Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oslo og kaffe/kaker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 16:38   #1
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oslo og kaffe/kaker

Oslo beboere, hvor får man god kaffe og kake i tillegg i Oslo?
Sånn typ kafè aktig?
Jeg vet jo selvsagt om endel, men nye tips er alltid bra.
Sånn når man er litt lei de gamle, faste stedene og vil prøve litt nye ting.
(og jeg tenker ikke svart kaffe, men latte, mocca og slik type ting)
Og ikke nødvendigvis kunn kaker, men andre gode lekkerbiskener til kaffen også, gode cookies, konfekt el. foreks.

Det gjør ikke noe om de har god mat også såklart, men det er underordna, i denne tråden.

Hilsen kakemonsteret, som er glad i kaffe.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 16:43   #2
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oslo og kaffe/kaker

Nå har jeg glemt hva det stedet heter, men det er en kaffebar i Lille Grensen. Han som driver den har vært norgesmester i barista. Tim - ett eller annet.
Han lager utrolig god kaffe.
En periode tok jeg morrakaffen der hver morgen. Dobbel latte.
De har biscotti og croissanter, mulig at de har andre ting også.

Når du går fra Grensen mot Karl Johan så ligger den på venstre hånd, etter Seven Eleven.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 16:48   #3
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Oslo og kaffe/kaker

:noterer:

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 16:53   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo og kaffe/kaker

Den Stockfleth's-kafeen malena nevner tror jeg har den beste kaffen i byen. Stockfleth's har også flere filialer. Ellers er Kaffebrenneriet hyggelig (også flere filialer), og av de som ikke er typiske rene kaffebarer, så liker jeg bl.a. Con Gusto i Torggata (når du går fra Stortorvet og bortover så er det et stykke forbi Eldorado og Youngstorget, på venstre side).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 16:57   #5
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Oslo og kaffe/kaker

Åh, det er Stockfleth's! Jeg har hørt om den, og vært skeptisk siden venninna mi sa kaffen smakte ugh, men hva vet hun, tror jeg skal innom der i morgen jeg!
Og Con Gusto må prøves tenker jeg.
Det høres ut som den perfekte førjulsaktiviteten

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 17:00   #6
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oslo og kaffe/kaker

Jeg synes forsatt at kakene på Pascal er fantastiske jeg da. Pascal er jo flere steder i byen. Kaffen er også grei.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 17:02   #7
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Oslo og kaffe/kaker

Pascal er en egen klasse ja, absolutt.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 19:37   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oslo og kaffe/kaker

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den Stockfleth's-kafeen malena nevner tror jeg har den beste kaffen i byen. Stockfleth's har også flere filialer. Ellers er Kaffebrenneriet hyggelig (også flere filialer), og av de som ikke er typiske rene kaffebarer, så liker jeg bl.a. Con Gusto i Torggata (når du går fra Stortorvet og bortover så er det et stykke forbi Eldorado og Youngstorget, på venstre side).

Stockfleths var det, ja.
Han som eier dem (fortsatt Tim) jobber i den i Lille Grensen i alle fall, og der er kaffen kjempegod. Den beste jeg har smakt, tror jeg.

Kaffebrenneriet er trivelig, men kaffen er så som så spør du meg.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 19:39   #9
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo og kaffe/kaker

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Jeg synes forsatt at kakene på Pascal er fantastiske jeg da. Pascal er jo flere steder i byen. Kaffen er også grei.

Enig! Men egentlig liker jeg meg først og fremst på den i Drammensveien . De har også god lunsj til en helt grei pris.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 19:42   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo og kaffe/kaker

PASCAL!

ellers er ostekaken på Coco Chalet også kjempegod. Den var i alle fall kjempegod.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 21:35   #11
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Oslo og kaffe/kaker

Bacchus har veldig gode kaker og kaffen er vel ganske god den også.

Ellers så synes jeg Soria Moria og Bistro Brocante har byens beste kaffe, de får til en utrolig god smak der. På BB kan den med hell nytes sammen med f.eks crème brulée, den er god! Litt kaker har de også der og god mat også

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 21:45   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo og kaffe/kaker

Pascal i Henrik Ibsensgate (den heter vel det nå?!) og Bacchus har veldig gode kaker

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no