Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vårbekledning på barna

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-09, 19:58   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Vårbekledning på barna

Idag, da jeg hentet barn i barnehagen hadde Hannah på vår/høst Reimadressen sin. Da jeg skulle ta den av, så hadde hun dongeribukse under. I morges da vi sto opp var det minusgrader, så hun har også på longs. Men da jeg hentet henne var det 6-7 grader og litt sol.

Jeg føler meg ikke helt bekvem med å slutte med longs og sånn enda, men uansett skal jeg si ifra at jeg ikke vil hun skal ha dongeri under dressen. Da er det jo bedre med kun dongeri og longs.

Hvordan kler dere barna nå? Jeg antar det er litt temperatur og værforskjeller rundt omkring i landet vårt.

Skal hun ha på Reimadressen holder det nesten med longs under, men synes det blir litt vel glissent og kanskje?

Nå skal det sies at min datter sjelden er hverken kald eller varm. Hun må være sånn vekselsvarm tror jeg. Tilpasningsdyktig.

Bruker dere lue nå da? Kanskje pannebånd er tingen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 20:00   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårbekledning på barna

Vurderer kanskje å kjøpe en sånn vinddress. Som hun kan evt bare bruke jakka på noen dager.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 20:00   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har måttet bytte fra ull til bomull. Jeg elsker ull, men han blir rett og slett for varm og svett med det. Bomullsbody og strømpebukse med bukse og genser over. Han får vårdress over der igjen. Han var akkurat passe varm med det. Jeg synes det blir for snaut med strømpebukse og vårdress.

Og tynn bomullslue.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 20:01   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ullundertøy under dress i barnehagen, hjemme har de bukse og vindjakke. Ikke lue. Men de har lue på skolen og i barnehagen i tilfelle kaldt. I ettermiddag har de begge løpt rundt i bukse og en college-jakke.

Gammel 21-04-09, 20:02   #5
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tuva har kuttet ut lua,bruker joggesko og vårjakke. Hvis hun leker ute så har hun på ei gummibukse.

Theodor bruker gummidress eller vårdress.han bruker lue ennå ja.

Under har de strømpebukse,ikke olabukser.

Gammel 21-04-09, 20:06   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i Oslo er det rundt 7 grader når vi går til barnehagen, og rundt 14 når vi henter. Til barnehgen har Glitterbarnet bomullstrømpis, olabukser og småsko, bomullsgenser, fleece- eller ullgenser og vindjakke. I halsen har han ullhals, og på hodet har han bomullslue. Når vi henter har han ofte strømpis, bomullsgenser, fleece- eller ullgenser, småsko og gummibukse eller olabukser - litt etter aktiviteten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 20:11   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner rett og slett ikke, men sørger for å kle på ungene litt sånn lag på lag om dagen så det kan reguleres.

Gammel 21-04-09, 20:28   #8
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Tja, på ungene i barnehagen i dag har jeg hatt på bukse under vårdressen. Jeg synes det er en sur trekk her og tenker at om de sitter på bakken blir det snaut med bare strømpebukse. (Men det er på småbarnsavd.)
Tynn bomullslue er lurt, og bomullsbody istedetfor ull.
Jeg ser med gru på noen av ungene "våre" som fortsatt har ullundertøy og i tillegg sover i Voksi-pose - de er så varme når de står opp igjen. (Og ja - vi har oppfordra til tynnere pose/dyne)

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 20:31   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Her går det i vårdress med tynt lag ull eller bomull under. Når jeg hentet i barnehagen i dag var det stikk motsatt av hva jeg ville kled på da. Ikke noe dress, bare jakke og vinter lue og vintersko. Mens det lå både vårlue, joggesko og vårdress på plassen han.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 20:34   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

I barnehagen er vårdressen, men da jeg hentet i dag hadde hun på seg strømpebukse (bomull), dongeri, vårjakke og bomullslue. Ulltrøye bruker hun enda. Jeg overlater til bhg å se hva hun bør ha ute de er tross alt er der hele dagen. Har fortsatt tykkere klær liggende der for sikkerhetsskyld.

Gammel 21-04-09, 20:36   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vårdress og fleecedress under. I tillegg har han longs. Vårlufta er skummel - så jeg tar ingen sjanser på å kle av for mye.

Gammel 21-04-09, 20:51   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Storebror har todelt vår/høstsett. Det fungerer helt glimrende, og han kan ta av jakka midt på dagen og gå i bare bukse og genser. Under har han lag på lag (gjerne ulltrøye, bomullsgenser og fleecejakke på morgenen) også kan barnehagepersonalet bare skrelle av etterhvert som temperaturen stiger.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 20:58   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har vårdress og fleecedress under. I tillegg har han longs. Vårlufta er skummel - så jeg tar ingen sjanser på å kle av for mye.

Samme her - men poden er kanskje mer stillesittende en jenta di da.
Lufta kan være skarp selv om det kjennes varmt ut. Dessuten hater jeg å fryse, så jeg har nok overført min terskel på hva som er varmt/kaldt over på ham. Heller god og varm enn litt kald.

Gammel 21-04-09, 20:58   #14
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde håpet hun hadde på seg vårdressen i dag, men hadde på seg olabukse og jakke og pannebånd. Men var hverken kald eller varm, så det er jo greit.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 21:16   #15
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

I dag hadde han på velurbukse og fleecejakke når jeg hentet.Har dresser hengende som han bare har ullstilongs og ulltrøye under. Tynn bomullslue og joggesko.Det holder , aldri værtkald selv om han er ute hele dagen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 21:30   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Her var det 2 grader da jeg leverte, og 16 da jeg hentet...

Første dag uten vintersko i dag, men bare joggesko. Har ikke funnet noen "overgangssko" i år til henne, så nå var joggeskoene som har vært superfine plutselig skikkelig møkkete. Jaja, sånn er det nå bare.

Jeg spurte i dag om de trodde det holdt med bukse og jakke snart, og hun foreslo at jeg hadde det liggende så kunne de vurdere fra dag til dag. Hun går med ullundertøy og vårdress.

Men SOLKREM er også lurt, igrunn. Hadde ikke så mye med saken å gjøre, men kanskje jeg husker det bedre selv hvis jeg skriver det her.

Gammel 21-04-09, 21:32   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Minsten (5,5 år) bruker nå bomullslongs, olabukser, t-skjorte, genser, tørkle i halsen, buff på hodet eller annen lett bomullslue eller pannebånd. Vårjakke utenpå. Joggesko.Har gummistøvler og goretex skoletter i barnehagen om de skal på tur. Det henger også en vårdress i barnehagen, og Reima fleece sett (bukse og jakke) til å ha under om nødvendig.
Vanter i bomull om det er behov.

Gammel 21-04-09, 21:45   #18
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Her er det ganske varmt nå, men jeg har ikke gitt opp ulla helt enda. Ruskesara har på ull/silketrøye uten ermer under genseren og som oftest strømpebukse og kjole. Når de er ute har hun vårdress på (Trolldressen uten ull-innmaten). Men vi har ulltøy fremdeles liggende i barnehagen så de kan vurdere om det trengs. Men uteplassen der er solfyllt og det blir varmt.

Gammel 21-04-09, 21:46   #19
Left
Passiv

Standard

Opplevde akkurat det samme med lillebror i dag. Da jeg hentet hadde han dongeribukse, bomullslongs, genser og vårdress. Og han var svett. Det er nesten så jeg vurderer å ta med vårdressen hjem, slik at det ikke er noe alternativ. Han bruker vindjakke og dongeribukse når han er ute hjemme nå, og det er tørt ja, og pannebånd eller buff. I barnehagen har han uforet overtrekksbukse også, så får vurdere om jeg skal ta med dressen hjem.

Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 22:00   #20
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Noen dager har vi ull under, og noen dager bomull. Kommer an på hva som er rent. Det hender at Felix har genser og bukse i tillegg til body og strømpebukse under dressen. Han er nemlig litt kald av seg. Maia har aldri bukse under, da hadde hun kokt. Begge har hals og lue - Felix har en litt tykkere lue enn Maia. Enkelte dager har de tynne bomulls- eller ullvotter på.

Det går i vårdress her altså. Veldig sjelden de er ute i bukse og jakke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.