|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() PinnekjøttPinnekjøtt er veldig godt, men jeg har bare laget det tre-fire ganger selv og har ikke noen sterke tradisjoner eller preferanser når det gjelder røkt/ikke røkt, hvor kjøttet skal komme fra osv. Det eneste jeg er sikker på er at jeg foretrekker å brune kjøttet litt i stekeovnen på slutten, og at skikkelig god kålrabistappe er viktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PinnekjøttDet er forskjell på pinnekjøtt, ja.
![]() |
#7 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Pinnekjøtt
Eg hadde satsa på kjøt frå ein av dei "vanlege" leverandørane som normalt ligg på ca 100 kr kg. Du kan vere heldig eller uheldig med partiet uansett kva for leverandør du brukar, men eg har alltid vore nøgd med kjøtet frå "kjedene". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dukkar plutseleg opp ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
Det var akkurat sånne ting jeg tenkte på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
"De"
|
![]() Sv: PinnekjøttAltså.... for to år siden kjøpte jeg pinnekjøtt fra Baunen i Bergen. 200 kroner kiloen. Jada, det smakte godt. Men ikke bedre enn noe annet jeg har spist.
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: PinnekjøttJeg smaker forskjell på kjedekjøttet og det aldeles rørende gode pinnekjøttet fra villsauen på Lygra.
![]() |
#12 |
Bølle
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: PinnekjøttMadam Mim: Lygra i norhordaland? Hvor kjøper du det?
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: PinnekjøttTakk for svar, alle sammen. Tror nok at jeg satser på kjøtt fra en av kjedene da, siden vi er så mange. Så får vi heller ta feinschmecker-varianten en gang vi er bare noen få. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Stiv
|
![]() Sv: PinnekjøttNår det gjelder røkt eller urøkt pinnekjøtt, så tror jeg at det er flere som foretrekker urøkt framfor røkt. Det er nok det tryggeste å velge.
![]() |
![]() |
|
|