Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Savner de små posene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-09, 11:17   #1
Skvetten
Passiv

Standard

Savner de små posene

Etter å ha lest gjennom artikkelen går det jo opp for meg hvorfor jeg ikke ser de små posene lengre. Det som står om at de på noen produkter for barn lager små poser fikk meg til å tenke. Hvorfor lager de ikke småposer på flere produkter? Selvsagt skjønner selv jeg at det er fordyrende. Men er det nå virkelig noe å trakte etter med family size på alt?

http://www.bt.no/forbruker/article837844.ece

Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 13:34   #2
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Savner de små posene

Dette har jeg tenkt på mange ganger. Jeg irriterer meg over at alt kommer i digre poser. Jeg savner småposene. For det første trenger vi ikke en så diger pose, jeg er godt fornøyd med noen håndfuller potetgull og en liten pose M f.eks. Men i steden "må" vi kjøpe store poser. Jeg savner når man fikk Toffin i liten eske og potetgull i småposer. Selv Taffelsticks kommer i bigbag nå...

Det er sikkert både fordeler og ulemper med store og små poser. Om man kjøper stor må man dele og barna lærer seg å ta hensyn til hverandre, at det skal være nok til alle. Men med småposene er det ikke så mye i det hele tatt. Da lærer de seg å sette pris på det som er.

Gammel 02-05-09, 13:38   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes da chips i små poser.

Gammel 02-05-09, 13:47   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Dette har jeg tenkt på mange ganger. Jeg irriterer meg over at alt kommer i digre poser.

Digre poser, ja, men mye luft og lite snop.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 13:53   #5
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

I gamle dager da jeg var ung var det små kremmerhus med godteri vi kjøpte. Da hadde vi fått lørdagsgodtet vårt.

Brusflaskene var på 0.25 l. Det drakk vi mest bare i bursdager og i høytider. Da var det kos. Så kom de store 0,5 og så 1.0 liter osv. Ingen tvil om at forbruket av godteri og brus har økt med størrelsen på poser og flasker...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 13:59   #6
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er det noe mellom kjempeposene og de porsjonsposene? Det fantes jo det før.

Jeg synes det generelt er vanskelig å få tak på småposer, ikke bare chips. Men sukkertøy, Smash, M, Toffin osv..

Gammel 02-05-09, 14:00   #7
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

I gamle dager da jeg var ung var det små kremmerhus med godteri vi kjøpte. Da hadde vi fått lørdagsgodtet vårt.

Brusflaskene var på 0.25 l. Det drakk vi mest bare i bursdager og i høytider. Da var det kos. Så kom de store 0,5 og så 1.0 liter osv. Ingen tvil om at forbruket av godteri og brus har økt med størrelsen på poser og flasker...

Ikke sant; sånn var det jo. Da delte familien en sånn glassflaske på 1 liter eller hva det var, gjerne gjennom hele lørdagen. Hvertfall hos oss da
Men nå ser jeg jo at det gjerne kan gå med en hel 1,5 liter pr måltid hos enkelte.

Gammel 02-05-09, 15:04   #8
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ja, de flaskene savner jeg.

Er langt mellom det også i butikkene. Irriterende nok for jeg klarer i allefall ikkeå stoppe etter noen få flak om jeg har en diger pose.

Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 15:12   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg digger Crispers, de der baconsmakchipsene. Og de kommer i en akkurat passe stor pose.

Gammel 02-05-09, 15:14   #10
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg digger Crispers, de der baconsmakchipsene. Og de kommer i en akkurat passe stor pose.

De er deilige, hadde posen vært halvparten hadde jeg vært lykkelig.

Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 15:37   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Men da kan du jo bare kjøpe de barneposene med Maarud sine standardchips. De har vel de mer enn sporadisk på butikkene?

Gammel 02-05-09, 15:50   #12
Left
Passiv

Standard

De småposene med potetgull fra Maarud er egentlig litt for små. Jeg likte godt de posene som var mellom de og de som er nå i gigaenormisk størrelse. Med min karakter fører det til at jeg spiser alt for mye

Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 15:54   #13
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

De småposene med potetgull fra Maarud er egentlig litt for små. Jeg likte godt de posene som var mellom de og de som er nå i gigaenormisk størrelse.

Nemlig. De er de jeg sikter til.

Det finnes kanskje i enkelte småkiosker? Hvertfall småposer av type "Godt og blandet", "Salt Sild", "Smash" og sånt..

Gammel 02-05-09, 16:10   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Du får ta deg en tur til Bergen og handle de inn fra båtene på Strandkaien. Der selger de mellomstore poser. Blir litt dyrt, men men.

Gammel 02-05-09, 16:13   #15
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde kjøpt mer om det var små poser. Når det er bare store, kjøper jeg ikke i det hele tatt. Da går jeg mer på små utgaver som feks, nox, kindersjokolade etc.

Gammel 02-05-09, 16:15   #16
Skvetten
Passiv

Standard

Men da kan du jo bare kjøpe de barneposene med Maarud sine standardchips. De har vel de mer enn sporadisk på butikkene?

Her i nærheten har vi fire butikker, og ingen av dem har små poser. Selv ikke Mega som har hatt dem før har det nå lengre. Tydeligvis er det noe som ikke selger.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

De småposene med potetgull fra Maarud er egentlig litt for små. Jeg likte godt de posene som var mellom de og de som er nå i gigaenormisk størrelse. Med min karakter fører det til at jeg spiser alt for mye

De små er akkurat passe sånn egentlig synes jeg, de som var hakket større var jo perfekt men det er jo litt for mye for en som meg som slankes. Sånne gigaposer kommer ikke inn i huset her.

Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:57   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kunne kjøpt potetgull om det kom i 75g poser. For det kan jeg spise. Men en kvart kilo potetgull og femtenhundre kalorier? No thank you.

Jeg savner små pakker peanøtter også. Jeg kan ikke kjøpe en sånn stor en, for jeg spiser den jo opp etterhvert. Dermed blir det at jeg ikke kjøper det heller. En liten pose baconsvor hender det at jeg kjøper. De er akkurat passe store.

Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 15:08   #18
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Savner også de små posene

Og smågodt bak disk, der man skulle ha for "1 krone i sånne, 50 øre i sånne, 2 kroner i sånne og 1,50 i sånne" fint lagt opp i en hvit kremmerhuspose. Det var tider, det. Og ja, de små brusflaskene. Lykke når man fant ei slik til å pante på nærmeste kiosk - ei klubbe og en donaldtyggis i retur.

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.