Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Et 22 kroners prinsipp

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-06, 18:42   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Et 22 kroners prinsipp

---------------------


Sist redigert av Mei : 25-11-07 kl 00:04.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 18:46   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Det er jo lov å prøve, vet ikke hvordan reglene er jeg.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 18:48   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Du får hilse fra meg som også har betalt for ettersending men ikke får posten min at de får lære seg å viderensende! jeg bor til og med i samme kommune.

Jeg ville stått på mitt.. rett og slett for å lære posten noe

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 18:57   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Stå på ditt.

Dattera mi sliter med det samme.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:35   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Du kommer nok ingen vei hvis sendingen din er sendt som pakkepost (Norgespakke/Ekspresspakke o.l). "Pakker" sendt som A-post blir videresendt uten tillegg.
I vilkårene for ettersending står det at det blir belastet tilleggsporto for pakker . Jeg har ikke reglene her, men det var slik det fungerte da vi omadresserte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:39   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

------------------------


Sist redigert av Mei : 25-11-07 kl 00:05.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:42   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Hvis det er en sending hvor du har skrevet rett på konvolutten og sendingen ikke har adresselapp så er det et brev og det skal ettersendes uten tilleggsporto. Det er jeg ganske så sikker på.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:43   #8
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg var litt upresis. Dette er vel for et brev å regne. Jeg kaller alt som ikke er flatt pakker jeg

Jeg kommer til å putte det i postkassa igjen med ilter beskjed til postbudet tror jeg. På pur trass.

Hadde jeg gjort. Da blir vel pakken sendt, og porto krevd av mottaker? Da kan hun bevise at hun har rett på pakken pga. at hun har betalt for ettersending, eller?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:45   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

så lenge du har betalt 22kr så er det jo brevpost.. finnes ikke så billig pakkepost.

men posten er ikke flink til å ettersende.. vi har hatt store problemer med de siste måndene.. vi har begge betalt for 6 månder ettersending og det har de tidligere huseigerene også gjort.. vi får ikke posten vår.. noe havner i gamle postkassen vår i den tidligere leiligheten hvor andre bor.. noe blir sendt tilbake.. mens vi får de tidligere huseigerene sin post. uansett hvor mye vi snakker med posten så blir det ikke bedre.. nå mangler jeg og post fra banken som skal være sendt med rett adresse. fordi jeg ikke motok det som var sendt med feil adresse..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:48   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Jeg ville vurdert å heller ringe postens kundeservice enn å klage på postbudet.
Det er innmari trasig å få klager på ting som ikke en kan gjøre noe fra eller til.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:49   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

-----------------------


Sist redigert av Mei : 25-11-07 kl 00:05.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 19:51   #12
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Stå på ditt du!!
Posten er så utrolig arrogante! Har opplevd mye slikt med Posten. De tuter og kjører slik de vil. Bare kjør på du Zol Selvfølgelig skal de ettersende pakken gratis!! Dersom du ikke hadde skrevet avsender på pakken, så måtte de jo sendt den til hennes nye adresse likevel !

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 20:03   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvem er det som skal omadressere posten da? Skal ikke budet fange opp slik post også?

Hvis du vet at det er det samme budet som går hver eneste dag samme ruta så er det kanskje greit nok, men sjansen for at et annet bud skal få kritikken er stor. I juletida er sjansen enda mindre for at rett mann eller kvinne får kritikken din på den måten. Kundeservice videreformidler nedover i systemet der hvor feilen har skjedd.

Hvem som har ansvar for omadressering nå vet jeg ikke. Kanskje er det budet, men jeg vil tro at sjansen er mye større for at dette ligger på de som sorterer posten. Dette er i noen tilfeller postbud, men ikke alltid de samme som går ruta og noen ganger er det egne folk som sorterer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 10:11   #14
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis du vet at det er det samme budet som går hver eneste dag samme ruta så er det kanskje greit nok, men sjansen for at et annet bud skal få kritikken er stor. I juletida er sjansen enda mindre for at rett mann eller kvinne får kritikken din på den måten. Kundeservice videreformidler nedover i systemet der hvor feilen har skjedd.

Hvem som har ansvar for omadressering nå vet jeg ikke. Kanskje er det budet, men jeg vil tro at sjansen er mye større for at dette ligger på de som sorterer posten. Dette er i noen tilfeller postbud, men ikke alltid de samme som går ruta og noen ganger er det egne folk som sorterer.

Det er budet som skal fange opp omadresseringer.
At denne pakken er sendt i retur er slurv, det betyr at budet ikke har kontrollert oversikten, noe som skal gjøres daglig.
(det kan være et annet bud som har sortert og lagt budruta enn det som går ruta)

Jeg ville skrevet ny adresse på pakken + beskjed om at vedkommede har betalt for å få posten omadressert.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 10:29   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Omadressering gjelder kun brev - ikke pakker. Husker jeg måtte betale da jeg fikk tilsendt en dustete promogave mens jeg var hjemme på lang sommerferie da jeg var student. Jeg klaget i alle bauger og kanter, men det endte med at jeg måtte betale.

Sitat:

For ettersending av pakker må mottakeren betale tilleggsporto.




__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 10:41   #16
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Omadressering gjelder kun brev - ikke pakker. Husker jeg måtte betale da jeg fikk tilsendt en dustete promogave mens jeg var hjemme på lang sommerferie da jeg var student. Jeg klaget i alle bauger og kanter, men det endte med at jeg måtte betale.





Det var snakk om brevsending her.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 11:07   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Det var snakk om brevsending her.

Er det helt sikkert at det er brev og ikke pakke? Jeg klarte ikke å lese den konklusjonen ut fra denne tråden.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 11:30   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Er det helt sikkert at det er brev og ikke pakke? Jeg klarte ikke å lese den konklusjonen ut fra denne tråden.

Med porto på 22 kroner er den en brevsending, ikke en pakke.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 11:34   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Kan ikke disse 22 kronene være et mellomlegg/tillegg? Den gang jeg fikk en pakke ettersendt så var det bare et tillegg - ikke hele prisen det kostet å sende pakken (og ja, det var en pakke). Dette var i begynnelsen på 90-tallet, så jeg aner ikke reglene nå.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 11:43   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et 22 kroners prinsipp

Hvis du leser tråden Veronal ser du at zol betalte 22 kroner opprinnelig og nå skal hun betale det en gang til i følge posten.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no