|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Gravide kan spise sushi!Sier matportalen:
Jeg bare så noen kommenterte en plass at de ikke kunne spise det når de var gravide, og så falt jeg over denne informasjonen, og tenkte den kunne vært nyttig (og gledesfylt) for noen.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gravide kan spise sushi!Jeg spiste da sushi da jeg var gravid for 6 år siden. Fikk beskjed om at det var helt i orden.
![]() |
#3 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gravide kan spise sushi!
Det gjorde jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Gravide kan spise sushi!Bare ikke tunfisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Gravide kan spise sushi!Jeg spiste også sushi når jeg gikk gravid, men jeg så an serveringsstedene litt
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gravide kan spise sushi!Er ikke greia (og har vært en stund) at det er greit så lenge fisken har vært frosset, og det skal den ha vært i Norge? Men man har jo ingen garanti for at alle sushistedene faktisk gjør det.
![]() |
#10 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Gravide kan spise sushi!
Så vidt jeg har forstått kverken man toxoplasma ved frysing, men ikke listeria. Mattilsynet eller noen i den sjangeren hadde en runde på sushisteder i Oslo for litt siden hvor de sjekket for listeria, og ikke fant noe. Dette bidro, i følge ovennevnte ernæringsfysiolog, til at man ikke lenger fraråder sushi til gravide. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|