Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Campingvogn

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-09, 15:35   #1
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Campingvogn

Vi har tenkt litt på å kjøpe campingvogn en stund nå. Vi er på jakt etter en bruktvogn som skal brukes hovedsakelig om sommeren, litt på våren og høsten. Vi har ikke behov for vintervogn.
Vognen skal ikke være av de største, må ikke veie mere enn 1500 kg totalt. Prisklasse under 100.000,-

Er det noen som har tips på hva vi burde se etter, ta hensyn til?
Hva er lurt? Tenker på løsninger, er det merker vi burde styre unna etc.

Vi er to voksne og to små barn i familien.

Om tråden er feilplassert i forumet hadde det vært fint om noen kunne legge den på riktig plass.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 15:59   #2
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Campingvogn

Jeg ville sett etter en vogn som har sengeplasser til alle 4 pluss salong/sittegruppe utenom. Vi har hatt campingvogn i mange år og jeg tror jeg hadde blitt gal hvis jeg måtte re opp hver kveld før jeg kunne sove. Vi hadde en 86 mod Hobby Prestige 610. Den var helt super å dra med seg, boogie-hjul og stødig på veien. Vi hadde salong helt bakerst, kjøkken og etasjeseng på midten (etasjesengen kunne gjøres om til liten sittegruppe), og toalett og dobbelseng helt fremme. Det finnes helt sikkert vogner som har enda bedre løsning enn dette men vi storkoste oss ihvertfall. På nyere vogner finns det ofte eget barnerom feks helt bak i vognen, men da er ofte salongen på midten sammen med kjøkkenet og det kan fort bli trangt å stå å lage mat (tror jeg).

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:34   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingvogn

Jeg kan bare signere på det at dere bør ha sengeplasser i tillegg til salong. Det er veldig mye å velge i med bare sengeplass til 4. Det er vanskeligere til 5, men har sett veldig mye som passer godt til en familie på to voksne og to barn. Hobby vogner synes jeg er fine og praktiske, men det er mange fine merker der ute. Hobby vognene kan du få ganske nye til ca. 100 000 kroner.

F.eks. denne? Han kan du prute på prisen på i alle fall, for den vogna ville vi nemlig kjøpe av han i fjor, men han ombestemte seg og ville ikke selge allikevel. På 1 år har han bare satt ned prisen med kr 2000,- fra han averterte på samme tid i fjor.

På Hobby så er vognen 540 bare 230 bred og veldig grei kjørevogn om en ikke har kjørt så mye med vogn. Men en god løsning for dere kan også f.eks. være en 560 Kmfe, men de er litt bredere, og kanskje litt tyngre, for lurer på om de er 1600kg. Det er bare de eldre som er lettere. Knaus, Burstner og Dethleffs har også mange fine vogner. Se litt på Finn under campingvogner på dagens nye, så får du opp alt som er lagt inn siste døgner av alle typer og finner sikkert fort løsninger du liker bedre enn andre. Pass på at det er med greit fortelt sommer som kan vare noen år fremover, fortelt er nemlig dyrt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 23:38   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Campingvogn

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Jeg ville sett etter en vogn som har sengeplasser til alle 4 pluss salong/sittegruppe utenom. Vi har hatt campingvogn i mange år og jeg tror jeg hadde blitt gal hvis jeg måtte re opp hver kveld før jeg kunne sove. Vi hadde en 86 mod Hobby Prestige 610. Den var helt super å dra med seg, boogie-hjul og stødig på veien. Vi hadde salong helt bakerst, kjøkken og etasjeseng på midten (etasjesengen kunne gjøres om til liten sittegruppe), og toalett og dobbelseng helt fremme. Det finnes helt sikkert vogner som har enda bedre løsning enn dette men vi storkoste oss ihvertfall. På nyere vogner finns det ofte eget barnerom feks helt bak i vognen, men da er ofte salongen på midten sammen med kjøkkenet og det kan fort bli trangt å stå å lage mat (tror jeg).

Vi hadde også en Hobby med den lengden og "konfigurasjonen" når jeg var unge (var vel faktisk en 86-modell også, ettersom 85-modellen vi hadde fikk en massiv vannlekasje). Meget praktisk løsning med at sengen i front alltid lå nedlagt som seng og seksjonen på midten ble "barnerom". Fikk aldri inntrykk av at det ble spesielt trangt på midten ved kjøkkenet heller.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 23:42   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Campingvogn

Bare sånn når du nevner vekt. Du sier må ikke veie mer enn 1500 kilo totalt. Det er en del som brenner seg litt på at det blir en del ekstra ting og tang liggende i vognen i tillegg til vognens egen vekt, så forholdet mellom vognen "tom" og hva bilen kan trekke bør vel være minst 200 kilo kanskje, når man tenker gassflasker, vann, kopper og kar, klær osv osv. Mao; hva kan bilen deres trekke, for det kan også være avgjørende for valg av vogn. (Hvilken bil skal trekke denne?)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 09:15   #6
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Campingvogn

Sukk jeg elsker campingvogner og savner den gamle vi hadde. Vi hadde den et par år i Bø og et par år i Kinsarvik. Vi hadde den alltid stående på fast plass, den var i for dårlig stand til å dra rundt på ferie med, hadde nesten veltet en gang og blitt litt svak fremme med draget.

Ungene elsket å være i vognen. Vi hadde selvsagt platting som forteltet sto på og skikkelig sofa og bord ute i teltet. Jeg laget kjøkkenkrok av diverse materialer som vi hadde til overs så vi brukte ikke kjøkkenet inni vognen i det hele tatt. Skal ha vogn igjen ja!

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 14:31   #7
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Campingvogn

Takk for gode tips
Vi hadde i utgangspunktet tenkt å se etter en der vi må reie opp hver kveld, men har slått det i fra oss nå.

Når jeg tenker på totalvekt er det inkludert stæsj, gass, klær og div.
1500 kg er det bilen har lov til å trekke så vi ser i utganspunktet etter en vogn på 1200-1300 kg.

Vi har vært å sett på nye vogner i dag og de er kjempe fine, men det er prisen også. Blir nok å følge med på Finn en stund fremover.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 15:07   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingvogn

Det blir lagt ut mye bra på Finn, men kan være lurt å følge godt med. Godbitene går fort. Når vi kikket på vogner i fjor våres så var det 2-3 stykker som ble snappet rett foran nesa på oss enda vi reagerte på bare noen timer etter annonsen ble lagt ut. Og den vi fikk til slutt fikk vi pga. at han som hadde førsteretten ikke hadde råd til den allikevel, og etter oss sto det enda to i kø og håpet ikke vi skulle ha den. Men det er som sagt mere å velge i til en familie på 4 i forhold til en på 5.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:15   #9
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Campingvogn

Campingvogna vår har bare to sittegrupper, så begge må res opp om man skal bruke det som sittegruppe. Men vi har faktisk brukt sittegruppene inne i vogna ganske lite og heller sittet i forteltet. Har fungert som bare det for vår del.
Selvsagt har det hendt at vi har sittet inne i vogna, men har bare redd opp de gangene vi har gjort det.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:31   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Campingvogn

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Campingvogna vår har bare to sittegrupper, så begge må res opp om man skal bruke det som sittegruppe. Men vi har faktisk brukt sittegruppene inne i vogna ganske lite og heller sittet i forteltet. Har fungert som bare det for vår del.
Selvsagt har det hendt at vi har sittet inne i vogna, men har bare redd opp de gangene vi har gjort det.

Vi må også re opp den ene enden(andre er det fast dobbelseng med ordentlig
springfjærmadrass), man blir vant til det også...
Skulle vi ha kjøpt ny vogn ville vi nok valgt en vi ikke trengte å re opp,
men vi trives godt i vogna vår (-98 modell Knaus) og ønsker ikke å ta opp mere lån....

Mams: hvor sover de tre barna deres når det er to dobbelsenger?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:37   #11
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Campingvogn

Vi har kjøpt en Adria. Den er lett og har mange sengeplasser til tross for få kvadratmeter. Vi kan ikke ha så stor da bilen vår ikke kan dra noe særlig. Vognen vår har køyeseng. Den er en 2000-modell, pent brukt og vi betalte 95 000 inkl fortelt og ny varmtvannstank. Fant den på Finn.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:36   #12
Mamma til 4
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14
Mamma til 4 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Campingvogn

Hei!

Vi er 4 unger, men en har autisme... derfor blir det 2 voksne+3 unger, 1+1(han m autisme), 1+3 og 1+2 som skal på tur...

Vanskelig å velge... så mange løsninger.

R

Mamma til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no