Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Schwung i livet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 01:09   #1
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Schwung i livet

Spør noen seg etter en schwung? Hva ligger i begrepet?

Gammel 14-05-09, 01:11   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schwung i livet

Ingen jeg kjenner.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 01:12   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spør meg ikke etter en schwung, og har heller ikke noe formening i hva som legges i begrepet.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 01:25   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har bare hørt "Det var det schwung over" som i snert, sving over.

Tror kanskje ikke at personer født etter 1920 bruker det særlig mye.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 01:31   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jan Fredrik Karlsen (født etter 1920) er glad i scwung.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 01:33   #6
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kunne nok tenke meg litt schwung i livet. Det høres fint ut.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 01:39   #7
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Du tenker ikke på schwong? Som i "Du har et schwong i hofta
som ingen av de andre har"? I så fall har jeg mer enn nok av det allerede.

Gammel 14-05-09, 09:22   #8
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Schwung er et bedømmingskriterium i dressurridning. :bidrar:

Gammel 14-05-09, 10:00   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spør etter schwung støtt og stadig. Men jeg spør ikke så høyt. Mest på innsiden. Jeg savner schwung veldig for tiden.
Jeg vurderer å erobre verden eller noe bare for å få ting til å schwunge litt.

Og jeg har ikke lyst til å definere begrepet. Det kan man gjøre hver for seg.

Gammel 14-05-09, 10:17   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Hva med litt schwing i stedet, hjelper det?

Gammel 14-05-09, 10:26   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Hva med litt schwing i stedet, hjelper det?

Schwing er absolutt ikke det samme. Det tror jeg ikke jeg trenger.

Jeg er rastløs. Jeg vil gjøre noe annet. Det er vel litt av problemet. Jeg vil alltid gjøre noe annet. Schwung!

Gammel 14-05-09, 10:33   #12
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Det bør være litt schwung over ting innimellom, det hever opplevelsen av livet. Schwung er mest en følelse.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 22:39   #13
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Schwung er et bedømmingskriterium i dressurridning. :bidrar:

Det visste jeg ikke. Du får poeng for kunnskap, Nolo.
Her er noen definisjoner på tysk:

• der Schwung einer Körperbewegung („mit dem Schwung des Armes ...“)
  • der Schwung beim Skifahren, siehe Schwung (Ski)
  • der Schwung im Golfsport, siehe Golfschlag
  • der Schwung des Pferdes, siehe Schwung (Reiten)
  • Schwung im mentalen Sinn – „mit Schwung geht alles besser ...“
  • eine grobe Mengenangabe („ein Schwung von Leuten“...)
Det var den mentale jeg hadde i tankene:
"mit Schwung geht alles besser..."

Alt går bedre når man har schwung...

Gammel 14-05-09, 22:43   #14
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker schwung. Schwung er gøy og gjør at man får ting unna uten at det føles som hard innsats. Og at man kan danse litt når man går til t-banen. Hadde litt schwung over meg for et par uker siden, men det ble borte for meg igjen.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 22:45   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...aber was mit einem Schwanz?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 23:36   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg spør etter schwung støtt og stadig. Men jeg spør ikke så høyt. Mest på innsiden. Jeg savner schwung veldig for tiden.

Kirsebæret har kommet seg inn i hjernen min!

Gammel 14-05-09, 23:41   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke tysk.

Gammel 15-05-09, 00:17   #18
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg kan ikke tysk.

Takkars. Hvilken hund har agenten?

Gammel 15-05-09, 00:19   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Takkars. Hvilken hund har agenten?

Hollandsk rase. Kjøpt i Sverige, hun er svensk og blond.

Gammel 15-05-09, 00:20   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Og er en slem og spydig smiley.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.