Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sitteplassen ute - kosekrok

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-09, 22:28   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sitteplassen ute - kosekrok

Noen som vil vise uteplassen sin? Trenger litt inspirasjon.

Vi har en terrasse med overbygg som jeg vil ha noe annet til. Det vi har der er så knuslete, to stoler og et lite rullebord/serveringsbord er det vel...

Ser for meg en benk om den passer i lengden da + bord til og lurer på å bruke de to hvite plaststolene vi har.

Vi har en annen sittegruppe/spiseplass ned etpar trinn til hagen så dette skal liksom være en slags kosekrok....

Tenker litt på en sånn type benk; mulig også bordet om benken ikke virker altfor knuslete... denne er fra Plantasjen.

Den ser veldig fin ut på bilde men har ikke sett den IRL

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 22:37   #2
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Abbonerer

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 22:39   #3
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Jeg vil også se tips! Vi har en alt for stor veranda som jeg holder på å male i disse dager. Trenger mer enn en sittegruppe der, gjerne også en lekekrok. Om noen har tips til det og. :trådkupper:

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 22:44   #4
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Slik såg det ut i fjor. Eine delen av altanen er med sittegruppe. Resten av altanen var badebassenget til ungane, leiker og solstoler. Blir nokon lunde likt i år og tenkjer eg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 22:51   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Jeg vil også se tips! Vi har en alt for stor veranda som jeg holder på å male i disse dager. Trenger mer enn en sittegruppe der, gjerne også en lekekrok. Om noen har tips til det og. :trådkupper:

Jeg har også malt rekkverk i dag og fått litt blod-på-tann og vil gjerne ha det koselig til 17.mai for da begynner liksom sommeren!!

Om du ikke har hage men stor terrasse så er jo badebasseng et must for barna. Vi bruker putekassen som lekeoppbevaring siden vi har hagemøblene under tak. Ryddig og praktisk.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:17   #6
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg har også malt rekkverk i dag og fått litt blod-på-tann og vil gjerne ha det koselig til 17.mai for da begynner liksom sommeren!!

Om du ikke har hage men stor terrasse så er jo badebasseng et must for barna. Vi bruker putekassen som lekeoppbevaring siden vi har hagemøblene under tak. Ryddig og praktisk.

Blir dårlig med maling i øsende regn. Takk for tips, Urt, det såg koselig ut. Vi har visst et sånt stort badebasseng vi og, kanskje det skal få en plass på verandaen utpå sommeren?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:29   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Me hadde eit lite basseng på altanen til ungane. Det gedigne sto på plassen

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 12:43   #8
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Dette vil jeg følge med på også. Vi skal lage kosekrok på den ene verandaen vår!

Jeg har malt møblene grå, samme farge som vinduene på huset. Så skal vi kjøpe solseil til som "tak", store lykter med kubbelys inni, små lykter til å henge på veggen bak og noen store potteplanter.
Skal også kjøpe rosa boksputer (sånne litt tjukke sitteputer, til å ha istedetfor de vanlige hagemøblementputene (langt ord!)) og litt annet stæsj.

Lykke til.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 12:59   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Her er vår uteplass.

Denne delen er hovedplassen vår



Bak sittegruppen ovenfor, eller kosekroken, har vi utepeis og grillen vår.
Den saken til høyre er en Primus uteovn.



På den andre verandadelen har vi denne sittegruppen



Minstens tumleplass.
Vi er utrolig glad for å ha så stor og deilig hage.

På venstre side, innimellom buskaset, kan man såvidt skimte taket på huset til minsten.
Vi satte det opp for en måned siden

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 18:59   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Så fine sittegrupper dere har. Takk for inspirasjon. Ser gjerne flere bilder, altså...

Jeg sendte likegjerne gubben på Plantasjen og kjøpte benken og bordet som jeg viste i det 1. innlegget. Kjempefint.
Men vi kjøpte hvit da siden vi har grått hus med hvite karmer og hvitt rekkverk. Ble så fint atte!!

Så nå må jeg ut og kjøpe "stæsj", veggampler og hengeblomster...
Skal legge ut bilde når jeg får ordnet litt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 19:28   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Og så må VI få bilder!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:19   #12
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Må følge med på denne jeg også

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:00   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Håper at mange vil vise fram uteplassen sin! Vi holder på å utvide terrassen og trenger masse inspirasjon

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 02:19   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Her er vår uteplass. Vi leier her vi bor nå og møblene fulgte med, men vi syns det er koselig her. De trenger dog litt pussing så det skal vi gjøre. Det er mobilbilder, men dere ser jo hvordan det ser ut, jeg skal se om jeg får tatt litt bedre bilder.


Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 07:26   #15
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

:vurderer å søke stilling som Au pair hos Pelen:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 07:31   #16
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

:vurderer å søke stilling som Au pair hos Pelen:

Og jeg kan gjerne ta jobben som vaskehjelp

For en lekker hage!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 07:35   #17
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Og jeg kan gjerne ta jobben som vaskehjelp

For en lekker hage!

Jepp, så kan vi meske oss i solen når de er ute av huset.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 07:46   #18
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Og jeg kommer mer enn gjerne på besøk, Pelen.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 09:07   #19
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Åh... jeg vil og til Florida!!!!!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 10:22   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sitteplassen ute - kosekrok

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Her er vår uteplass. Vi leier her vi bor nå og møblene fulgte med, men vi syns det er koselig her. De trenger dog litt pussing så det skal vi gjøre. Det er mobilbilder, men dere ser jo hvordan det ser ut, jeg skal se om jeg får tatt litt bedre bilder.


Så misunnelig som jeg ble nå er det veldig lenge siden jeg har vært.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no