|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En Som Trener
|
Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Jeg har en førsteklassing og planen er at han skal ha festdrakt, populært kalt bunad. I dag snakket jeg med et annet foreldrepar og sønnen deres skulle ha på en vanlig genser og bukse, det er jo "ingen som pynter seg på 17 mai når de går på skolen. De leker jo og spiser is og slik".
|
|
|
#2 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Junior skal ha på seg festdrakten sin og han går i 3 klasse. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Her blir det festdrakt, med eller uten gris og søl. Jeg regner med at det er siste året vi får på han en sånnn drakt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Selvsagt pynter de seg på skolen. Her går brorparten av barna i bunad eller festdrakt og unger skiller seg virkelig ut når foreldrene ikke har vett til å kle de.
|
|
|
#5 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Min eldstedatter skal gå med bunad. Hun skal gå i barnetoget i byen og selvfølgelig skal hun pynte seg! Det gjør vel alle?
|
|
|
|
#6 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Eldstemann i korpsuniform, de to andre i bunad.
|
|
|
|
#7 |
|
I endring
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Der skjønte jeg ikke logikken, når de er så store bør de virkelig kunne ha på pene klær, de har lært å gå på beina og de griser mindre med isen enn en 2-5åring.
|
|
|
#8 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Min førsteklassing (jente) skal ha på seg en hjemmestrikket kjole. Festdrakt-lignende sådan. Men hun er en skikkelig pyntedukke.
|
|
|
#9 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Storesøster skal ha festdrakt/bunad. Det er tredje sesongen med same drakt. Den blir berre bittelitt kortare år for år. Praktisk med seintvoksande barn, gitt.
|
|
|
#10 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?De aller fleste skoleungene pynter seg, enten med bunad/festdrakt eller pene klær. De ungene som ikke er pyntet blir lagt merke til.
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Jeg så nesten ingen gutter med festdrakt/bunad blant skolekameratene til mine to i fjor, men mange, mange jenter. Herremannen hadde på seg et festdraktinspirert antrekk i fjor, men jeg måtte nesten slåss det på han, så i år får han gå en vanlig men ny bukse, tøff skjorte og jakke, samt nye joggesko. (Frøkna skal ha på drilluniform og jeg tviler på om jeg i det hele tatt får den av henne når dagen er slutt.
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Første, femte og sjuendeklassing. Jenter og gutter. Hardangerbunad i år, som i fjor, som de har hatt på seg siden de var to. De får selvsagt spise is, pølser og kaker. Bevares! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17 mai?Hadde han ikke hatt på seg festdrakt så hadde han blitt pyntet likevel. Vi pynter oss på 17. mai! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Festdrakter på alle tre - de to store er førsteklassinger. Men bunadskoene tar de på etter toget. :lang marsjrute:
|
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Nesten alle barn jeg har vært lærer for de elleve siste årene har pyntet seg. Så jeg vil si det er nokså uvanlig å ikke pynte seg i en eller annen form. Noen pynter seg "bare" med vanlige, nye klær, andre i kjoler, dress eller festdrakter og bunader. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?2. klassingen min er i festdrakt og 5. klassingen min har korpsuniform.
|
|
|
#19 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?Festdrakt. Samtlige på hennes trinn var pyntet i fjor.
|
|
|
#20 |
|
Grubler.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?1. klassingen min skal ha festdrakt/bunad. |
|
|
|
![]() |
|
|