Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporet fra fobier. Hva gjør du for å minske/bli kvitt fobiene dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 15:49   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avsporet fra fobier. Hva gjør du for å minske/bli kvitt fobiene dine?

Hva gjør du for å minske/bli kvitt fobiene dine?

Gammel 15-12-06, 16:17   #2
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avsporet fra fobier

Jeg hadde høydeskrekk som barn, og "kurerte" det ved å klatre høyere og høyere i et tre bak huset. Om det var treklatringen som kurerte høydeskrekken kan jeg ikke si sikkert, men jeg har ihvertfall ikke lammende angst for høyder lengre.

Gammel 15-12-06, 16:23   #3
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har prøvd å kurere min skrekk mot slanger ved å besøke ei jeg kjenner som har slanger. Jeg har tilnærmet meg dem sakte med sikkert, og har til slutt turt å holde noen av hennes små slanger. Men må si at jeg enda ikke egentlig liker slanger, men jeg klarer hvertfall å forholde meg til dem på en annen måte enn før.

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 17:05   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jeg har prøvd å kurere min skrekk mot slanger ved å besøke ei jeg kjenner som har slanger. Jeg har tilnærmet meg dem sakte med sikkert, og har til slutt turt å holde noen av hennes små slanger. Men må si at jeg enda ikke egentlig liker slanger, men jeg klarer hvertfall å forholde meg til dem på en annen måte enn før.

Å gosj så modig du er. Jeg har totalt slange fobi men gjør ikke noe for å kurere det. Kjenner ikke noen som har slanger og har kun sett orm en gang i hele mitt liv. Men klarer å se de på tv nå, men vil helst slippe.

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 18:01   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høydeskrekken min vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med, men så lenger det ikke går utover hverdagen min så er det greit.
Jeg kan fint stå på terassen på jobb, i 6 etg. og se rett ned i sjøen.
Om jeg får angst i toppen av tårnet på Holmenkollen, så gjør det liksom ingenting ...
Edderkoppskrekken min jobber jeg litt med. Dvs. jeg jobber med å drepe dem selv istedet for å gaule på gubben.

Gammel 15-12-06, 18:10   #6
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man må møte frykten

Jeg jobber i 6. etg med glassheis og "bru" fra heisen og inn døra. Første tiden sto jeg nærmest døra i heisen, med ryggen til "utsikten". Gikk midt på brua med stivt blikk og stive bein - og holdt på å svime av hvis jeg uheldigvis kom til å kaste et blikk ned.

Etterhvert har det gått over, gitt.... For meg har det vært en nyttig lærdom.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 18:22   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var nødt til å konfrontere edderkoppfobien min da jeg bodde i Danmark - for der tussa dem uansett hvor jeg snudd meg.
I ettertid har jeg jobba i barnehager, og da nytter det ikke være redd når man ser en edderkopp - så jeg har blitt så tøff at jeg får lurt dyret opp i en kopp, legger et lokk over koppen og tar eklingen med ut i det fri og slipper den løs.

Evt. roper jeg på et av de barna som simpelthen elsker slike kryp og lar barnet få æren av å slippe edderkoppen ut. Ungen plukker krypet opp i handa, lar beistet vandre rundt, beundrer det - og slipper det ut til Inaghs store fornøyelse.

Gammel 15-12-06, 18:44   #8
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting. Jeg ser høydeskrekken som en naturlig forsvarsmekanisme.

Gammel 15-12-06, 18:59   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet jeg burde gjøre noe med min frykt for edderkopper, men jeg får meg ikke helt til å ta steget som trengs.

Nå konsentrerer jeg meg bare om å puste når jeg ser en.

Gammel 15-12-06, 19:11   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg går på en måte i "terapi" hos tannlegen min. Dvs at jeg har gått 3 ggr på under 2 mnd. Det funker.

Gammel 15-12-06, 19:18   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det funker ikke hos meg. Jeg blir verre for hver gang jeg går og det burde jo vært motsatt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.