Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Donaldbrus

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-06, 19:37   #1
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Donaldbrus

Et det noen som husker hvem som produserte den, og når den gikk ut av produksjon?

Det var høydepunktet på mange en barnebursdag på 70-tallet. Den var nok ikke særlig sunn, men søt var den da.

Gammel 15-12-06, 19:39   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Donaldbrus.

Jepp. Og jeg husker grønn Perle og Bruse-brus. (samt rød og gul, men de finnes ennå) For ikke å snakke om den pærebrusen de hadde på lekebutikken på Oslo City for lenge siden. Himmelsk.

Og Love. Nam.

Gammel 15-12-06, 23:49   #3
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Donaldbrus

Jeg husker ikke hvem, hva eller hvorfor. Jo kanskje litt hvorfor. Det er en himla bra julebrus. Og jeg minnes så godt min barndoms jul med Donald Brus. : salig: he he

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:00   #4
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Klart jeg husker Doald brus.
Lurer litt om jeg vill synes den var like god i dag jeg.

Gammel 16-12-06, 12:50   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På 60-tallet var det i alle fall Nora som produserte Donaldbrusen - se denne plakaten. Det er visst delte meninger om dette, men etter min hukommelse er i alle fall Donaldbrus den samme rødbrusen som senere fikk navnet Eventyrbrus, og som fortsatt er i handelen. (Og Donaldkjeksen heter nå Tom & Jerry-kjeks.)

Gammel 18-12-06, 13:21   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Tror nok Eventyrbrusen i allefall har tatt over for Donaldbrusen, men om dene r det samme vet jeg ikke. Sist jeg smakte Eventyrbrus synes jeg den var veldig god også, men det begynner å bli maaaaaange år siden.
Husker vi kjøpte rosa champagne i Bulgaria, den smakte som Donaldbrus.
(jeg var 14 år og fikk bare smake en liten slurk for å bekrefte mamma sin påstand)

Gammel 19-12-06, 17:34   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg husker ET -brusen!!

Fikk en kasse da vi var på biltur til sverige i beg. av 80 tallet en gang!
Himmel den var god!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 00:38   #8
Siv
Passiv

Standard

Husker Donald brusen. Husker også bokstavkjeksen

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.