Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Interiør/maling/møbler til hytte

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-09, 04:05   #1
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Interiør/maling/møbler til hytte

Jeg er blitt spurt om råd ang oppussing av hytte.
Hytta ligger ved sjøen. En noe maritim stil er ønsket.
Så da trenger jeg tips til følgende;

-farge utvendig (ønsker en gråfarge, noen som har fargekode på en fin farge)?
-sofa (pga romløsningen ønskes en hjørnesofa, gjerne med chaiselong)
-farge i stua (pr i dag er det gammel gulnet furu)
-familiekøyeseng

__________________
Kråkebolla 04 med syngestjernekjole og rosa glassko
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 09:14   #2
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Interiør/maling/møbler til hytte

Du kan jo ta en titt her. http://www.ifi.no/main.jsp?content=/...endig_meny.htm

Jeg fant iallefall endel tips og råd om farger til vår hytte her.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 01:21   #3
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Interiør/maling/møbler til hytte

Tusen takk for tipset Kula.

__________________
Kråkebolla 04 med syngestjernekjole og rosa glassko
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 08:58   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interiør/maling/møbler til hytte

Veggene inne: Lute eller beise med en kvitkalket beis. Blir lyst og fint, men man får fremdeles frem strukturen i treverket.

Utemaling: Kanskje Jotun Optimal Linblå (1898) eller Idyll (4456)? Du kan se fargene på jotun.no

Sofa: Jeg synes Tysöland fra Ikea passer godt til sånne interiører:


Hvis man eventuelt vil ha noe litt mer klassisk synes jeg også denne hadde vært fin, Dorian fra Slettvoll:




Parrer man med f eks noe slikt, blir det maritimt, stramt og fint:



Familiekøye:

Jeg synes denne, fra Fagmøbler er fin, men den kommer bare i sortmelert eller rødmelert. Jeg hadde nok da gått for den rødmelerte, men gått over med et strøk brun lasur for å dempe den intense rødfargen:



Denne, fra Skeidar, er hvit, men spinklere, synes jeg:

__________________
10.09 01.13

Sist redigert av Salt : 21-05-09 kl 09:09.
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 09:14   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interiør/maling/møbler til hytte

Jeg har prøvesittet Tylösand fra Ikea og den er virkelig grusom å sitte i. Vi endte opp med sofa fra Bolia og er veldig fornøyd med komfort og kvalitet.



Jeg hadde nok malt veggene i stua hvite. Helt hvitt gir en slik deilig, landlig hvithet som er super bakgrunn for maritimt preg. Om man vil ha en helhet i interiøret er det viktig å satse på få farger på alt annet enn tekstiler. Da har man store variasjonsmuligheter for fremtiden.


Jeg er veldig svak for Ikea Trømsø. Den ruver ikke så mye i rommet og kan kombineres med de fleste stiler. Rimelig er den også.

http://www.ikea.com/PIAimages/63210_PE170680_S3.jpg

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 09:42   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interiør/maling/møbler til hytte

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg har prøvesittet Tylösand fra Ikea og den er virkelig grusom å sitte i. Vi endte opp med sofa fra Bolia og er veldig fornøyd med komfort og kvalitet.

Morsomt, jeg synes den er SÅ god!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 01:29   #7
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Interiør/maling/møbler til hytte

Takk for tips!

Valget på farge innvendig blir Narsiss som vist på www.ifi.no.
hytte.jpg
Utvendig blir det mest sannsynlig en farge fra Jotun som heter Capri.
Lys grå. Hytta ligger inne i skogen på en topp med utsikt til sjøen.
Siden det er kanskje 100-150 meter i luftlinje til sjøen og hytta er omkranset av trær, så tenker jeg hvitt utvendig blir for rart?

Takk for tips ang seng. Jeg har litt angst mot spinkle senger, og tenker at det blir bruk og kast. Er det forsvarlig å kjøpe denne? Prisen blir jo ca 12000 med bunn, kanskje mer om man velger litt gode madrasser i tillegg.

__________________
Kråkebolla 04 med syngestjernekjole og rosa glassko
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 01:36   #8
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Interiør/maling/møbler til hytte

Her er bilde av familiekøya. Vil ha den i en hvitfarge eventuelt.
Er det dumt å bruke såpass mye penger på en slik seng?
Det vil jo bli vanskelig å gjøre så mye ellers med stilen i rommet.
Tenker jeg feil?
familiekoye90150.jpg

Her er sofaen som det mest sannsynlig blir om selger holder avtalen. Den kostet i følge selger 16000,- for 3 år siden. Har blitt brukt i kun 2 år, selges for 2500,-. Prisen lokker. Hvit sofa er litt uaktuelt siden det kommer til å være hunder der ofte. Type svart, hvite og brune labradorer.

sofa.jpg

__________________
Kråkebolla 04 med syngestjernekjole og rosa glassko
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 14:16   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interiør/maling/møbler til hytte

Stolen er fra Skeidar!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 14:17   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interiør/maling/møbler til hytte

(Og sofaen fra Slettvoll kommer i alle stofftyper og farger, de er bare hvite på hjemmesida. Men skjønner godt at den andre lokker!!)

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no