Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva smører du gjerne fjeset ditt med for å bli vakker

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-09, 11:52   #1
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva smører du gjerne fjeset ditt med for å bli vakker

Har du noen egne ting du mener fungerer for din hud. Jeg har tørr hud og får ikke helt styr på den. Har hatt pen hud i mange år men etter diverse svangerskap, amming og gale hormoner har det gått litt over styr.
Jeg bruker dermalogica og noe bedre har det vel blitt. Jeg bruker sikkert ikke nok tid på huden, den må nå mest klare seg selv.

Satt og surfet litt på nettet for å finne tips og råd om hudpleie og der kom det mye rart opp, honning, eggehviter, havregryn, kaffegrut, olivenolje og diverse, diverse. Jeg husker også godt at jeg som ung lå med agurk på øynene, men det begynner å bli en stund siden for å si det sånn.

Jeg burde sikkert ut og kjøpt meg en dyr maske og blitt flinkere til å stelle pent med huden min hver dag samt spise sunt og trene mer. Vann drikker jeg nok av allerede.
Men florerer det av smarte tips her inne da, eller er de fleste av dere flinke piker som går jevnlig til hudpleie og kjøper anbefalte produkter til tilsvarende pris?

Gammel 27-04-09, 12:09   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva smører du gjerne fjeset ditt med for å bli vakker

Sparkel.

Gådd, dette er jeg så dårlig på, og nå som jeg har blitt gammel og kanskje ikke lever et liv som er det ultimate for Sunn Hud, ser jeg sporene.

:venter på magiske triks:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 12:44   #3
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg røyker ikke, drikker mye vann og er ute i frisk luft. Jeg vet at huden blir bedre av å spise fet fisk, men jeg er ikke flink nok.

Ellers har jeg alltid brukt billig hudpleie fra Nivea og Loreal, men nå har jeg investert i god hudpleie fra Kanebo Sensai : passert 35: Merket forbedring av huden etter svært kort tid, men det er jo forferdelig kostbart!

Sist redigert av Pasta : 27-04-09 kl 13:08.
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 12:48   #4
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja men det er jo fint om du faktisk merker forbedringen. Jeg sliter litt der.

Gammel 27-04-09, 12:53   #5
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Ja men det er jo fint om du faktisk merker forbedringen. Jeg sliter litt der.

Kanskje det kan være lurt å prøve ut et annet merke?

Gammel 27-04-09, 13:02   #6
Mani
Helt vanlig

Standard

Ja kanskje, men dermalogica skal jo være veldig bra. Mulig det heller skorter på innsatsen. I likhet med alfacharlie håper jeg på magiske triks

Gammel 27-04-09, 13:07   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Spenol.

For hud og hender, spener og jur.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 13:09   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville kjøpt en maske jeg.
En som du kan ligge med om natten. Da slipper du å prøve å finne tid til å gå rundt med den. Feks multivitaminmasken til dermalogica. Husk bare å legg et håndkle på puten, masken er gul!
En peeling hadde vel heller ikke skadet. Har trenger man ikke legge i så mye penger om man liker skrubbepeeling. Bare pass på at man bruker en finkornet en.

Og bruk solkrem fremover!!!

Gammel 27-04-09, 13:15   #9
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Det er jo noe i det at skjønnhet kommer innenfra, så pass på å bruke solkrem eller hudkrem med faktor i ansiktet på sommerstid. Og selvsagt det å spise sunt og drikke godt med vann.

Jeg går aldri til hudpleier og bruker sjeldent maske heller. Det er er kanskje en gang hvert jubelår.. Men jeg har kjøpt gode produkter som jeg bruker hver dag. Merket er egentlig likegyldig, det som er viktig er å ha en god rensekrem - gjerne med lett skrubb og en fuktighetskrem tilpasset din hud.

Gammel 27-04-09, 13:47   #10
Mani
Helt vanlig

Standard

Ingen spenstige erfaringer med å dynge på med yougurt eller annet heksebrygg altså

Jeje, noterer maske, solfaktor og litt sunnere matvarer på handlelisten.

Gammel 27-04-09, 13:53   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Magisk triks:
Vichy fuktighetskrem for sensitiv hud. Den er fin.

Og mineralsminken holder fortsatt stand og gir fortsatt ikke problemhud til tross for daglig bruk. (Jeg har aldri kunnet bruke foundation og sånt før - det har alltid rasert huden).

Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 20:38   #12
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Dette er en god krem for min hud (pr. nå):

Supplert med denne:

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 21:09   #13
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Origins' Have a Nice Day, SPF15 + Origins' Youthopia til øynene.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 21:12   #14
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

her går det i Elizabeth Ardens eight hour cream til det aller meste av hud-"greier". Super som nattkrem, til utslett, tørre hender, munnsår, solbrent osv.

Gammel 27-04-09, 21:23   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Svine-sperm gjør underverker rundt øynene. Litt vanskelig å få tak i i starten, men det går greit når man har teknikken inne.

Her går det i Decubal. Har atopisk hud og tør ikke eksperimentere all den tid jeg har funnet en krem som holder eksemen i sjakk.

Ellers drikker jeg mye vann og tar omega-3 og tilskudd av B-vitaminer. Og vasker huden med ansiktsvask fra Biotherm.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 21:26   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør ikke så mye. Passer på å ikke røyke, sole meg mye osv.. Bruker litt krem for fuktighet. Type varierer.
Ellers så bruker jeg sparkel, og ser ganske ung ut har jeg hørt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 21:28   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hud som fort blir sår og vond, så jeg er forholdsvis nøye på hudpleie. Jeg bruker diverse produkter fra Dermalogica for å rense huden, samt øyekrem. Ansiktskremen er fra Darphin, for veldig sart hud. Den er super.

Ellers har jeg ingen supertriks. I tenårene brukte jeg potetmel, uvisst av hvilken grunn. Og agurker på øynene. (Yuk!) Nå har jeg vel mest tro på sunt kosthold og gode kremer.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 21:34   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

I tenårene brukte jeg potetmel, uvisst av hvilken grunn. Og agurker på øynene. (Yuk!)

I ungdommen tok jeg ukentlige dampbad og renset huden med Clearasil. Kun fordi jeg syns reklamen var kul og ville være mest mulig lik hun jenta.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 22:21   #19
Mani
Helt vanlig

Standard

Når du nevner det har jeg vel tatt endel dampbad i ungdommen jeg også, hjalp ikke noe særlig på noe egentlig..

Gammel 27-04-09, 22:23   #20
Mani
Helt vanlig

Standard

Svinesperm har jeg nok mer enn gjennomsnitlig god tilgang på.. men æsj, tror ikke jeg fullfører den tanken egentlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.