Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bursdagskakeplanlegging

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-09, 20:59   #1
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Bursdagskakeplanlegging

Storebror blir fem i juli. Han har fått store forventninger til hva slags kaker han skal ha etter foregående år, og jeg må finne på noe som faller i smak. Da han ble to fikk han en enkel togkake, da han ble tre fikk han sjørøverskute, og da han ble fire fikk han både Lynet McQueen og Harry Knøl (var så dum å vise ham kaketråden her med bilder ). Så i år må jeg finne noe nytt. Han er for tiden opptatt av dinosaurer, riddere, spiderman og star wars (de to siste uten å ane hva det egentlig dreier seg om). Tenkte jeg fikk gå for enten en dinosaur eller noe ridderaktig. Har noen gode forslag?

Gammel 21-05-09, 21:01   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bursdagskakeplanlegging

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Storebror blir fem i juli. Han har fått store forventninger til hva slags kaker han skal ha etter foregående år, og jeg må finne på noe som faller i smak. Da han ble to fikk han en enkel togkake, da han ble tre fikk han sjørøverskute, og da han ble fire fikk han både Lynet McQueen og Harry Knøl (var så dum å vise ham kaketråden her med bilder ). Så i år må jeg finne noe nytt. Han er for tiden opptatt av dinosaurer, riddere, spiderman og star wars (de to siste uten å ane hva det egentlig dreier seg om). Tenkte jeg fikk gå for enten en dinosaur eller noe ridderaktig. Har noen gode forslag?

Borg?
Ala prinsesse borgene.

http://forde.skule.no/index.php?show...5&imageID=1671

Gammel 21-05-09, 21:04   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja det er jo en god ide. Han har riktignok sett slike før og jeg er redd han forventer orginalitet fra min side, men det får da være måte på.

Gammel 21-05-09, 21:10   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Robotkake?

Jeg har ikke bilder av den, men jeg lagde langpannekake og skar ut biter (planla med ark som jeg klippet opp først), og satte sammen til en "robot", med hode, kropp, armer og ben. Lakrislisser som ledninger. Pynt av nonstop og engelsk konfekt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:16   #5
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Robotkake?

Jeg har ikke bilder av den, men jeg lagde langpannekake og skar ut biter (planla med ark som jeg klippet opp først), og satte sammen til en "robot", med hode, kropp, armer og ben. Lakrislisser som ledninger. Pynt av nonstop og engelsk konfekt.

Det var også en god ide. Takk!

Gammel 21-05-09, 23:16   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Har noe lagd dinosaurkaker? Eller dragekake? Jeg husker å ha sett bilde av en enorm drage som voktet en gullskatt, men jeg tror den er litt for avansert for meg - eller i hvert fall for arbeidskrevende.

Sist redigert av Tangina : 22-05-09 kl 11:17.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 09:18   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal lage en marsipankake med dinosaurer på i morgen. Blir ikke avanserte figurer, men mer "bilder" på kaka, om du skjønner. Kan legge ut bilde lørdag eller søndag.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 09:22   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se på avataren til Dragen

Her er bilder stjålet fra nettet (den øverste har sjokoladekake inni, den nederste vanlig sukkerbrød med fyll):

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 09:32   #9
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Åh, de dragekakene var jo bare nyyyyyyyyydelige.

Hadde også tenkt å foreslå borg, med utgangspunkt i prinsesseslottene. Det burde ikke ta all verden med tid.

Har han sagt noe selv om hva han vil ha? Her må jeg snart begynne å snurre tankene rundt ei Hello Kitty-kake, for det har eldste her i hus bestil til 5-årsdagen sin.

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 10:29   #10
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hello kitty muffinsformer fra jbox.com

Gammel 22-05-09, 10:43   #11
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

saxpia er litt kul
Standard

Jo, takk, du, den sida hadde jeg virkelig godt av å gå inn på

Gammel 22-05-09, 12:49   #12
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Se på avataren til Dragen

Her er bilder stjålet fra nettet (den øverste har sjokoladekake inni, den nederste vanlig sukkerbrød med fyll):

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage slike kaker, de er jo bare helt nydelige!

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:52   #13
m^2

m^2 sin avatar

Standard

How to make a dragon cake eller dragon cake instructions
Man skulle tro om man klinte inn kaka på websiden med krem (uten sukker, da blir ikke marsipanen så svett og klinete) og la på marsipan burde man være i mål

Gammel 22-05-09, 12:55   #14
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Gammel 22-05-09, 13:13   #15
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Flotte kaker! Men så litt vanskelige ut.
Sukker i kremen under marsipan går forøvrig helt fint. Vaniljekrem derimot...

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 14:25   #16
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

saxpia er litt kul
Standard

Det må jo bli dragekake på storebror, tang. Disse var jo bare kjempeflotte. Og jeg har sett hva du får til på kakefronten, så dette får du til

Gammel 22-05-09, 14:29   #17
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av saxpia, her.

Det må jo bli dragekake på storebror, tang. Disse var jo bare kjempeflotte. Og jeg har sett hva du får til på kakefronten, så dette får du til

Takk for tilliten.

Gammel 24-05-09, 10:09   #18
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Signerer Sax her, Tangina - du undervurderer deg selv høres det ut som. Jeg er sikker på at du kommer til å lage en kreativ og flott dragekake om du går for det.

Gammel 24-05-09, 10:50   #19
Left
Passiv

Standard

Er det marsipan de har brukt utenpå disse dragekakene? Trodde det var sånt marshmellowklin? De var utrolig fine, så får lade opp til august

Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 10:54   #20
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Det ser ut som den øverste grønne dragen er dekket med marsipan og de under med marshmallowfondant. Det siste er noe klin, ja, men veldig lett å forme. Desverre var det ikke så mange av våre gjester i fjor som likte det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.