|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() DonaldbrusEt det noen som husker hvem som produserte den, og når den gikk ut av produksjon?
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Donaldbrus.Jepp. Og jeg husker grønn Perle og Bruse-brus. (samt rød og gul, men de finnes ennå) For ikke å snakke om den pærebrusen de hadde på lekebutikken på Oslo City for lenge siden. Himmelsk.
![]() |
#3 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DonaldbrusJeg husker ikke hvem, hva eller hvorfor. Jo kanskje litt hvorfor. Det er en himla bra julebrus. Og jeg minnes så godt min barndoms jul med Donald Brus. : salig: he he
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: DonaldbrusPå 60-tallet var det i alle fall Nora som produserte Donaldbrusen - se denne plakaten. Det er visst delte meninger om dette, men etter min hukommelse er i alle fall Donaldbrus den samme rødbrusen som senere fikk navnet Eventyrbrus, og som fortsatt er i handelen. (Og Donaldkjeksen heter nå Tom & Jerry-kjeks.)
![]() |
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: DonaldbrusTror nok Eventyrbrusen i allefall har tatt over for Donaldbrusen, men om dene r det samme vet jeg ikke. Sist jeg smakte Eventyrbrus synes jeg den var veldig god også, men det begynner å bli maaaaaange år siden.
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: DonaldbrusHusker Donald brusen. Husker også bokstavkjeksen |
![]() |
![]() |
|
|