Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Innredning av barnerom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-09, 15:13   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innredning av barnerom

Snupp og Mini har foreløpig hvert sitt relativt store soverom, men jeg vurderer å gjøre noen grep slik at de får det ene rommet som felles soverom og det andre rommet som leke/oppholdsrom. For å se hvilke løsninger som i så fall kan være praktiske hadde det vært kjekt med et eller annet tegneprogram hvor man kan innrede rommet virituelt. Noen som har link til noe slikt.

Jeg kan også tenke meg å dele inn lekerommet i soner, og lurer på hvordan jeg gjør dette på best mulig måte. Et av soverommene eller det som eventuelt blir lekerom skal også fungere som gjesterom, så jeg må passe inn en sovedivan på det ene rommet.

Spørsmålet er dessuten om Snupp og Mini skal få køyeseng eller hver sin seng og at jeg deler rommet i to. Synspunkter?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 15:26   #2
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innredning av barnerom

Jeg hadde en slik løsning med min søster da jeg var liten, og en vinner på vårt lekerom var en lang benk som fungerte som skrivebord. Vi hadde hver vår lille jærstol som vi brukte, og vi satt der og tegnet, perlet osv. Benken var montert ganske lavt, så den passet perfekt for oss. Det gikk også an å presse inn en liten gjest i midten.

En klassiker er Expedit-hyllene fra IKEA, jeg syns de er geniale til oppbevaring for barn. Den kan jo også brukes til å dele av rom. Bamser og dukker og sånt kan kanskje bo i forbindelse med gjestesofaen?

Køyeseng eller ikke tenker jeg at avhenger av hva du ønsker å bruke resten av rommet til. Hvis du har tenkt å ha mesteparten av lekene på det andre rommet tenker jeg at det kan være greit at de får hver sin side av rommet eller noe sånt. Greit å fylle opp rommet med noe!

Jeg hadde forresten ikke hatt noen hemninger med å legge min 05-modell i øverste køye i en køyeseng.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 15:58   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av barnerom

Snupp kan helt fint ligge øverst i en køyeseng, det er jeg ikke bekymret for. Han er ikke den sengevandrende typen og blir i sengen til han får beskjed om at det er greit å stå opp. Dessuten innbiller jeg meg at det kan føles trygt for dem å dele rom. Siden de er av forskjellig kjønn så vil de etter hvert få behov for noe mer privatliv (vet jeg av erfaring, jeg delte rom med broren min til jeg var åtte år, da trengte jeg noe som var bare mitt,) så eventuellt løsninger bør være enkle å gjør om.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:00   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innredning av barnerom

Tegneprogram: http://sketchup.google.com/

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:42   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innredning av barnerom

Lang tegnebenk var en god idé! Jeg har også sett en dobbel sovesofa i et interiørblad hovr man kan legge hele sofaen ned slik at den blir som en madrass/ lekemadrass for barna helt nede på gulvet. Har IKEA eller lignende en billig kopi mon tro?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no