Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Forminske flere bilder

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-09, 23:18   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forminske flere bilder

Jeg har masse bilder jeg ønsker å gjøre mindre. Men hvordan gjør man det på best mulig/lettest måte?

Gammel 18-05-09, 23:23   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forminske flere bilder

Laster ned Picasa. (Den bruker litt lang tid første gang du bruker det, men det er et vel verdt program å ha...)

www.picasa.com

Gammel 18-05-09, 23:28   #3
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ser at jeg har det på pcen (er ikke så oppdatert eller flink med data)
Skal åpne det og prøve.

Gammel 18-05-09, 23:31   #4
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Hjelpes...da jeg åpnet programmet begynte det å hente inn alle mappene på hele pcen, og det ligger mange der fra før...Tar dette dobbel lagringsplass??

Gammel 18-05-09, 23:31   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker du på i samme slengen?
Jeg bruker Pixresizer - tar ett og ett, men det går kjapt.
http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Gammel 18-05-09, 23:38   #6
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Ja, tenkte på i samme slengen. Men spiller jo ingen rolle så lenge jeg får dem mindre =)
jeg er så amatør, at før jeg oppdaget photoshop (som jeg ikke har på denne pcen), så åpnet jeg i paint og styrte enormt der inne for å få størrelsen ned

Gammel 18-05-09, 23:47   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Neida, det tar ikke dobbel plass, den bare viser bildene dine derfra.

Du kan markere så mange bilder du vil, så velger du eksporter, og ny størrelse, så legger den bildene i en mappe med samme navn som den mappa de ligger i fra før, men under mappen "picasa eksport".

Gammel 27-05-09, 23:09   #8
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har brukt en "powertool" til windows som heter imageresizer. Da er det bare å høyreklikke på bildene og velge størrelsen og om du vil erstatte filene eller lage nye mindre bilder.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 23:35   #9
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker paint, men ser jeg kan ha nytte av den tråden..

Gammel 28-05-09, 22:13   #10
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av eka, her.

Bruker paint, men ser jeg kan ha nytte av den tråden..

Paint er bare tidkrevende, og man risikerer også å endre bildets opprinnelige form. Nei, paint er ENORMT tidkrevende

Gammel 28-05-09, 23:07   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hvis du har xp bare MÅ du bruke imageresizer, helt fantastisk. Den tar alle bildene du ønsker samtidig, det er bare å høyreklikke i utforsker!

Finnes på siden til høyre: http://www.microsoft.com/windowsxp/D...powertoys.mspx

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.