Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dersom jeg ble og mine barn flyttet ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 18:15   #1
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dersom jeg ble og mine barn flyttet ...

..sammen med en annen kvinne og hennes barn, for å dele på boutgifter, husholdning, barnepass osv. ville vi blitt sett på som samboere. Ville dette fått konsekvenser skattemessig, bidragsmessig o.l.

...og hvis noen blir nysgjerrig så er det et heeelt hypotetisk spørsmål.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:19   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dersom jeg ble og mine barn flyttet...

Dere må leve i et "ekteskapslignende forhold".

Med andre ord: Det dreier seg om sex.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:21   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Nei, dere ville ikke blitt regnet som samboere. Da må dere minst kline også.

Usikker på om hustandsfellesskapsloven ville gjelde også, men det står sikkert spesifisert om man gidder slå den opp.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 19:12   #4
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Dere må leve i et "ekteskapslignende forhold".

Med andre ord: Det dreier seg om sex.

Avsporing... men da tror jeg det er mange ekteskap og samboerskap som ikke er "ekteskapslignende"...

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 19:19   #5
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Avsporing... men da tror jeg det er mange ekteskap og samboerskap som ikke er "ekteskapslignende"...

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 19:26   #6
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dersom jeg ble og mine barn flyttet ...

Jeg delte en liten periode bolig med en kamerat da jeg var nyskilt og hadde to små - søkte om bostøtte, men fikk det ikke fordi den jeg delte bolig med var mann. Jeg forklarte at vi var venner som delte bolig pga økonomi og at vi ikke hadde noe form for samboerskap utenom - vi levde to forskjellige liv. Det tok de ikke hensyn til - bodde jeg sammen med en mann var vi samboere - dermed basta.

Jeg spurte om hva som hadde skjedd om jeg delte bolig med en kvinne - da sa damen at det ble annerledes for da var jeg alene. Jeg ble forbannet og sa at de jo ikke kunne vite noe om min legning og at jeg kunne være samboer med en kvinne, som i et seksuelt forhold - men det tok de ikke hensyn til fordi vi var av samme kjønn.

Trenger jeg si at jeg ble lettere oppgitt?

Gammel 14-05-09, 19:38   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvis du leter etter en venninne med ett barn som gjerne skulle det utgifter med noen så er jeg her!

Gammel 14-05-09, 19:55   #8
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Nei, dere ville ikke blitt regnet som samboere. Da må dere minst kline også.

Jupp. Samt dokumentere det grundig med bilder.

Gammel 14-05-09, 20:14   #9
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Og hvis du leter etter en venninne med ett barn som gjerne skulle det utgifter med noen så er jeg her!

Hvordan forholder du deg til det med klining å sånn?

Gammel 14-05-09, 20:30   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jupp. Samt dokumentere det grundig med bilder.

Ja, det var vel likt seg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:32   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Jeg delte en liten periode bolig med en kamerat da jeg var nyskilt og hadde to små - søkte om bostøtte, men fikk det ikke fordi den jeg delte bolig med var mann. Jeg forklarte at vi var venner som delte bolig pga økonomi og at vi ikke hadde noe form for samboerskap utenom - vi levde to forskjellige liv. Det tok de ikke hensyn til - bodde jeg sammen med en mann var vi samboere - dermed basta.

Jeg spurte om hva som hadde skjedd om jeg delte bolig med en kvinne - da sa damen at det ble annerledes for da var jeg alene. Jeg ble forbannet og sa at de jo ikke kunne vite noe om min legning og at jeg kunne være samboer med en kvinne, som i et seksuelt forhold - men det tok de ikke hensyn til fordi vi var av samme kjønn.

Trenger jeg si at jeg ble lettere oppgitt?

Herlig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:33   #12
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Menne... atte... jeg er kanskje ikke helt med her, men ut i fra hovedinnlegget og tittelen så flytter altså barna fra mor til en annen kvinne? Det oppstår da ikke noen samboerforhold av det? Kanskje adopsjon? Men barn har så vidt jeg vet (håper) ikke lov til å adoptere nye foreldre?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:37   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Hvordan forholder du deg til det med klining å sånn?

Jeg leter etter min indre lesbe, så jeg er sikkert lett å overtale i hvertfall.

Gammel 14-05-09, 20:42   #14
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Menne... atte... jeg er kanskje ikke helt med her, men ut i fra hovedinnlegget og tittelen så flytter altså barna fra mor til en annen kvinne? Det oppstår da ikke noen samboerforhold av det? Kanskje adopsjon? Men barn har så vidt jeg vet (håper) ikke lov til å adoptere nye foreldre?

Nei, altså overskriften og skriveferdighetene mine er helt på tryne for tida,fordi jeg har skrevet i snart tre døgn på et ganske slitent tastatur.(Eksamen)

Det dreier seg altså om at jeg og mine barn flytter sammen med en annen kvinne og hennes barn.

Gammel 14-05-09, 20:42   #15
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Jeg leter etter min indre lesbe, så jeg er sikkert lett å overtale i hvertfall.

Vurderer muligheter og risikofaktorer

Gammel 14-05-09, 20:46   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Helt seriøst så syns jeg det er underlig at ikke flere enslige flytter sammen for å dele utgifter og slikt.
Jeg tror jeg har laget en tråd om det en gang.

Gammel 14-05-09, 20:48   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Her har jeg fundert litt over temaet selv.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=59380

Gammel 14-05-09, 20:48   #18
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Man må i tilfelle da passe på å flytte sammen med en av samme kjønn da - slik at man slipper å bli stemplet som kjærester selv om man ikke er det. :fremdeles sur:

Gammel 14-05-09, 20:49   #19
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Helt seriøst så syns jeg det er underlig at ikke flere enslige flytter sammen for å dele utgifter og slikt.
Jeg tror jeg har laget en tråd om det en gang.

Ja, den tanken har slått meg mange ganger.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.