|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Vårbekledning på barnaIdag, da jeg hentet barn i barnehagen hadde Hannah på vår/høst Reimadressen sin.
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Vårbekledning på barnaVi har måttet bytte fra ull til bomull. Jeg elsker ull, men han blir rett og slett for varm og svett med det. Bomullsbody og strømpebukse med bukse og genser over. Han får vårdress over der igjen. Han var akkurat passe varm med det. Jeg synes det blir for snaut med strømpebukse og vårdress.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Vårbekledning på barnaUllundertøy under dress i barnehagen, hjemme har de bukse og vindjakke. Ikke lue. Men de har lue på skolen og i barnehagen i tilfelle kaldt. I ettermiddag har de begge løpt rundt i bukse og en college-jakke.
|
|
|
#5 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vårbekledning på barnaTuva har kuttet ut lua,bruker joggesko og vårjakke. Hvis hun leker ute så har hun på ei gummibukse.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vårbekledning på barnaHer i Oslo er det rundt 7 grader når vi går til barnehagen, og rundt 14 når vi henter. Til barnehgen har Glitterbarnet bomullstrømpis, olabukser og småsko, bomullsgenser, fleece- eller ullgenser og vindjakke. I halsen har han ullhals, og på hodet har han bomullslue. Når vi henter har han ofte strømpis, bomullsgenser, fleece- eller ullgenser, småsko og gummibukse eller olabukser - litt etter aktiviteten.
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Sv: Vårbekledning på barnaJeg aner rett og slett ikke, men sørger for å kle på ungene litt sånn lag på lag om dagen så det kan reguleres.
|
|
|
#8 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vårbekledning på barnaTja, på ungene i barnehagen i dag har jeg hatt på bukse under vårdressen. Jeg synes det er en sur trekk her og tenker at om de sitter på bakken blir det snaut med bare strømpebukse. (Men det er på småbarnsavd.)
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vårbekledning på barnaHer går det i vårdress med tynt lag ull eller bomull under. Når jeg hentet i barnehagen i dag var det stikk motsatt av hva jeg ville kled på da. Ikke noe dress, bare jakke og vinter lue og vintersko. Mens det lå både vårlue, joggesko og vårdress på plassen han. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Vårbekledning på barnaI barnehagen er vårdressen, men da jeg hentet i dag hadde hun på seg strømpebukse (bomull), dongeri, vårjakke og bomullslue. Ulltrøye bruker hun enda. Jeg overlater til bhg å se hva hun bør ha ute de er tross alt er der hele dagen. Har fortsatt tykkere klær liggende der for sikkerhetsskyld.
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Vårbekledning på barnaVi har vårdress og fleecedress under. I tillegg har han longs. Vårlufta er skummel - så jeg tar ingen sjanser på å kle av for mye.
|
|
|
#12 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Vårbekledning på barnaStorebror har todelt vår/høstsett. Det fungerer helt glimrende, og han kan ta av jakka midt på dagen og gå i bare bukse og genser. Under har han lag på lag (gjerne ulltrøye, bomullsgenser og fleecejakke på morgenen) også kan barnehagepersonalet bare skrelle av etterhvert som temperaturen stiger. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Vårbekledning på barna
Samme her - men poden er kanskje mer stillesittende en jenta di da.
|
|
|
#15 |
|
Drømmer
|
Sv: Vårbekledning på barnaI dag hadde han på velurbukse og fleecejakke når jeg hentet.Har dresser hengende som han bare har ullstilongs og ulltrøye under. Tynn bomullslue og joggesko.Det holder , aldri værtkald selv om han er ute hele dagen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Vårbekledning på barnaHer var det 2 grader da jeg leverte, og 16 da jeg hentet...
|
|
|
#17 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Vårbekledning på barnaMinsten (5,5 år) bruker nå bomullslongs, olabukser, t-skjorte, genser, tørkle i halsen, buff på hodet eller annen lett bomullslue eller pannebånd. Vårjakke utenpå. Joggesko.Har gummistøvler og goretex skoletter i barnehagen om de skal på tur. Det henger også en vårdress i barnehagen, og Reima fleece sett (bukse og jakke) til å ha under om nødvendig.
|
|
|
#18 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Vårbekledning på barnaHer er det ganske varmt nå, men jeg har ikke gitt opp ulla helt enda. Ruskesara har på ull/silketrøye uten ermer under genseren og som oftest strømpebukse og kjole. Når de er ute har hun vårdress på (Trolldressen uten ull-innmaten). Men vi har ulltøy fremdeles liggende i barnehagen så de kan vurdere om det trengs. Men uteplassen der er solfyllt og det blir varmt.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Vårbekledning på barnaOpplevde akkurat det samme med lillebror i dag. Da jeg hentet hadde han dongeribukse, bomullslongs, genser og vårdress. Og han var svett. Det er nesten så jeg vurderer å ta med vårdressen hjem, slik at det ikke er noe alternativ. Han bruker vindjakke og dongeribukse når han er ute hjemme nå, og det er tørt ja, og pannebånd eller buff. I barnehagen har han uforet overtrekksbukse også, så får vurdere om jeg skal ta med dressen hjem. |
|
|
|
#20 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Vårbekledning på barnaNoen dager har vi ull under, og noen dager bomull. Kommer an på hva som er rent. Det hender at Felix har genser og bukse i tillegg til body og strømpebukse under dressen. Han er nemlig litt kald av seg. Maia har aldri bukse under, da hadde hun kokt. Begge har hals og lue - Felix har en litt tykkere lue enn Maia. Enkelte dager har de tynne bomulls- eller ullvotter på.
|
![]() |
|
|