs jo hvor nyskjerrig den er.

Gammel 16-12-06, 10:15   #15
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Elg er utrolig flotte dyr. Jeg blir så facinert hver gang jeg ser en!

Azi er ikke aktiv  
Gammel 16-12-06, 10:34   #16
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Hadde jeg sett en elg i hagen så hadde jeg nok sett sånn ut Men jeg tror kanskje elgen er redd meg, for jeg har enda til gode å se en elg i levende live.

Gammel 23-12-06, 00:33   #17
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Der jeg bodde før hadde vi sånn sensor i bakken som gav lys hvis noen gikk ute på gårdsplassen.Mørkeredd som jeg er ble jeg helt forskrekket hvis lyset kom på om natten. Og det gjorde det.
Hva skuet jeg, jo elgen og reven i godt selskap, elgen forsynte seg med nedfallne epler og reven sto og så på. Det glemmer jeg aldri .

dutte er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.