Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Da er billetter til Orlando bestilt

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-09, 14:38   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Da er billetter til Orlando bestilt

og jeg kjenner at jeg skjelver vel bra her nå! Endelig, etter å ha snakket om dette i flere år, er det nå "ingen" vei tilbake! Vi drar i februar, og blir borte i tre uker. 2 voksne og 3 barn. Hjelpes.... jeg tror vi får det veldig bra, bare reisenerver roer seg litt. I morgen kommer en vennefam på besøk som snakker om tur omtrent samtidig. Blir det til at de drar samme uker ca, skal vi bestille feriehus i morgen. Vi har sett på tre aktuelle, og jeg har min favoritt - tror jeg.
Hva skal vi oppleve? Barna blir 6, 8 og snart 12 år når vi drar. Disney må vi ha med, Et eller annet badeland, NASA senteret skal mann og gutt på i alle fall, Key West og havfiske er obligatorisk, Miami en liten tur i alle fall. noen sier at epcot senteret ikke egners eg for de minste (jentene på 6 og 8 da), stemmer det?

Ellers, noen som har bodd der som vil tipse i veg??

Jeg gleder meg!!!

... og nå må vi begynne å spare opp en del lommepenger vil jeg tro...

Gammel 22-04-09, 15:06   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Da er billetter til Orlando bestilt

Åh, heldiggrisen! Jeg har alltid drømt om å reise til USA og angrer veldig på at vi aldri gjorde det før vi fikk barn, da vi begge bodde hjemme og hadde god inntekt. Fy fader. Men en vakker dag blir det vår tur og, kanskje neste år om vi får spart opp nok. Eller kanskje i 2010, når Harry Potter-landet i Disneyland er ferdig!

Gammel 22-04-09, 15:09   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

vi drar i februar 2010 , begynner alt å bli litt utplukket i gode billige billetter pga vinterferien. Så nå må det spares fremover.

Gammel 22-04-09, 16:28   #4
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Åååh, jeg vil også! Var der i fjor, planlegger ny tur til området i permisjonen neste år (ungen har å være reisevillig).

SeaWorld er fantastisk (delfinshowet et must), og har tilhørende badeland. Busch Gardens i Tampa, en times kjøretur fra Orlando, er også glimrende. Man kan kjøpe en slags kombibillett for SeaWorld, badeland og Busch. Både jeg og mitt syv år gamle reisefølge likte egentlig de to parkene bedre enn Disneys Magic Kingdom, uten at vi nødvendigvis klager på sistnevnte heller. Drar man først til Tampa er Clearwater Beach ved solnedgang et trivelig sted også.

Everglades! Vi hadde dårlig tid og tok bare en sånn liten spasertur: http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/anhinga-trail.htm På den vesle rusleturen så vi alligatorer i fleng, en fugl som spiste en alligatorunge, digre ørner, skilpadder osv. Hele nasjonalparken er tilrettelagt med slike ruslestier, og man kan også dra på diverse ekspedisjoner med båt.

På vei sørover fra Orlando mot Fort Lauderdale stoppet vi ved Bathtub Reef, like utenfor Stuart, for barnevennlig snorkling på korallrev. Ikke det flotteste revet jeg har sett, men utrolig tilgjengelig - . Syvåringen var dypt fascinert og fikk kjapt dreisen på snorkelen. Mye rare fisk og fine skjell.

I Miami fikk vi anbefalt Monkey Jungle, men rakk ikke innom. Manatee-safari i området rundt Sarasota står også på tapetet for neste tur. Og jeg vil innom spøkelsesbyen Oslo: http://www.ghosttowns.com/states/fl/oslo.html (den websiden er morsom uansett hvor i USA man skal, men de beste spøkelsesbyene ligger nok i cowboyland vestpå).

St Augustine er verdt et besøk, og der må man innom Fountain of Youth.

Skulle dere finne på å kjøre noe nordover, er Savannah fantastisk og Juliette, GA, utrolig morsom om man har sett filmen Stekte, grønne tomater. Man bør vel egentlig se Midnight in the Garden of Good and Evil før et besøk til Savannah også.

Og, denne har jeg vel anbefalt før, http://outletbound.com/ for shopping, og mapquest.com er utrolig nyttig i forhold til kjøreruter. GPS er for pyser, men helt klart nyttig når man reiser med unger (err, vi fikk studert verste slummen i New Orleans ganske grundig en gang vi kjørte etter udetaljert kart, Katrina hadde visst visket ut noen veier).

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 00:26   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

tskk for msnge tips! Vi gleder oss til å plasnlegge videre!

Gammel 23-04-09, 00:30   #6
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Så herlig.
Kor mykje kom flybillettane på?.
Me og skal på ca samme tur men det blir ikkje før i 2011.

Gammel 23-04-09, 00:41   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

vi betaler 31000 for billetter fra byen vi bor i, via oslo og så sverige, og til usa. Og retur selfv.

Gammel 23-04-09, 00:43   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

vi betaler 31000 for billetter fra byen vi bor i, via oslo og så sverige, og til usa. Og retur selfv.

Ok.
Må vel opp i den prisen for 5 stk ja.

Gammel 23-04-09, 01:13   #9
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Herlig!
Vi reiser om to mnd. Kan nok gi deg en del tips når vi er hjemme igjen.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:23   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Universal Studios er konge. Epcot er flott, men en smule kjedelig. Jeg ville ikke prioritert det. Ripley's Believe It Or Not i Orlando er verd å få med seg:

Gammel 23-04-09, 09:47   #11
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Blir spennende å følge med på denne tråden. Vi planlegger en USA tur selv om et par år når minstejenta er større. Våres store reise går til Singapore denne sommeren. Kjenner meg veldig godt igjen i reisenervene dine. Hadde det helt likt selv når jeg hadde bestillt flybilletter til Asia. Man grugleder seg!!!

Gammel 23-04-09, 22:03   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Herlig!

Gleder meg veldig til rapport!

Mauser: hører flere sier det om epcot. Kanskje det må droppes til fordel for noe annet ja...

Gammel 23-04-09, 22:32   #13
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Herlig!

Vi reiser om 2,5 mnd.
Tredje gangen vi drar dit nå.
Tror ikke Epcot blir kjedelig for 6 og 8 åringene.
Vi skal iallefall dit med våre på 3, 5 og 12. Vi liker den parken og har hørt mange flere som gjør det og. (Er på ett Disneyforum og Epcot er favoritten til mange der. )

Ellers kan jeg anbefale vannparken Aquatica, det er Seaworld sin vannpark. Den åpnet ifjor og er utrolig flott.

Når det kommer til shopping så kan jeg anbefale Mall at Millenia i Orlando, Prime outlet og Premium Outlet i Orlando.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 22:39   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

hvor bruker dere å bo Labolina?
Disneyforum?

Gammel 23-04-09, 22:41   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

labolina, siden dere hhar vært der før, kan du tipse om billettpriser i parker? Er det noen samlebill? Hva ligger de på ca?
Har du vært nedover mot Miami og Key West?

Gammel 28-04-09, 23:51   #16
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Standard

Sorry sent svar..

hvor bruker dere å bo Labolina?
Disneyforum?

Vi har tidligere bare bodd på Quality Inn International Drive. Har vært kjempefornøyd. Men denne gangen skal vi bo tre forskjellige steder. Første fem nettene skal vi bo på World Quest. Det er ett leilighetshotell som vi har blitt anbefalt. Så skal vi bo 4 netter på ett av Disney Hotellene. Disney Polynesian Resort. Vi skal gifte oss i Disney World, og da måtte vi bo 4 netter på ett Disney hotell og da falt valget på dette. Siste tiden skal vi bo på Serelago Hotels and Suites. Dette ligger i Kissimee, og vi har hørt mye bra om det hotellet og.

labolina, siden dere hhar vært der før, kan du tipse om billettpriser i parker? Er det noen samlebill? Hva ligger de på ca?
Har du vært nedover mot Miami og Key West?

Det finnes salgsteder på International Drive som selger billetter pittelitt billigere enn ved inngangene. Men man sparer ikke så veldig mye. Jo flere dager dere kjøper for jo "billigere" blir det. Man kan få kjøpt en billett som heter Orlando Flex Ticket. Den kan man over en fjortendager periode bruke så mye man vil i SeaWorld, Universalparkene og to vannparker. Vi hadde den nå sist.

Vi har kjørt ned til Miami en gang, men det var bare pga vi skulle fly derifra og hjem. Det lille vi så så veldig bra ut. Skal helt klart dit en gang, men ikke nå for vi skal videre til New Orleans og Dallas. Kan og anbefale dere en tur til Clearwater Beach. Flotteste stranden jeg noen gang har vært på.

Gammel 28-04-09, 23:53   #17
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Standard

Disneyforum

Gammel 29-04-09, 10:10   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

takk! Da har jeg enda mer å sette meg inn i

Gammel 29-04-09, 12:32   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å fy søren, det blir sikkert kjempegøy. Kos dere masse med å planlegge og drømme framover!

Gammel 29-04-09, 14:25   #20
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Så herlig! Kom nettopp hjem fra noen uker der borte! Elsker Florida, og blir liksom aldri lei. Har bodd der borte ett år (jobbet på Epcot) og har vært noen ganger på ferie der nå i etterkant. Sist nå i april. Så send meg gjerne med PM full av spørsmål så skal jeg svare etter beste evne. Er sånn passe godt kjent der så har noen tips på lager!

Må bare tipse om ett sted vi "fant" ved dette besøket! Syns det var bedre enn Key West og jeg. Key West er koselig og bra, men det å bo rett ved topp strender er verre der nede. Strendene er ok, men du skal bare en liten meter ut før det er mye rart i vannet, da er vestkysten av Florida mye bedre! Og Anna Maria Island var bare helt fantastisk syns jeg. Liten øy, på utsiden av Sarasota sånn 2-2,5 times kjøring fra Orlando. Litt laid-back karibisk stil der. Masse flotte og artige hus, artige restauranter. Og vi var kjempefornøyd med hotellet vi bodde på. Vi hadde "leilighet", plass til 6 stykker, med to bad, godt utstyrt kjøkken og soverom. Vi tre delte det med mine foreldre. For hele rommet betalte vi $220 pr natt. Vi bodde i Queen Palm bygningen. Ble helt forelsket i dette stedet, skulle bare være der i to netter, men utvidet det til fire!
Linker:
Anna Maria Island
Bridge Walk

Fikk også shoppet masse, og det er mange flotte Outlet Malls i Orlando området! Her var vi i rimelig mange timer! Og så er digger jeg Florida Mall.

Kos dere med planleggingen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.