|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?Er det mathygienisk forsvarlig å skrelle poteter og gulrøtter/ brokkoli på morgenen, og oppbevare disse i kjele med kaldt vann og lokk i 8 timer til ettermiddagen når middagen skal lages? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?I tidligere og travlere tider pleide jeg å skrelle og skjære opp poteter på kvelden og la dem stå i vann helt til jeg skulle lage middag dagen etter. Jeg har aldri tenkt over at det kunne være farlig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?Det må da være helt greit å la grønnsaker stå i vann i kjøleskapet. Eller ...?
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?Det skal jo kokes?
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?Saltet vann er sikkert lurt, salt konserverer jo. :noterer: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?Jupp. Står på komfyren.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?Det skal kokes, så det hadde jeg ikke studert et sekund på om gikk an. |
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?Hva?!?! Ingen ukesplaner? :skingrestemme:
|
|
|
#10 |
|
:)
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?...
Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 18:47. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?Står på komfyren fra kvelden før.
|
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?Katie skriver det jeg skulle til å si, at det er synd at vitaminer forsvinner. Jo lengre skrellede grønnsaker ligger opphakket, i vann og kokes, jo mindre vitaminer. Jeg ville nok valgt å legge grønnsakene i en lufttett pose framfor i gryte på benken. Iallefall hvis det gjøres jevnlig.
|
|
|
#13 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppbevarer jeg skrelte poteter og grønnsaker fra morgen til middag?Dette gjør svigermor med jevne mellomrom. Lett og mer avslappende når man skal lage middag til mange, og når man har travle dager ellers.
|
![]() |
|
|