|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fjott
|
Den store smoothietrådenKan vi ha en slik?
Cave ab homine unius libri Ride si sapis ... Sist redigert av Tammen : 27-05-09 kl 01:39. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store smoothietrådenSitter å nyter en smoothie nå sammen med barna, orket ikke lage middag |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fjott
|
Sv: Den store smoothietrådenJeg kan dele to deilige smaker jeg ikke får nok av om dagen.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store smoothietrådenFrosne jordbær, godt modne babaner, eplejuice, yoghurt naturell og kanel. Det er schläger`n her i huset for tiden.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Den store smoothietrådenHer er det bringebær for alle penga. |
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store smoothietrådenJeg er også mest glad i bringebær når det gjelder frosne bær. Kjøper store sekker på 2 kg, og bruker dem til hjemmelaget iskrem (fløte eller kesam, egg, Sukrin og bær, NYDELIG), smoothies, "syltetøy" (bare rører dem sammen med bittelitt Sukrin eller ingenting), over vaniljeis osv. Elsker bringebær og bruker masse av det.
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Den store smoothietrådenhvordan lager du is med kesam, iset? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Den store smoothietrådenJeg kjører bare et par egg og et par dl fløte sammen med en pakke frosne bær og litt søtning i en food processor. Man kan variere konsistensen ved å ha i mindre/mer bær eller fløte. Åja du spurte om kesam, da bytter jeg bare ut fløten med 1/2 - 1 beger kesam og bruker litt mer søtning. Har brukt vaniljekesam også, nydelig. Smak deg til. Mulig isen må innom fryseren et kvarter eller en halvtime først.
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store smoothietrådenJeg bare tar det jeg har hjemme jeg... i fruktfatet! Mango og banen og isbiter (evt litt yoghurt med vanilje) er kjempegodt! Gutten min på 1,5 år elsker det. Kjører alt i blender.
|
|
|
#10 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
![]() |
Sv: Den store smoothietrådenLitt annen variant. Frosen spinat, stangselleri, tomater, chillipepper og noen ganger avokado. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Den store smoothietrådenBlåbær:
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Sv: Den store smoothietrådenVi bruker ofte blåbær, jordbær og bringebærbiola sammen. Eller blåbær, jordbær og appelsinjuice. Bærene er frosne, sånn at det blir en tykk og deilig konsistens. Dette er en ganske vanlig dessert/kveldsmat hos oss.
|
|
|
#13 |
|
Vaklende
|
Sv: Den store smoothietrådenNam! Sist redigert av Balanse : 27-05-09 kl 09:57. Årsak: Glemte 2 viktige ingredienser |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Den store smoothietrådenDen danske familien ja, dæsken hu mora er blitt flott! Jeg har litt lyst på den boka.
|
|
|
#16 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den store smoothietrådenI går lagde vi denne til kvelds:
|
|
|
|
#17 |
|
Fjott
|
Sv: Den store smoothietrådenHer var det kommet mange gode tips.
|
|
|
#18 |
|
Tøff
|
Sv: Den store smoothietrådenNår dere snakker om proteinpulver, hvilket bruker dere? Jeg har virkelig null peiling på sånt, men kunne godt tenke meg å kutte ned på karbohydratinntaket mitt. Jeg har noen kilo å gå ned kan man si...
|
![]() |
|
|