|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Hvordan uttaler du ditt navn på engelsk? | |||
| Mitt navn finnes på engelsk, men jeg uttaler det som i Norge når jeg snakker engelsk |
|
17 | 12,98% |
| Mitt navn finnes på engelsk og jeg uttaler det på engelsk når jeg snakker engelsk |
|
39 | 29,77% |
| Mitt navn finnes på engelsk og det uttales helt likt på engelsk og norsk |
|
5 | 3,82% |
| Mitt navn finnes ikke på engelsk, men jeg uttaler det på engelsk måte |
|
20 | 15,27% |
| Mitt navn finnes ikke på engelsk og jeg uttaler det på norsk måte |
|
49 | 37,40% |
| Dustepoll! |
|
1 | 0,76% |
| Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Jeg har et navn som finnes på engelsk, men det uttales annerledes. Jeg klarer ikke å si hva jeg heter på engelsk å uttale det på mitt morsmål uten jeg bruker uttalelsen på engelsk. Alle navn finnes jo ikke på engelsk, men kan jo uttales annerledes. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Med a på slutten, grunnet at de ikke er særlig flink med e-endelser.
|
|
|
#3 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Likt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?For å si det sånn, jeg har et særskandinavisk navn, så det nytter ikke å prøve noe engelsk uttale på det.
|
|
|
#5 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Uttaler det på norsk. Etter et par ukers øving får også engelsktalende til å uttale det noenlunde riktig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Finnes på engelsk. Men uttaler det som på norsk.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Finnes på engelsk, men sammensetningen er ikke helt normal. Jeg uttaler det på norsk, men pleier stort sett å nøye meg med initialene, og blir etterhvert uansett kalt "Ace" etter at de har gitt opp. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Finnes på engelsk, og i en rekke andre språk. Jeg tilpasser meg.
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Navnet mitt duger dårlig på engelsk.
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Jeg svarte at jeg uttalte det på engelsk, men forskjellen er helt minimal.
|
|
|
#11 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn kan liksom ikke sies med engelsk uttale. Eller jo, men da blir det et guttenavn. Det kan sies på fransk da.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Navnet mitt er engelsk, og får annen lyd på første stavelsen.
|
|
|
|
#14 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Jeg presenterer meg selvsagt som Cherry på engelsk. Den der æ'en i Kirsebær er litt vanskelig for de fleste.
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Navnet mitt får a-ending istedet for e-ending i utlandet. Jeg presenterer meg likevel med den norske varianten.
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Tja ... Navnet mitt finnes på engelsk om man setter en E midt i. Så jeg pleier å ta den varianten.
|
|
|
#17 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt finnes på norsk og engelsk og uttales noenlunde likt.
|
|
|
#18 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Marit gjør seg ikke så bra om man uttaler det på engelsk, så her er det norsk uttale som gjelder.
|
|
|
|
#19 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn finnes ikke på engelsk og jeg uttaler det på norsk måte |
|
|
|
![]() |
|
|