Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vår-/sommerpose - er det nødvendig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-09, 16:18   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Vår-/sommerpose - er det nødvendig?

Min lille er snart 8 mnd og ligger i OTH vogn og dermed forovervendt. Nå når vinterposen er lagt på hylla, bruker jeg skinn og dyne, men jeg er ikke helt fornøyd med det når hun skal sove, og jeg vurderer en vår/sommerpose.

Har du anbefalinger - eventuelt avbefalinger?

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 16:20   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår-/sommerpose - er det nødvendig?

Jeg tenkte å spørre om det samme.

Tror skinnet etter hvert blir for varmt for Ivar, jeg altså. Jeg er ikke tilhenger av teorien om at det funker året rundt, for han blir i alle fall klam så det holder. Nå bruker vi skinn og teppe.

Sist redigert av Bluen : 06-05-09 kl 16:42.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 16:22   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det ikke er nødvendig. Vi kjøpte til førstemann og brukte den aldri. Vi har endt opp med å forlenge perioden med vinterpose heller inntil posen bare ble brukt som sitteunderlag før vi har gått over til ullklær + teppe, så bare ullteppe.

Hva med en snøggelbøggel?

Gammel 06-05-09, 16:23   #4
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva med en snøggelbøggel?

Hva er det?!

Gammel 06-05-09, 16:24   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Hva er det?!

Det er bare et teppe sydd sammen som en pose.

Mange syr (sydde? - det var i hvert fall en snøggelbøggelbølge da jeg fikk førstemann i 2005) selv - de er basert på originalen: http://www.buggysnuggle.com

Gammel 06-05-09, 16:25   #6
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Standard

Å. Ja, det høres jo veldig bra ut. Er det noe man får tak i på typ Barnas Hus?

Gammel 06-05-09, 16:26   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke hatt det til de tre eldste, men til minsten har svigermor sydd en fleecepose og jeg er veldig fornøyd.

Gammel 06-05-09, 16:27   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er bare et teppe sydd sammen som en pose.

Aha! :vurderer å børste støv av symaskina: Dette er vel noe jeg må kunne klare. Kjekt med en pose, for Lille Trille liker å sparke av seg tepper og dyner, slik at han fritt kan fjerne og/eller spise på sokkene sine.

Gammel 06-05-09, 16:30   #9
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan anbefale vår/høst pose, jeg kjøpt min litt sent bare og har nå solgt den til ei her inne.
Jeg kjøpte på en nettside som jeg strekt kan anbefale: www.dotedot.com Hun syr masse, levere raskt og flott handarbeid. Hun kan vel også sy etter ønske på stofffarge/type osv.

Om det er nødvendig er vel en smaksak. Jeg er veldig glad i å legge ungene ned i en pose. Derfor har jeg valgt poser til alle typer vær og sesonger.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 16:34   #10
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Standard

c27 - jeg så den, og den var utrolig fin. Jeg var bare litt for sein... Takk for tips!

Gammel 06-05-09, 16:43   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Vi har en sånn dotedot-pose til Liv, og den er veldig fin, ja.

Gammel 06-05-09, 16:43   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri brukt sommerpose. Det må være et NM-fenomen.

Gammel 06-05-09, 16:46   #13
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Her i Tromsø vil jeg si det er nødvendig med vårpose, ihvertfall i OTH'en vi har siden den er så åpen. Vi har en vårpose som Lilleleo har sydd, den er kjempefin og vi er strålende fornøyd med den!

Gammel 06-05-09, 16:47   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Å. Ja, det høres jo veldig bra ut. Er det noe man får tak i på typ Barnas Hus?

Jeg har en blå sommerpose som noen fra NM sydde til meg. Skal jeg se om jeg finner den? Du kan få den om du syns den virker ok?

Gammel 06-05-09, 16:59   #15
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har en blå sommerpose som noen fra NM sydde til meg. Skal jeg se om jeg finner den? Du kan få den om du syns den virker ok?

Så flott! Jeg vil gjerne se på den ja! Takk!

Gammel 06-05-09, 20:18   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal se om jeg finner den :-)

Gammel 06-05-09, 22:15   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke om det er så nødvendig, men det er iallefall veldig praktisk for vår del. Poden sover kun i vogna på dagtid og da er en ikke alt for varm pose god å ha. Trenger ikke så mye klær nedi der, slipper at dyna sparkes av, og han sover bedre når han får posen tett rundt kroppen
Jeg har "hjemmelagd" pose som jeg har kjøpt av en bekjent av meg som syr utrolig fine poser. Og, den er råkul- det skader jo ikke det heller..

Gammel 06-05-09, 22:24   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har aldri brukt sommerpose. Det må være et NM-fenomen.

Tja. Her er det såpass varmt at vi brukte sommerdyne i voksiposen nesten hele året. Hadde ulldyne også, men det var en nødvendighet med sommerdyne.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 22:47   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke her hvertfall. Jeg gikk over til bare skinn og teppe for en måned siden.

Gammel 06-05-09, 23:28   #20
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke her hvertfall. Jeg gikk over til bare skinn og teppe for en måned siden.

Det blir jo strengt tatt det samme bare at du slipper at teppe ramler ned på bakken eller kommer innat hjula o.l.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.