|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vakker kake - oppskrift søkesJeg har visst påtatt meg å bake en "vakker kake pakket inn i cellofan" til utlodning på et skolearrangement. Mine kaker er nok ikke mest kjent for sitt vakre utseende, så mitt første innfall var at det blir sikkert greit hvis jeg bare tar nok cellofan. Men så tenkte jeg at det er sikkert noen her inne (Iset eller noen andre?) som har oppskrift på en passe vakker kake som ikke er altfor komplisert å lage?
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vakker kake - oppskrift søkesEnkel, men vakker: Nøtte- eller mandelbunn med "gul krem" (smør/eggekrem), og masse forskjellig bær og frukt som dekker hele kaken. F.eks. jordbær, bringebær, blåbær, kiwi, physalis, stjernefrukt (pynter opp, selv om de ikke smaker så veldig mye..) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Vakker kake - oppskrift søkesJeg synes at pavlova er ei vakker kake.
|
|
|
#5 |
|
pretty ballerina
Sv: Vakker kake - oppskrift søkesTakker for gode forslag! Kaken må lages klar dagen før, det glemte jeg visst å si. Pavlova ser helt nydelig ut, men den blir kanskje seig av å stå over natten?
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vakker kake - oppskrift søkeskanskje en kake med sjokoladepastalokk? Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 19:10. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vakker kake - oppskrift søkesPrinsessekake: http://dinmat.aftenposten.no/Finn-op.../Prinsessekake |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vakker kake - oppskrift søkesEller hva med noe muffins-i-flotte-farger-greier? (bilde stjelt fra nettet) Sist redigert av m^2 : 06-05-09 kl 20:44. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Vakker kake - oppskrift søkes
Den er glimrende å lage dagen før. Sett bunnen tett (i plast feks) og så har du på krem og pynt dagen etter.
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Men altså, jeg gir meg ikke på det at den bør monteres rett før servering - og hvis den skal loddes ut så vet man jo ikke hvor mange timer det kan gå før den blir spist. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Enig. Jeg vet ikke om jeg nødvendigvis ville satt pris på å vinne en Pavlova. Den må jo spises med en gang, og dessuten tåler den jo ikke akkurat så mye. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Nemlig, og det kan jo også hende den heldige vinner ikke vil spise den før dagen etter.
|
|
|
#13 |
|
pretty ballerina
Sv: Vakker kake - oppskrift søkesTror nok det blir Pavlova en annen dag, krem er vel ikke det som tåler best å stå over flere timer. Formkaken til m^2 over her er veldig fin, og tåler vel å stå en stund? Det ser også ut som jeg med mine manglende pynteferdigheter kan klare å lage den uten altfor mye strev. Gulrotkake var også en tanke.
|
![]() |
|
|