Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Engler og demoner - premiere neste onsdag

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-09, 10:57   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Engler og demoner - premiere neste onsdag

Andre som gleder seg? Jeg ble helt oppslukt av boka så jeg blir vel skuffet, men gleder meg allikevel som en liten unge! Handlingen i denne historien er jo MYE mer spennende enn Da Vinci-koden, selv om jeg likte den godt også.

Premieren er onsdag 20. mai.

Gammel 11-05-09, 10:59   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Engler og demoner - premiere neste onsdag

Jeg likte egentlig ikke daVinci koden før jeg innså at uten å ha lest den ville jeg ikke hatt gleden av å oppleve Madonnagåten.

Men jeg skal nok se denne filmen her likevel tenker jeg. :tv-slave:

Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:59   #3
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg likte også denne boka bedre enn Da Vinci koden, og jeg gleder meg til filmen.

Gammel 11-05-09, 11:02   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lest begge, men liker ikke forfatterens stil (synes egentlig han er en litt dårlig forfatter) og evne til å overdrive slik at det ikke blir sannsynlig i det hele tatt, og skjønner egentlig ikke at dette har blitt så populært.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 11:04   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SKAL det være så sannsynlig da? Ikke alt er jo ment å være sannsynlig, se bare på feks. Harry Potter.

Gammel 11-05-09, 11:08   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

SKAL det være så sannsynlig da? Ikke alt er jo ment å være sannsynlig, se bare på feks. Harry Potter.

Joda, ser poenget, men Potter legger jeg i eventyrboksen, mens Dan Brown skal liksom være krim, ikke science fiction vel, men mulig jeg har misforstått noe.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 11:18   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åja, ja vi ser kanskje forskjellig på det. Jeg ser på hvertfall disse to bøkene som krim ispedd litt sci-fi.

Gammel 11-05-09, 11:43   #8
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Joda, ser poenget, men Potter legger jeg i eventyrboksen, mens Dan Brown skal liksom være krim, ikke science fiction vel, men mulig jeg har misforstått noe.

Jeg holder på å lese Stieg Larsson nå og det slår meg stadig at krim ikke er en spesielt troverdig sjanger heller.

For øvrig ( ) skal jeg se "Engler og Demoner" når denne kommer.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 13:12   #9
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Gleder meg vilt!

Gammel 11-05-09, 13:20   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Blir det en ny runde med "i alle dager, han har jo fullstendig gjennomskuet hvordan verden fungerer!" nå?

:fordomsfull:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 13:20   #11
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Gleder meg også Likte engler og demoner mye bedre enn davincikoden. Kanskje ekstra gøy lese engler og demoner hvis man har vært i Roma også?

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:40   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsket "Engler og demoner"! Må få til en kinotur.

Gammel 11-05-09, 15:14   #13
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Den skulle ha kommet denne uken!!!
Gleder meg masse til filmen.. vi skal på kino på torsdag (barnefri og bryllupsdag) .. så da blir det vel Star Trek eller Wolverine

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 15:49   #14
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

wolverine var bra. Engler og demoner tror jeg er bedre på tven, jeg er ikke så overbegeistret over Tom Hank sin rolletolkning.

Gammel 11-05-09, 16:34   #15
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er helt enig med deg Iset. Denne boken var mye bedre, og mye mer spennende enn davinci koden. Jeg også gleder meg som en unge! Har skaffet oss barnevakt og skal gjøre en helkveld ut av det med middag først - noe som er ganske sjelden når man har 4 barn.

Gammel 23-05-09, 09:12   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå har jeg sett den og ja, jeg er skuffet. Jeg kan tenke meg at de som ikke har lest boka vil like filmen godt, men jeg satt bare og ventet på ting som aldri kom, som dette CERN-flyet som jeg hadde gledet meg til å se.

MYE, MYYYE var forandret. Skal se om jeg husker noe fra boka som var forandret eller ikke var med i filmen, men det er to år siden jeg leste den så jeg har glemt ut endel.

Ikke les om dere ikke vil vite hva som skjer:

*Vittoria Vetra var ikke i CERN-lokalet den dagen dødsfallet skjedde? Det var FAREN hennes som ble myrdet (som de skar ut øyet på), var det ikke? Og da ble hun fløyet inn pga. farens dødsfall. I filmen var han bare en kollega.
Og hadde ikke faren ILLUMINATI brent inn i brystet? Det var det bildet Langdon fikk se, ikke en lapp fra Vatikanet?

*Det var jo CERN som fløy Langdon inn til Vatikanet og de måtte skikkelig overtale Vatikanet til å få ham inn, de ville ikke ha ham der. Jeg husker at CERN var mye mer tilstede i boka, jeg ble så fascinert over alle disse CERN-oppfinnelsene i boka.
De fløy Langdon inn til Roma i et fly som ikke var på markedet enda, det skulle vel egentlig ikke engang eksistere? Det hadde ikke vinger og ikke vinduer, og Langdon ble helt sjokkert over hvor fort han var i Roma, flyet gikk fortere enn en Concorde. Jeg gledet meg sånn til å se dette flyet, men de hadde forandret historien og det var ikke med.

*CERN-lederen mener jeg å huske, denne mannen som satt i rullestol? Han er jo helt skrevet ut av filmen, men han spilte en STOR rolle i boka, og hadde en dialog med Vatikanet hele tiden. Var ikke han til og med i rommet på slutten der Kammerherren brente seg selv med glødejernet, og var det ikke HAN som ble skutt og som fikk gitt Langdon en kassett med opptak fra hele samtalen? I filmen fikk Langdon en nøkkel av en døende Richter, nøkkelen var til et overvåkningssystem der han kunne se det som foregikk i kammerherrens rom.

*Langdon var med i helikopteret sammen med kammerherren, og kammerherren hoppet ut med en SORT fallskjerm for at ikke tilskuerne under skulle se ham hoppe ut. Langdon hoppet ut uten fallskjerm og landet i et vann under, om jeg ikke husker feil. Tilskuerne trodde jo kammerherren hadde stått opp fra de døde og at det var et mirakel, og det var akkurat det han ville de skulle tro. I filmen var ikke engang Langdon med i helikopteret, og kammerherren hoppet ut med hvit fallskjerm og landet midt i folkemengden. Eksplosjonen var da. Håhåhåhå!

Noe mer?

Sist redigert av Dixie Diner : 23-05-09 kl 10:43.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 09:12   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Crap, nå er oppsettet på forumet her ødelagt igjen, må restarte pcen og fikse innlegget. Får ikke laget avsnitt.

Gammel 23-05-09, 09:22   #18
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
puselini er litt kul
Standard

Lurer på om jeg skal se denne eller ikke. .Blir som oftest skuffet over filmer som blir laget etter bøker jeg liker veldig godt

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 09:27   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iset: what?? Skal ikke se filmen...

Gammel 23-05-09, 10:00   #20
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nå har jeg sett den og ja, jeg er skuffet....

Det ante meg, er dessverre ofte slik. Skal se den i morgen, billettene er forhåndsbetalt så det får briste eller bære.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.