|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
![]() |
Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?Om ca 1 mnd så reiser vi til Toscana i Italia. Nora er da 1 år gammel. Hva bør vi ha med?
|
|
|
#2 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?Solbriller |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?Ta med bleier. Det er langt billigere enn mange andre land, du slipper å lete etter rett type, og det frigir plass på hjemturen til det du shopper på ferie. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?Takk for tips. Da tar jeg med bleier og barnemat også. Så er jeg iallefall sikker på at Nora får noe hun liker.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?Våtservietter, hvis du bruker det (Her er du sikker på å få dem parabenfri) |
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?En skal vel ikke bruke myggmiddel når de er under 3 år trodde jeg. Kommer til å ha med myggnett iallefall.
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?Vår konklusjon har vært at det er mulig å få tak i det aller meste. Vi har reist mye med små barn til sydligere strøk.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?Bæretøy |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?
Helt enig. Vi har adri tatt med mer enn det som er strengt talt nødvendig. VI har alltid hatt med en pakke bleier som vi har til vi har lokalisert hvor man får tak i det. Solkrem pleier vi å kjøpe enten på flyet eller et apotek der vi kommer. Vi har med paracet og tempmåler. Nan når det var nødvendig. Tror faktisk aldri vi har hatt med noe mat.... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?Det eneste jeg har angret på at jeg ikke har tatt med fra Norge er bleier. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
geskjeftig
|
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?Jeg støtter bare opp om Antibac, og ha gjerne Kleenex/rull med dopapir i veska. Standarden på doene rundtom i Italia er ikke den vi er vant med, og det er så godt som aldri såpe, og heller ikke alltid dopapir.
|
|
|
#13 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Doene på resturanter og sånt ble jeg overrasket når jeg var i Toscana forrige uke. På hotellet var det jo greit, men på resturanter og sånn var det mye rart. Ikke uvanlig at det ikke var noen doring. Ble sterk i låra av gå på do uten å sitte ned. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
geskjeftig
|
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?Takk for tips ang dorull. Da skal jeg ta med det også. Samt antibac våtservietter og flytende.
|
|
|
#16 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal utenlands m. 1 åring, hva bør jeg ha med?Har vært i Italia i mange år, også med liten baby. Syns de har det meste der, og kanksje mer enn her også. De har Pampers, dog dyrere enn her. Så det vi har gjort er å se hvor mye plass vi har og tatt med så mange bleier vi har hatt plass til. Syns Pampers er pampers uansett land vi har vært i jeg.
|
![]() |
|
|