Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - dugnadsånden!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 21:30   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Spinoff - dugnadsånden!

Nå nærmer 17.mai seg, og det er jo en dag som på en måte er arrangert i god gammeldags dugnadsånd, iallefall der jeg kommer fra. Her er det komiteer som har ansvar, og folk stiller opp frivillig. I tillegg til FAU.

I tillegg er vel de fleste av oss på en dugnad eller to gjennom feks barnehage og skole også om våren.

Jeg har en følelse av at generasjonene før oss har hatt denne dugnadsånden litt mer i seg enn min generasjon (og de etter meg) har.. vi merker det i barnehagen også, at viljen til å stille opp i fritiden er liten. Men samtidig vil jo de fleste at ting blir arrangert.

Her i bygda hadde det visst vært noe som hadde spurt om de fikk betalt for å hjelpe til på 17.mai. Her fungerer det sånn at folk blir plukket ut til de ulike arrangementene i løpet av året, feks fester, 17.mai, bygdakvelder etc. Man blir jo ikke med og har ansvar for noe hvert år, men innimellom har man ansvar.

Det jeg tenker på er hvordan dette vil være i "fremtiden"? Det å stille opp gratis og ta i et tak er ikke så aktuelt lenger som for noen år tilbake er mitt inntrykk iallefall. I tillegg så ser vi jo (også her inne) at følelsene for feks 17.mai ikke er så sterke for de som kanskje er litt "yngre". Hva vil skje med disse arrangementene fremover?

*tankespinn*

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.