Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargevalg

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-09, 11:00   #1
tarante
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 42
tarante har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fargevalg

Kan noen hjelpe meg med å finne en varm lys/hvitfarge til den nye stua mi. Det skal stå til eikeparkett, hvitmalte vinduer, tak, lister og dører - i tillegg har jeg kremfargede gardiner, hvitt flossteppe og mørkbrun skinnsofa. Spisestue og sjenk er malt i en nesten helt hvit farge (kamskjell tror jeg) Møblene for resten er under utskiftning til eikemøbler, men har fortsatt noe mørkbeiset tremøbler igjen. Vinduer mot sør og mot vest.

Ville dere malt jenterom rosa/lilla - eller en lys/hvitfarge og heller brukt farge på møbler, gardiner og sengetøy? Hva med fondvegg? Hvilken lys farge passer eventuelt til prinsesser? Ett med vindu mot sør og ett med vindu mot nord.

Noen som har noen bilder som jeg kan få se hvordan fargen tar seg ut i virkeligheten.

tarante er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 11:04   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: fargevalg

Vi har en farge som heter lys provence i stua, den er litt mørkere enn kremfargen vi har på listene. Jeg synes den er fin her, men sånne nær-hvitfarger er veldig avhengig av lyset i den enkelte bolig. Jeg har erfaring med at det kan være en svært god investering med noen prøvebokser maling, for man kan få seg litt av en overraskelse når man skal male den fargen som ser bra ut hos naboen.

Ellers hadde jeg malt jenterom hvitt, evt med en vegg i en kontrastfarge som da godt kan være skikkelig rosa eller lilla.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 20:17   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fargevalg

Jeg har malt veggene i fargen Benhvit, og har hvite karmer og lister til. er veldig fornøyd med den fargen her.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no